به چشم های هم خیره شده بودیم

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران/بوشهر رونمایی از اثر احمد آرام، هنرمند و نویسنده بوشهری با حضور جمعی از علاقه مندان او صورت گرفت.

به چشم های هم خیره شده بودیم

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران، احمد آرام، متولد فروردین 1330 در بوشهر و دانش آموخته هنرهای نمایشی است. او در سینما و تئاتر نیز دستی بر آتش داشته، روزگاری به نقاشی و گرافیک پرداخته و سپس به نمایشنامه­ نویسی و داستان­ نویسی روی آورده است.

نویسنده کتاب به چشم های هم خیره شده بودیم در حاشیه آیین رونمایی از این اثر بیان نمود: سعی می کنم که در هر کتاب یک نظرگاه تازه ایجاد کرده و یک زبان تازه ای را کشف کنم برای اینکه بتوانیم طی کتاب های متعدد تکرار نداشته باشیم و تازگی و نو بودن آن را حفظ کنیم.

احمد آرام افزود: از من سوال شد که به چَشم های هم خیره شده بودیم اسم کتاب هست ولی اسم داستان نیست، یعنی ما داستانی به این شکل نداریم. من اشاره کردم که این بیشتر حالت تمثیل دارد؛ یعنی اینکه ما داریم به چشمان راوی خیره می شویم یعنی ما به عنوان مخاطب به شخصی که روایت می کند نگاه می کنیم و با او همزاد پنداری می کنیم و همین دلیل انتخاب اسم این کتاب است.

این هنرمند با مجموعه داستان غریبه در بخار نمک گام بلند و استواری در داستان نویسی برداشت و با رمان مرده ای که حالش خوب است خودش را به عنوان یک نویسنده صاحب سبک تثبیت کرد.

رمان مرده ای که حالش خوب نیست، مجموعه داستان آنها چه کسانی بودند، رمان بداهه گویی های حلزون پیر، رمان کسی ما را به شام دعوت نمی کند، رمان همین حالا داشتم چیزی می گفتم، رمان تربیت کننده سگ ماهی و همچنین نمایشنامه های صداهای نزدیک و در عین حال بسیار دور از صفدر و صفورا، دوچرخه و سینما؛ خانه تلخ؛ این یارو آنتیگونه و... بخشی از آثار منتشر شده احمد آرام هستند.

عکس: پریسا جفره ای

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9460

به "به چشم های هم خیره شده بودیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به چشم های هم خیره شده بودیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید