خبرنگاران نتیجه یک نظرسنجی: بایدن با اختلاف 6 درصد از ترامپ، پیشتاز است

به گزارش جعبه مهر، تهران-خبرنگاران- نتایج نظرسنجی جدید نشان می دهد در حالی که کمتر از 50 روز تا انتخابات 2020 باقی مانده است؛ در سطح ملی دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی جمهوریخواه آمریکا با اختلاف 6 درصد از جو بایدن رقیب دموکراتش عقب تر است.

خبرنگاران نتیجه یک نظرسنجی: بایدن با اختلاف 6 درصد از ترامپ، پیشتاز است

به گزارش خبرنگاران، نظرسنجی هیل-هریس ایکس نشان داد 45 درصد از رای دهندگان واجد شرایط در نظرسنجی اجرا شده بین 10 تا 14 سپتامبر (20 تا 24 شهریور) گفته اند که اگر همین امروز انتخابات برگزار گردد، به بایدن رای می دهند. میزان حمایت از بایدن در مقایسه با نظرسنجی که اوایل ماه جاری میلادی در سطح ملی انجام شد دو درصد کاهش نشان می دهد.

در مقابل، 39 درصد رای دهندگان می گویند به ترامپ رای می دهند که تغییری نسبت به نظرسنجی قبلی نداشت.

چهار درصد رای دهندگان فرد دیگری را به عنوان نامزد ریاست جمهوری ترجیح می دهند که یک درصد نسبت به نظرسنجی اول ماه جاری کاهش نشان می دهد و 4 درصد گفتند اصلا قصد ندارند در انتخابات شرکت نمایند.

هشت درصد از رای دهندگان هنوز درباره انتخاب نامزد مورد علاقه خود مطمئن نیستند که در مقایسه با نظرسنجی قبلی یک درصد افزایش یافته است.

این نظرسنجی نشان می دهد که جو بایدن با اختلاف 9 درصد بین رای دهندگان 65 ساله و مسن تر از ترامپ جلوتر است. این نتایج پیشتازی 10 درصدی نسبت به نظرسنجی بین 5 تا 8 سپتامبر (15 تا 18 شهریور) را نشان می دهد ودر مقایسه با بیشتر نظرسنجی های اجرا شده یک درصد افزایش نشان می دهد.

نظرسنجی هیل هریس به صورت آنلاین و از بین سه هزار و 758 نفر از رای دهندگان در بازه زمانی 10 تا 14 سپتامبر (20 تا 24 شهریور) و با ضریب خطای مثبت و منفی 1.6 اجرا شده است.

در آستانه انتخابات برای مشخص پنجاه و نهمین رئیس جمهوری آمریکا و معاون او که قرار است سوم نوامبر برابر با 13 آبان 99 برگزار گردد، ترامپ برای افزایش شانس خود برای پیروزی و راهیابی دوباره در کاخ سفید وعده داده واکسن کرونا بزودی و تا همین دو سه هفته آینده آماده خواهد شد؛ ادعایی که تردیدها حتی از سوی مشاور ارشد خود او را درباره بی خطر بودن چنین واکسنی برانگیخته است.

شرکت دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7514

به "خبرنگاران نتیجه یک نظرسنجی: بایدن با اختلاف 6 درصد از ترامپ، پیشتاز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نتیجه یک نظرسنجی: بایدن با اختلاف 6 درصد از ترامپ، پیشتاز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید