رئیس فدراسیون ووشوی ایتالیا با شهنازی دیدار کرد

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران: رئیس و دبیر فدراسیون ووشوی ایتالیا به همراه رئیس فدراسیون ووشوی کشورمان با حضور در کمیته ملی المپیک با شاهرخ شهنازی دبیر کل این کمیته دیدار و گفت وگو کردند.

رئیس فدراسیون ووشوی ایتالیا با شهنازی دیدار کرد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در ابتدای این دیدار شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک ضمن خوشامدگویی به وینچنزو دراگون، رئیس فدراسیون ووشوی ایتالیا گفت: امضا تفاهم نامه های ورزشی بین 2 فدراسیون ووشوی ایران و ایتالیا جدای از منافع و مزایای ورزشی که بین 2 کشور دارد باعث دوستی هر چه بیشتر بین 2 کشور می گردد، به خصوص که ووشوی ایران از قدرت های دنیای این رشته بوده و رئیس فدراسیون آن با کوشش هایی که در این مدت انجام داده به خوبی توانسته صندلی شایسته ای برای این رشته در داخل و خارج کشور کسب کند و مورد حمایت کمیته ملی المپیک نیز هست.

شهنازی خاطر نشان کرد: ایتالیا از کشورهای صاحب نام در بسیاری از ورزش های دنیا است و ووشو این کشور بدون تردید با بهره مندی از تجارب مسئولان ووشو ایران می تواند به اهداف مورد نظر خود دست یابد و قطعا 2 کشور در عرصه بین المللی جدای از برگزاری اردوهای مشترک می توانند در عرصه دیپلماسی ورزشی نیز از یکدیگر حمایت نمایند.

در ادامه وینچنزو دراگون رئیس فدراسیون ووشوی ایتالیا ضمن ابراز خوشحالی از سفر به ایران توضیح داد: از پیروزیت های ورزش ایران در بازی های آسیایی اینچئون به خوبی آگاه هستیم. ورزش ایران توانمندی بسیار خوبی در رشته های مختلف به خصوص ووشو دارد و یکی از قدرت های دنیای این رشته محسوب می گردد و همین که مسئولان فدراسیون ووشوی ایران مورد حمایت کمیته ملی المپیک کشورشان هستند، بیانگر عملکرد مطلوب آنها وباعث دلگرمی ماست.

وی ادامه داد: ووشو جزو رشته هایی است که کاندیدای ورود به المپیک محسوب می گردد و حتی کمیته بین المللی المپیک نیز اظهار داشت در مورد ورود این رشته به بازی های المپیک آنالیز های لازم را خواهد نمود.

رئیس فدراسیون ووشوی ایتالیا خاطر نشان کرد: رشد ووشوی ایران طی این سال ها غیر قابل کتمان است و بدون تردید امضای چنین تفاهم نامه های ورزشی و استفاده از تجارب یکدیگر به رشد ورزش 2 کشور در ووشو یاری بسزایی خواهد نمود و ایتالیا امیدوار است بتواند از تجربیات پیروز ایران در زمینه های مختلف برای رشد ووشوی خود استفاده کند.

در ادامه مهدی علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو و نایب رئیس ووشوی آسیا ضمن اشاره به وضعیت ووشو در دنیا گفت: امروزه ووشو چنان رشدی در میان دیگر کشورها نموده است که نمی توان دیگر در هیچ رویداد قاره ای و دنیای تیمی را دست کم گرفت به خصوص که کاندیدای ورود به المپیک شدن آن باعث شد تا به شایستگی مورد توجه مسئولان دیگر کشورها قرار گیرد و همان طور که ما در گذشته از تجربیات و دانش مربیان چینی برای رشد ووشوی خود استفاده کردیم، امروزه شاهدیم کشورهای دیگر مثل ایتالیا تمایل دارند از تجربیات ما نیز در این زمینه استفاده نمایند و قطعا امضای چنین تفاهم نامه هایی جدای از ابعاد ورزشی در زمینه های فرهنگی و دوستی هر چه بیشتر 2 ملت اثرات مثبتی خواهد داشت.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3279

به "رئیس فدراسیون ووشوی ایتالیا با شهنازی دیدار کرد" امتیاز دهید

1 کاربر به "رئیس فدراسیون ووشوی ایتالیا با شهنازی دیدار کرد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس فدراسیون ووشوی ایتالیا با شهنازی دیدار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید