مصوبه مجلس درباره ممانعت از کاندیداتوری نمایندگان باسابقه مغایرتی با قانون اساسی ندارد

به گزارش جعبه مهر، یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان این که مصوبه مجلس درباره ممانعت از کاندیداتوری نمایندگان با سابقه سه دوره نمایندگی متوالی خلاف قانون اساسی نیست گفت که این مصوبه باعث پویاتر شدن مجلس شورای اسلامی و حضور جوانان با ایده، فکر و اطلاعات بالاتر می گردد.

مصوبه مجلس درباره ممانعت از کاندیداتوری نمایندگان باسابقه مغایرتی با قانون اساسی ندارد

محمد محمودی شاه نشین در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره ممانعت از کاندیداتوری نمایندگان با سابقه سه دوره نمایندگی گفت: این مصوبه خلاف قانون اساسی نیست البته که تشخیص دهنده نهایی، شورای نگهبان است.

وی با تاکید بر این که این مصوبه نقاط قوت بسیاری دارد، شرح داد: در حال حاضر بسیاری از حوزه های انتخابیه زیر سایه سنگین نمایندگان چند دوره مانده است که با این مصوبه جوانان با ایده، فکر و اطلاعات بالاتر مجالی برای حضور پیدا می نمایند از طرف دیگر نمایندگان با سابقه سه دوره نمایندگی می توانند یک دوره تجدید قوا نموده و دوره بعد از آن مجدداً کاندیدا شوند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید مجدد بر این که این مصوبه با قانون اساسی مغایرتی ندارد اظهار داشت: طبق قانون باید مجلس شورای اسلامی شرایط انتخابات را تعیین کند که این شامل دوره های حضور نمایندگان، شرایط سنی و حتی تحصیلاتی آنها هم می گردد.

مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه در مصوبه ای مقرر کرد که نمایندگانی که سه دوره متوالی نماینده مجلس بوده اند نمی توانند در دوره بعدی کاندیدا شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1226

به "مصوبه مجلس درباره ممانعت از کاندیداتوری نمایندگان باسابقه مغایرتی با قانون اساسی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصوبه مجلس درباره ممانعت از کاندیداتوری نمایندگان باسابقه مغایرتی با قانون اساسی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید