در شمال غرب انگلستان، بهشت را لمس کنیداحساس شاعرانه

به گزارش جعبه مهر، اگر می خواهید انگلیس واقعی را ببینید، به جای اینکه آن را در خیابان های کاونت گاردن لندن جستجو کنید بهتر است به سرزمین دریاچه ها بروید.

در شمال غرب انگلستان، بهشت را لمس کنیداحساس شاعرانه

به سمت شمال

ناحیه شمال غرب انگلستان سرزمین ناهموار ماجراجویی در کوه ها، روستاهای آرام و مردم محلی خون گرم است که بر خلاف مراکز لندن است. این ناحیه همیشه جز محبوب ترین مکان ها برای گذراندن تعطیلات انگلیسی ها است، اما گردشگران خارجی باید توجه بیشتری به این منظره ها زیبا و دوست داشتنی داشته باشند.

انگلستان واقعی

میان پارک ملی سرزمین دریاچه ها و پارک ملی پیک دیستریکت قسمت اعظمی از انگلستان وجود دارد که برای گردشگران مدرن دست نخورده نگه داشته شده است. حتی اخیرا صحبت از توسعه پارک در سراسر گردنه باریک شمال انگلستان و یکپارچه کردن آن ها با Yorkshire Moors and Dales تا شرق انگلیس در میان است.

ماجراجویی در ارتفاعات

علاقه مندان به کوه نوردی بخش عظیمی از گردشگران این منطقه را به خود اختصاص داده است. تقریبا تمامی زمین هایی که در انگلستان 3000 فوت بالاتر از سطح دریا هستند، در منطقه ها پارک ملی واقع شده اند و این نواحی را به مکانی مناسب برای دوستداران ارتفاع و کوهنوردان تبدیل نموده است.

قله بلند

دومین قله بلند انگلستان در منطقه سرزمین دریاچه ها قرار گرفته است. این قله به اسکافل (Scafell یا scawfell) معروفیت دارد.

رشته کوه ها

اسکافل فقط یکی از چندین کوه در رشته کوه های سرزمین دریاچه ها است که این منطقه را از بقیه بخش های انگلستان جدا می نماید. سرزمین دریاچه ها از شرق به پنینز در پیک دیستریکت و از شمال با مرزهای اسکاتلند هم مرز است. این ناحیه به وسیله رشته کوه های فِل به دو نیم تقسیم شده است. اتفاقا کلمه فل (Fell) از یک کلمه قدیمی نورس fjallr به معنی کوه گرفته شده که همیشه یادآور تاریخ وایکینگ ها در این منطقه است.

دریاچه ها

علی رغم نام این منطقه که سرزمین دریاچه ها نامیده می گردد، فقط یکی از این دریاچه ها واقعا عنوان رسمی دریاچه را به خود اختصاص داده است، دریاچه بسنت ویت. مردم محلی به جای واژه دریاچه آب های این ناحیه را مرداب، آبگیر و دریا می نامند.

آب های عمیق

دو نقطه از عمیق ترین نقاط آب هر دو در سرزمین دریاچه ها قرار گرفته اند. عمیق ترین آن ها وست واتر است که 3 مایل طول، یک سوم مایل عرض و 258 فوت عمق دارد.

روزهای شرجی

با وجود آب بسیار و دسترسی به ساحل در قسمت غربی منطقه تعجب نخواهید کرد اگر سرزمین دریاچه ها شرجی ترین ناحیه انگلستان قدیم نامیده گردد. علاوه بر صبح های حماسی مه آلود، در این ناحیه به طور میانه سالانه تقریبا 52 میلی متر باران می بارد.

حیات وحش

ممکن است باران پیک نیک شما را برهم بزند، اما عامل حیاتی زیست بوم بومی این منطقه یعنی خزه ها، گلسنگ و موجودات کوچک جنگلی است که در هیچ جای دیگر این کره خاکی نمی توانید پیدا کنید. سنجاب قرمز نیز فقط در این ناحیه از انگلستان پیدا می گردد.

فراوانی جمعیت

با وجود طبیعت بکر و رها شده و قوانین دست و پا گیری که در پارک های ملی وجود دارد، پارک ملی سرزمین دریاچه ها یکی از پرجمعیت ترین پارک های ملی دنیا است.

عدم ثبت در لیست یونسکو

در حقیقت افراد زیادی دائما برای ثبت این منظره زیبا در یونسکو کوشش می نمایند و یونسکو نیز هر بار از ثبت پارک ملی سرزمین دریاچه ها در لیست میراث دنیای محیط زیست امتناع می نماید.

روستاها

در اطراف دریاچه روستاها و شهرهای بسیار زیبایی مانند کِسویک به وجود آمده اند. اغلب کسانی که در پارک ملی زندگی می نمایند، به طریقی در جهت حفاظت از پارک کوشش می نمایند، مانند کار در صنعت گردشگری یا در پشتیبانی از این مشاغل.

سبک زندگی سنتی

دهکده ها و مزارع کوچک بر دوام زندگی کشاورزی در کوهپایه های این ناحیه افزوده است. با این حال چنین سبک زندگی نیز به طور روز افزون به توسعه گونه آرام و بی سروصدای گردشگری یاری می نماید.

خانه های باشکوه

مانند جاهای دیگر انگلستان، سرزمین دریاچه ها پر از خانه های باشکوه و حماسی است که از نبوغ، شکوه و عظمت دوره های قبل حفاظت می نماید. بعضی از آن ها مانند لِوِنز هال که مربوط به قرن 13 میلادی است، مثل یک خانه شخصی، موزه کوچک و باغ عمومی کارکرد دارد. درخت آرایی و حصار لونز مربوط به سال 1694 است محوطه سازی آن با الهام از آلیس در سرزمین عجایب ادامه دارد.

احساس شاعرانه

سرزمین دریاچه ها ارتباط تنگاتنگی با شاعر قرن 18 میلادی، ویلیام وردورث دارد. شعر معروف او I Wandered Lonely As A Cloud از گل های نرگس ساحل Ullswater الهام گرفته شده است.

لوکیشن فیلم ها

علی رغم زیبایی بی نظیر و منظره ها باز فوق العاده، فیلم های زیادی از زیبایی سرزمین دریاچه ها بهره نبرده اند. صحنه های پایانی فیلم 28 days later در این مکان ضبط شده است. هم چنین صحنه هایی از فیلم Withnail and I در سرزمین دریاچه ها ضبط شده که داستان دو دوست بسیار صمیمی است که برای گذراندن تعطیلات آخر به منطقه می آیند.

آینده نامعلوم منطقه

این منطقه تداعی نماینده زیبایی و جذابیت انگلستان قدیم است و فعالیت های در فضای باز افراد را جذب بلندی های آن می نماید. در حالی که صنعت این منطقه وابسته به گردشگری است، بر سر سرنوشت آن به عنوان یک پارک ملی پیروز و میراث دنیای ناپیروز و چگونگی مدیریت ورود تعداد گردشگران مورد احتیاج اختلافاتی وجود دارد. آیا آن ها باید صنعت گردشگری را برای گردشگران خارجی توسعه دهند؟ یا بر حفاظت از منظرههای محلی و حیات وحش تمرکز نمایند؟

منبع: کجارو / allday.com
انتشار: 27 تیر 1401 بروزرسانی: 27 تیر 1401 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11187

به "در شمال غرب انگلستان، بهشت را لمس کنیداحساس شاعرانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در شمال غرب انگلستان، بهشت را لمس کنیداحساس شاعرانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید