به 68 روستای چهارمحال و بختیاری با تانکر آبرسانی می شود

به گزارش جعبه مهر، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر 18 هزار و 493 نفر در 68 روستای استان با تانکر، آبرسانی سیار می شود.

به 68 روستای چهارمحال و بختیاری با تانکر آبرسانی می شود

به گزارش خبرنگاران از شهرکرد، احمدرضا محمدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با اشاره به تداوم خشکسالی در این استان، گفت: در حال حاضر 18 هزار و 493 نفر در 68 روستای استان با تانکر، آبرسانی سیار می شود.

او افزود: این روستا ها در تمامی نقاط استان به ویژه در شهرستان های لردگان، خانمیرزا و اردل پراکنده شده است.

بیشتر بخوانید

محمدی افزود: برخی از این روستا به سبب خشکیدگی مخازن آب و برخی از روستا ها به سبب نبود خطوط آبرسانی با تانکر آبرسانی سیار می شود.

او ادامه داد: ذخایر منابع آب زیرزمینی استان به شدت کاهش یافته و تداوم خشکسالی در استان می تواند روستا های و شهر های بسیاری را با تنش آبی روبرو کند.

محمدی با بیان اینکه تانکر های آبرسانی ماهانه در قالب 2 هزار و 284 سرویس به منطقه ها روستایی استان آب منتقل می کنند، شرح داد: حجم مخازن این تانکر ها از 6 هزار تا 20 هزار لیتر است.

او افزود: چند شهر استان نیز در فصل تابستان و با افزایش مصرف آب با تنش آبی روبرو شد که با حفر چاه های کمکی به صورت موقت این مسائل برطرف شده است.

محمدی با اشاره به کمبود منابع زیرزمینی و ضرورت تامین آب از منابع سطحی، افزود: با تکمیل 2 پروژه آبرسانی چالگاه در شهرستان خانمیرزا و سردشت در شهرستان لردگان 87 روستا از منابع آب سطحی و پایدار برخوردار خواهند شد.

ف

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 دی 1400 بروزرسانی: 3 دی 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10992

به "به 68 روستای چهارمحال و بختیاری با تانکر آبرسانی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به 68 روستای چهارمحال و بختیاری با تانکر آبرسانی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید