سیروس همتی از گل سر می گوید

به گزارش جعبه مهر، فیلمنامه گل سر (برداشتی آزاد از شخصیت، زندگی و آثار پروین اعتصامی) به قلم سیروس همتی و لیلا نوری منتشر شده است.

سیروس همتی از گل سر می گوید

سیروس همتی - بازیگر، کارگردان و نمایشنامه نویس - که فیلمنامه اش به تازگی در انتشارات کتاب نیستان منتشر شده، در یادداشتی که در اختیار خبرنگاران قرار داده، نوشته است: بعد از نوشتن طرح فیلمنامه طبقه حساس که توسط آقای کمال تبریزی ساخته شد و طرح فیلمنامه قابل توجه بینندگان محترم بر آن شدم تا طرح فیلمنامه هایم را خودم بنویسم.

آغاز کردم به خواندن مجله فیلم نگار.

گل سر اولین فیلمنامه ای است که با همکاری لیلا نوری نوشته شد. جالب این که جرقه اصلی این فیلمنامه از روی نمایشنامه کلارینت شکل و الهام گرفت. هر فرهیخته و صاحب نظر و صاحب قلمی به محض خواندن نمایشنامه کلارینت بلند بلند می گفت: این نمایشنامه چقدر پتانسیل بالای فیلمنامه شدن داره. در نهایت، تجمیع نظرها عملی شد.

فیلمنامه گل سر - برداشتی آزاد از نمایشنامه کلارینت - به نگارش درآمد.

گل سر جوایز متعددی گرفت؛ اولین جایزه بین المللی را از چهارمین جشنواره بین المللی پرواز در بخش فیلمنامه سینمایی دریافت کرد.

گل سر جستاری است در باب عشق، عشق به لالایی، به نغمه و نوا، به موسیقی، به وطن و هموطن. عشقی که در کودکی نطفه می بندد و بعد از گذشت دهه ها ریشه و شاخه و برگ می گیرد.

گل سر یک ملودرام با مثلث عشقی است، و یک درام موسیقایی، و یک تراژدی. گل سر نه به جنگ است.

با احترام به همه شما خوانندگان از گفتن خلاصه قصه فیلمنامه گل سر خودداری می کنم تا بلکه مقال و مجالی پیدا گردد برای خواندن.

گل سر ادای دینی است به همه جان باختگان و جاماندگان از فاجعه بمباران شیمیایی شهر سردشت. در خلق چیمن، قهرمان فیلمنامه، به شدت از شاعر معروف پروین اعتصامی الهام و یاری گرفته شده است.

در سرانجام لازم می دانم سپاسگزار ناشری باشم که هم نمایشنامه و هم فیلمنامه را از یک قصه مشترک به چاپ رسانده است؛ نشری همراه و وزین، نیستان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4253

به "سیروس همتی از گل سر می گوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیروس همتی از گل سر می گوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید