فناوری جدید خودروهای آئودی ترافیک را محو می نماید

به گزارش جعبه مهر، گروه خودروسازی آئودی از یک ویژگی جدید رونمایی نموده که می تواند ترافیک را دور بزند. درواقع این ویژگی با امکانات خاص خود حجم و اطلاعات مرتبط با ترافیک را رصد و ارزیابی می نماید.

فناوری جدید خودروهای آئودی ترافیک را محو می نماید

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، آئودی این ویژگی جدید را به فناوری خودروهای خود افزوده است تا به رانندگان یاری کند پیش از رسیدن به مسیرهای پر ترافیک وضعیت خود را تثبیت نمایند.

این تکنولوژی که GLOSA نامیده می گردد، به عنوان بخشی از فناوری ترافیک خوانی شناخته می گردد که می تواند وضعیت رانندگی را برای رانندگان به شدت ساده کند.

البته روند طراحی و اجرای این سیستم از سال 2016 اغاز شده است، یعنی زمانی که آئودی طرح هایی جدید را برای کنترل ترافیک برنامه ریزی می کرد، اما این سیستم هم اکنون در حال رشد و توسعه است.

طرح های اولیه این سیستم صرفا در مورد روشن و خاموش شدن چراغ های هدایت متمرکز بود، اما اکنون این سیستم به یک فرایند مشاوره و هدایت رانندگی هوشمند تبدیل شده است. این سیستم با با ترکیب اطلاعات سیگنال ترافیک و موقعیت فعلی وسیله نقلیه و همچنین سایر اطلاعات مهم مانند فاصله تا توقف، محدودیت سرعت منطقه و... به کاربر اطلاع می دهد در وضعیت مناسبی قرار گرفته است یا خیر.

پس از این مراحل یک توصیه سرعت به رانندگان اطلاع می دهد که بهتر است با چه شتابی حرکت نمایند. هدف نهایی این است که تعداد توقف در چراغ قرمز را کاهش داده و به نوبه خود مقدار زمان گیر کردن در ترافیک را به حداقل برسانند. افزون بر قابلیت های اینچنینی، ویژگی مذکور به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای یاری می نماید و باعث صرفه جویی در سوخت می گردد. این موضوع زمانی مهمتر به نظر می رسد که بدانیم هر راننده آمریکایی نزدیک به 300 ساعت در سال در پشت چراغ قرمز قرار می گیرد.

منبع: انتخاب
انتشار: 26 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1145

به "فناوری جدید خودروهای آئودی ترافیک را محو می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری جدید خودروهای آئودی ترافیک را محو می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید