دیدار سیسی با امیر کویت، شیخ الصباح راهی واشنگتن می گردد

به گزارش جعبه مهر، ایسنا نوشت: رئیس جمهوری مصر در جریان سفر دو روزه خود به کویت با امیر این کشور دیدار کرد و در جریان این دیدار دو طرف درخصوص تقویت همکاری میان دو کشور و پرونده های منطقه ای به بحث و گفتگو پرداختند.

دیدار سیسی با امیر کویت، شیخ الصباح راهی واشنگتن می گردد

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش الیوم السابع، بسام راضی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر گفت، شیخ صباح الاحمد الصباح، امیر کویت ضمن استقبال از سفر عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر، روابط برادرانه، صادقانه و تاریخی مستحکم میان دو کشور را ستود.

رئیس جمهور مصر پس از سفر خود به ژاپن عصر روز یکشنبه این کشور را به مقصد کویت ترک کرد.

امیر کویت در جریان این دیدار ضمن ستودن نقش کلیدی قاهره در راستای حمایت از امنیت و ثبات کشورهای عربی و کوشش های آن در راستای تقویت همکاری مشترک میان کشورهای عربی در تمامی سطوح، تاکید نمود: مصر نزد ملت کویت از صندلی ویژه ای برخوردار است.

وی همچنین نسبت به تداوم تقویت روابط متمایز دوجانبه در تمامی زمینه ها به ویژه در زمینه مالی و رشد و توسعه محور ابراز امیدواری کرد.

به همین دلیل، سیسی در جریان این دیدار تاکید نمود که قاهره به روابط تاریخی میان مصر و کویت و ملت دو کشور افتخار می نماید و قاهره در سطوح رسمی و مردمی از مواضع کویت در مورد حمایت از اراده ملت مصر و کوشش های توسعه محور آن تقدیر می نماید.

رئیس جمهوری مصر در جریان این دیدار تاکید نمود، امنیت ملی کویت و کشورهای حوزه خلیج فارس بخش جدایی ناپذیر از امنیت ملی مصر است و قاهره به تداوم همکاری موجود میان دو کشور در زمینه های مختلف تمایل دارد.

به همین دلیل، بسام راضی توضیح داد: رئیس جمهوری مصر با شیخ جابر المبارک الحمد الصباح، نخست وزیر دولت کویت نیز دیدار کرد و در جریان این دیدار، روابط متمایز میان دو کشور را ستود و از دولت و ملت کویت تقدیر کرد.

سیسی همچنین نسبت به سفر نخست وزیر کویت به مصر طی دوره آینده با هدف تداوم توسعه همکاری دوجانبه در زمینه های مختلف ابراز امیدواری کرد.

دو طرف در جریان این دیدار همچنین به آنالیز راه های تقویت روابط دوجانبه در زمینه های مختف به ویژه در زمینه مالی، افزایش سرمایه گذاری های متبادل در پروژه های رشد و توسعه محور میان دو کشور و همچنین تقویت روابط فرهنگی، آموزشی و گردشگری میان مصر و کویت پرداختند.

از سوی دیگر، امیر کویت امروز (دوشنبه) در سفری رسمی به واشنگتن می رود و طی آن با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به آنالیز تحولات منطقه و مبارزه با تروریسم می پردازد.

روز آدینه کاخ سفید اعلام نموده بود که ترامپ در 12 سپتامبر با امیر کویت در واشنگتن دیدار خواهد نمود و پیش بینی می گردد که دو طرف در جریان این دیدار به آنالیز تحولات منطقه و همکاری امنیتی دوجانبه و همچنین مسائل مبارزه با تروریسم بپردازند.

طی روزهای اخیر شایعاتی درخصوص سلامتی امیر کویت در صفحات اجتماعی منتشر شده بود که مرزوق الغانم، رئیس مجلس این کشور این مساله را تکذیب کرد.

در 18 اوت گذشته دفتر پادشاهی کویت اعلام نموده بود که وضعیت جسمانی صباح الأحمد الجابر الصباح بهبود یافته است و نتایج معاینات پزشکی که امیر کویت انجام داده مثبت بوده اند.

23311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2583

به "دیدار سیسی با امیر کویت، شیخ الصباح راهی واشنگتن می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار سیسی با امیر کویت، شیخ الصباح راهی واشنگتن می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید