طرح های جدید مبل قرمز سلطنتی و نحوه چیدن آنها در پذیرایی

به گزارش جعبه مهر، مبل قرمز سلطنتی یکی از محبوب ترین طرح ها برای تزیین پذیرایی های کلاسیک، سنتی و حتی مدرن است. رنگ قرمز به خاطر گیرا بودن، خیلی سریع نگاه ها را به خود جذب نموده و طرح و شکل مبل را در معرض دید قرار می دهد. از این رو رنگ قرمز را برای مبل های سلطنتی بسیار مناسب می دانند. اما قرمز سایه های بسیار متنوعی دارد که هر کدام از آنها برای یک نوع فضا مناسب است.

طرح های جدید مبل قرمز سلطنتی و نحوه چیدن آنها در پذیرایی

فضای اتاق با توجه به سایه ای که برای رنگ قرمز انتخاب می کنید، می تواند کلاسیک، روستیک یا امروزی و مدرن دیده گردد. فارغ از اینکه به چه سبکی علاقه دارید، اگر قصد بازسازی دکوراسیون یا تغییر مبلمان منزل خود را دارید، بهتر است نگاهی هم به طرح های مبل قرمز سلطنتی داشته باشید. در این مطلب علاوه بر توضیحاتی مختصر راجب به نحوه ست کردن رنگ قرمز در دکوراسیون، با تعدادی از جدید ترین طرح های آشنا خواهید شد. لطفاً تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

همانطور که می دانید قرمز یک رنگ شاخص و قوی است، به همین خاطر اگر به مقدار زیاد در فضا استفاده گردد، ممکن است فضا را سنگین نشان دهد. اما نکته مهم هنگام استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون، تکرار این رنگ در قسمت های دیگر اتاق است. در خصوص پذیرایی، تکرار رنگ قرمز مبل، در پرده ها، فرش پذیرایی یا آباژور رومیزی و ایستاده ایده بسیار زیبا و تاثیر گذاری خواهد بود. اگر فقط مبلمان پذیرایی به رنگ قرمز باشند و بقیه عناصر محیط به رنگی دیگر، مثلا کرم، خاکستری یا طوسی، و رنگ قرمز دیگر در دکوراسیون تکرار نگردد، آنوقت یک دکوراسیون غیر متعادل و نابجا خواهید داشت که احساس خوبی به شما نخواهد داد.

رنگ های قوی همواره خیلی عالی با رنگ های خنثی ترکیب می شوند، بنابراین برای رنگ زمینه یا همان رنگ دیوارهای پذیرایی، رنگ هایی مثل سفید، کرم، بژ، مشکی طوسی و خاکستری تیره توصیه می شوند. برای تزیین خود مبل قرمز سلطنتی، استفاده از کوسن های رنگ طلایی و مشکی ایده ای بسیار مناسب و زیبا است. طلایی و مشکی نیز جزء رنگ های خنثی هستند که به خوبی با قرمز ترکیب می گردد.

سفید و نقره ای نیز دو نمونه از رنگ هایی هستند که خیلی عالی با رنگ قرمز ترکیب می شوند. مبل سلطنتی قرمز با فریم سفید یا نقره ای از جمله آن طرح هایی است که کمتر در خانه ها دیده می گردد، از این رو برای آنهایی که علاقمند به طرح های جدید و متفاوت هستند، گزینه جذابی بنظر می رسد. شکل های زیر چند ست زیبا از مبل های سلطنتی قرمز رنگ با فریم تماماً سفید یا نقره ای را نشان می دهند.

قرمز و آبی دو رنگ مکمل یکدیگر هستند، بنابراین خیلی خوب کنار هم قرار می گیرند. وقتی از مبل قرمز سلطنتی در دیزاین اتاق نشیمن خانه استفاده می کنیم، یکی از بهترین گزینه ها برای وارد کردن رنگ آبی به دکوراسیون، فرش جلو مبلی است. فرش آبی برای پذیرایی چه در طرح مدرن و چه در طرح کلاسیک، جلوه ای فوق العاده زیبا به چیدمان شما می دهد. در طرح های کلاسیک، معمولا فرش آبی با رنگ های دیگر مثل همین قرمز یا مشکی ترکیب می گردد اما در طرح های مدرن معمولا رنگ آبی، تنها رنگ بکار رفته در فرش است. البته عکس این روش، یعنی مبل آبی و فرش قرمز هم یکی از ترکیب های پرطرفدار در طراحی داخلی با رنگ های قوی است.

مبل های سلطنتی مترادف با شکوه و جلال هستند، بنابراین رنگ های قوی برای بنماش گذاشتن هر چه بیشتر آنها کاملاً مناسب است. اما طرح های مدرن مبل سلطنتی نیز اگر چه آن میزان از پیچیدگی در مدل های کلاسیک و سنتی را ندارند، اما به همان اندازه زیبا و چشم گیر هستند. مدل های مدرن بخاطر حجم کمتر، فضای کمتری هم از فضا اشغال نموده و در پذیرایی های کوچک آپارتمانی به خوبی قرار می گیرند.

دکوراسیون های اکلکتیک یک مکان مناسب برای اضافه کردن مبل قرمز سلطنتی تک هستند. در دکورهای اکلکتیک، از هر سبکی یک یا چند قطعه در دکوراسیون خانه قرار می گیرد و به همین خاطر به آن سبک تلفیقی، ترکیبی یا التقاطی نیز می گویند. قرار دادن یک یا دو عدد مبل تک نفره کلاسیک قرمز در چنین چیدمانی، جلوه ای بسیار زیبا به محیط منزل داده و بدون اینکه آنرا شلوغ و درهم نشان دهد یک نقطه کانونی جذاب و متفاوت به دکوراسیون اضافه می نماید. رنگ هایی مثل زرشکی و جگری برای مبل های تک چشم گیری بیشتری نسبت به طرح های دیگر دارند.

مبل چرم در طرح های کلاسیک و سلطنتی، یکی دیگر از ایده های بسیار جذاب و لوکس برای دیزاین خانه است. پارچه چرم به خودی خود یک عنصر لوکس محسوب می گردد، حال اگر این پارچه را در مبلمان سلطنتی و سلطانی به کار ببریم، نتیجه کار قطعا شگفت انگیز و ورای تصور خواهد شد. خود پارچه چرم به صورت طبیعی رنگ قهوه ای مایل به قرمز هم دارد. بعضی مدل ها بدون رنگ آمیزی و با همین رنگ خام استفاده می شوند. همچنین بخاطر جلوه بیشتر پارچه های چرمی، معمولا روکش چرم روی دسته های مبل نیز کشیده می گردد که به مبل حالتی سلطنتی/راحتی می دهند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اتاق
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9717

به "طرح های جدید مبل قرمز سلطنتی و نحوه چیدن آنها در پذیرایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح های جدید مبل قرمز سلطنتی و نحوه چیدن آنها در پذیرایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید