بعضی اپ ها اطلاعات نادرست در برچسب حریم خصوصی اپ استور نمایش می دهند

به گزارش جعبه مهر، در ماه گذشته اپل از قابلیت نمایش اطلاعات مربوط به حریم خصوصی در اپ استور به نام برچسب حریم خصوصی رونمایی کرد. بعد از انجام این کار توسط اپل، هر کدام از توسعه دهندگان که اپ خود را به روزرسانی نمایند، این اپ برای قرارگیری در بخش به روزرسانی اپ ها در اپ استور، باید دارای اطلاعات مربوط به حریم خصوصی در این برچسب باشد.

بعضی اپ ها اطلاعات نادرست در برچسب حریم خصوصی اپ استور نمایش می دهند

این برچسب دارای اطلاعات مربوط به حریم خصوصی، در در زمان دانلود و نصب کردن یک اپ در صفحه آن اپ در اپ استور در دسترس است. این برچسب شامل اطلاعاتی است که نشان می دهد در زمان استفاده از یک اپ، این اپ چه اطلاعاتی را جمع آوری می نماید. همچنین ممکن است که این اطلاعات جمع آوری شده شامل اطلاعات هویتی مربوط به کاربری باشند که از سیستم عامل iOS استفاده می نماید.

بعد از انجام این کار توسط اپل برخی از نشریه ها تحقیق هایی را در این زمینه انجام داده اند. این نشریه ها برای انجام این تحقیق درباره صحت اطلاعات ارائه شده توسط یک اپ در برچسب حریم خصوصی، اپ هایی را به صورت تصادفی مورد بررسی قرار داده اند.

به عنوان نمونه یک اپ خبری موجود در اپ استور به نام Brief Monthly بررسی شد. اطلاعات مربوط به برچسب حریم خصوصی این اپ نشان می دهد که این اپ در زمان استفاده اطلاعاتی مربوط به کاربر مانند اطلاعات مربوط به خرید های صورت گرفته، لیست مخاطبین، ID دستگاه در حال استفاده و اطلاعات مربوط به زمان هایی که اپ از کار می افند را جمع آوری می نماید.

علاوه بر این، این اپ در زمان استفاده اطلاعات دیگری را مانند Usage Data را هم جمع آوری می نماید، اما این اطلاعات نمی توانند ارتباطی را با کاربر داشته باشند.

زمانی که بحث برچسب نشان دهنده اطلاعات مربوط به حریم خصوصی مطرح می گردد یک مشکل اساسی در این رابطه وجود دارد. همان گونه که نشریه واشنگتن پست هم به این موضوع اشاره می نماید، این مشکل مربوط به اپل است. به نظر می رسد که اپل در قابلیت نمایش برچسب اطلاعات حریم خصوصی مبنی انجام این کار را بر پایه یک سیستم صادقانه و مبنی بر اعتماد بنا نهاده است و در برچسب حریم خصوصی به شکل واضح بیان شده است که اطلاعات ارائه شده در این برچسب توسط اپل تأیید نشده است.

سخنگوی شرکت اپل Katie Clark-AlSadder با فرستادن ایمیلی به واشنگتن پست گفته است که: اپل در حال اجرا کار های روتین است و این شرکت بازرسی هایی را درباره اطلاعات ارائه شده در برچسب حریم خصوصی انجام می دهد. ما با همکاری توسعه دهندگان هرگونه اطلاعات نادرست ارائه شده در این برچسب ها را رفع می کنیم.

  • چگونه دوربین های مخفی را با گوشی پیدا کنیم؟

او همچنین ادامه می دهد: اپ هایی که در برچسب حریم خصوصی، اطلاعات لازم را به درستی نمایش ندهند ممکن است در آینده از منتشر شدن به روزرسانی آن اپ ها بر روی اپ استور جلوگیری گردد یا گاهی اگر تطابق میان اطلاعات جمع آوری شده و نمایش داده شده وجود نداشت، در برچسب حریم خصوصی به وجود بیاید و آن اپ به طور کامل از اپ استور حذف گردد.

این روزنامه بررسی دقیقی را بر روی برخی اپ های موجود در اپ استور سیستم عامل iOS انجام داده است که همه آن ها دارای تیک آبی در برچسب مربوط به اطلاعات حریم خصوصی هستند. تمامی این اپ ها ادعا نموده اند که هیچ گونه اطلاعاتی را از کاربران جمع آوری نمی نمایند.

واشنگتن پست برای پیدا کردن این اپ های دارای تیک آبی در برچسب حریم خصوصی از یک موتور جست وجو استفاده نموده و برای انجام بررسی خود از یک نرم افزار به نام Privacy Pro استفاده نموده است که می تواند اتصال به ردیاب های اطلاعاتی در محیط اینترنت را ثبت و بعد مسدود کند.

  • چگونه اپ هایی را که مخفیانه از دوربین استفاده می نمایند در اندروید شناسایی کنیم؟

بعد از استفاده از این نرم افزار برای بررسی این اپ ها، بررسی بیشتری بر روی آن ها توسط پاتریک جکسون (Patrick Jackson) انجام شد. این شخص مدیر بخش تکنولوژی توسعه دهندگان نرم افزار Privacy Pro است. همچنین این شخص در گذشته محقق آژانس امنیت ملی بوده است.

انجام شدن این تحقیق نشان داد که برخی از این اپ ها اطلاعاتی را با گوگل، فیسبوک و Game Analytics به اشتراک می گذارند که می تواند منجر به شناسایی آیفون شخص گردد. این اپ ها همچنین اطلاعاتی را به Unity هم ارسال می نمایند که شرکتی است که نرم افزار هایی را برای سازندگان بازی فراهم می نماید.

اطلاعات ارسال شده توسط برخی از این اپ ها شامل ID آیفون شخص در حال استفاده، میزان باتری موجود در آیفون، میزان فضای خالی از حافظه داخلی گوشی، موقعیت مکانی عمومی آیفون و میزان بلندی صدای آیفون است. برخی از اپ هایی که در زمان انجام این بررسی متخلف شناخته شدند که در زیر اسم آن ها آورده شده است؛

  • Satisfying Slime Simulator
  • Rumble
  • Maps.Me
  • FunDo Pro

بعد از انجام این تحقیق توسط واشنگتن پست، در برخی اپ ها ، برچسب مربوط به حریم خصوصی تغییر کرد تا نشان دهنده اطلاعاتی باشد که واشنگتن پست بعد از بررسی آن اپ، آن را کشف نموده است، اما در بسیاری از اپ ها تغییری در برچسب حریم خصوصی اپ ایجاد نشد.

  • 9 اپلیکیشن که از امنیت موبایل و حریم شخصی شما محافظت می نمایند

برای نمونه یک اپ بازی که توسط خانواده خبرنگار واشنگتن پست به اسم Match 3D استفاده می شد، در برچسب حریم خصوصی خود تنها ادعا نموده بود که به جمع آوری اطلاعاتی می پردازد که به کاربر ارتباطی را ندارد. اما بعد از انجام این بررسی معین شد که این اپ شماره ID آیفون افرادی را که از آن استفاده می نمایند را به شرکت های بسیار زیادی ارسال می نماید.

با وجود اینکه واشنگتن پست بعد از آگاه شدن از این موضوع ایمیلی را به توسعه دهنده این اپ بازی فرستاد، اما این نشریه جوابی را دریافت نکرد. بعد از فرستاده شدن این ایمیل برچسب حریم خصوصی این اپ تغییر کرد و نشان داد که این اپ در زمان استفاده اطلاعاتی را برای ردیابی کاربران جمع آوری می نماید.

تحقیق و بررسی صورت گرفته توسط واشنگتن پست در نهایت نتیجه گیری کرد که در حدود یک سوم اپ های که ادعا می نمایند هیچ گونه اطلاعاتی را از کاربران جمع آوری نمی نمایند در حال اجرا این کار هستند. زمانی که این روزنامه لیست این اپ ها را که به نظر می رسید در برچسب مربوط به حریم خصوصی به کاربران دروغ گفته اند را به اپل ارسال کرد، اپل پاسخی را برای این اتفاق نداشت.

اپل همچنین تعریف ردیابی را به صورت ویژه ای معین نموده است و گفته است منظور این شرکت از ردیابی تبلیغات هدفمند، شرکت های تبلیغاتی و دیگر شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش اطلاعات است. مدیر عامل شرکت Disconnect یعنی Casey Oppenheim درباره این موضوع می گوید که این تعریف اپل باعث اجازه دادن به انجام تمامی رفتار هایی خواهد شد که تعریف منطقی از ردیابی را ارائه دهند.

  • شرط جنجالی واتساپ؛ اطلاعات خود را با فیسبوک به اشتراک بگذارید یا واتساپ را پاک کنید!

منبع: PhoneArena

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9183

به "بعضی اپ ها اطلاعات نادرست در برچسب حریم خصوصی اپ استور نمایش می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعضی اپ ها اطلاعات نادرست در برچسب حریم خصوصی اپ استور نمایش می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید