خبرنگاران زبان هنر راهکاری موثر در درمان مسائل روانی است

به گزارش جعبه مهر، تهران- خبرنگاران- مدیرکل مشاوره، امور تربیتی و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت هنر و مسائل روانشناختی و تاثیر آن در این حوزه، گفت: یکی از روش های مداخله و درمان مسائل روانشناختی استفاده از زبان هنر است.

خبرنگاران زبان هنر راهکاری موثر در درمان مسائل روانی است

مسعود شکوهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از حوزه های اثر گذار در جهت آسیب های اجتماعی قطعا ابزار و زبان هنر است، گفت: هر چه بتوانیم در این زمینه به تعامل بیشتری با اداره کل فرهنگی هنری بپردازیم، قطعا به نتایج مطلوب تری دست خواهیم یافت که نتایج آن به سود دانش آموزان و جامعه خواهد بود.

وی برگزاری جشنواره به صورت حضوری را بسیار موثرتر دانست و اضافه کرد: اگرچه تعاملات حضوری و رودرو کیفیت خاص خود را دارد و زبان بدن خود بخشی از انرژی را منتقل می نماید اما نباید کار جدید و خلاقانه ای که در زمینه برگزاری مجازی مسابقات در شرایط کنونی اجرا شده است را نادیده بگیریم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قطعا فضای مجازی محدودیت های خود را به همراه دارد توضیح داد گسترش فعالیتهای فرهنگی و هنری در فضای مجازی می تواند یک الگو سازی را در دانش آموزان ایجاد نموده و باعث تشویق و ترغیب دیگر دانش آموزان برای حضور در مسابقات فرهنگی و هنری گردد.

وی ادامه داد :حتی اگر شیوع بیماری کرونا هم از بین برود نباید از این فرصت ایجاد شده در فضای مجازی غافل شد چرا که دسترسی ها به این فضا راحت تر، کم هزینه تر و گاهی نیز عادلانه تر خواهد بود.

مدیرکل مشاوره، امور تربیتی و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش یکی از روش های اصلی مداخله و درمان مسائل روانشناختی را استفاده از زبان و ابزار هنر در جهت یاری به درمان بیماران دانست و گفت: باید در این زمینه کار جدی تری اجرا شده و با فراهم نمودن منابع و محتواهای لازم و در اختیار قرار دادن در مراکز مشاوره و روان درمان از این ظرفیت عظیم استفاده نماییم چرا که معتقدم اثر بخشی هنر و درمانی که به واسطه آن صورت می پذیرد نیز موثرتر و پایدارتر است.

وی به برگزاری مسابقات دانش آموزی اشاره و خاطر نشان کرد: برگزاری این مسابقات به شکل مجازی و غیر حضوری تجربه ای بسیار جدید و نو در آموزش و پرورش است که قابل توجه و اهمیت است، اگرچه ممکن است اشکالاتی هم در این زمینه وجود داشته باشد اما نباید این نقص ها این حرکت عظیم را تحت شعاع قرار دهد.

آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران شامل فیروزکوه، دماوند، رودهن، پردیس، شهرری (ری یک و 2)، پاکدشت، پیشوا، ورامین، قرچک، کهریزک، فشافویه، چهاردانگه، جوادآباد، اسلامشهر، رباط کریم، شهریار، ملارد، شهر قدس، بهارستان (یک و2) است

منبع: ایرنا
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7556

به "خبرنگاران زبان هنر راهکاری موثر در درمان مسائل روانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زبان هنر راهکاری موثر در درمان مسائل روانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید