ویزیت رایگان 30 متخصص در پایتخت به مناسب روز پزشک، پزشکانی که عشق را مشق می نمایند

به گزارش جعبه مهر، به مناسبت روز پزشک، 30 متخصص در چهار نقطه شهر تهران مردم را رایگان ویزیت می نمایند.

ویزیت رایگان 30 متخصص در پایتخت به مناسب روز پزشک، پزشکانی که عشق را مشق می نمایند

به گزارش خبرنگار ، سالروز تولد پزشک نامی ایران زمین، حکیم ابوعلی سینا به عنوان روز پزشک در تقویم ملی کشورمان نامگذاری شده است تا از خدمات جامع پزشکی قدردانی گردد.

علی رغم بعضی کمبودها و ناملایماتی که در هر حرفه ای وجود دارد اما جامعه پزشکی همواره در تمام ایام سال و در مواقع حوادث و بلایا و حتی 8 سال دفاع مقدس در کنار مردم بوده اند و خدمات بهداشتی درمانی خوبی به مراجعه نمایندگان ارائه داده اند.

سازمان نظام پزشکی با همکاری وزارت بهداشت در روز پزشک اقدام به اجرای طرح ویزیت رایگان بیماران در چهار نقطه شهر تهران نموده و این اقدام ارزشمند در راستای حفظ و ارتقای سلامتی مردم و پیشگیری از بروز بیماری های مختلف صورت گرفته است.

اخلاق مقدمه کارها در علم پزشکی است

محمدرضا ظفر قندی رئیس سازمان نظام پزشکی صبح امروز در فرهنگسرای بهمن حاضر شد، پس از بازدید از طرح ویزیت رایگان اظهار کرد: امروز سالروز فراوری حکیم ابو علی سینا است، وی خدمات بسیار ارزنده ای به مردم کشورمان و جهان عرضه نموده است و خوشبختانه باید بگویم که جامعه پزشکی همواره در هنگام حوادث و بلایا مانند سیل اخیر، زلزله کرمانشاه و دوران هشت سال دفاع مقدس در کنار مردم بوده است.

وی ادامه داد: ویزیت رایگان با هدف کنترل فشار خون، قند خون و چاقی افراد انجام می گردد و ما باید آموزش های لازم را در زمینه سبک زندگی سالم به مردم بدهیم.

ظفر قندی با اشاره به اینکه بهبود ارتباط بین پزشک و بیمار باعث بهبود روند درمان بیماری می گردد، اضافه نمود: مردم سرمایه های اجتماعی محسوب می شوند و معتقدم که در پزشکی مقدمه همه کارها اخلاق است و پزشکان باید اخلاق حسنه را به جامعه نشان دهند و با رفتاری خوش الگویی برای مردم باشند.

ایران حرف اول را در پزشکی منطقه می زند/ بعضی پزشکان را افرادی عافیت طلب و مال اندوز جلوه می دهند

هجمه علیه پزشکان اعتماد مردم را از بین می برد

رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه دو موضوع امنیت و سلامت همواره در تمام جوامع اهمیت ویژه ای دارد، تاکید نمود: درمان بیماری مراجعه نمایندگان از حساسیت بالایی برخوردار است و بیمار پس از بهبود احساس رضایت قلبی می نماید، به جامعه پزشکی توصیه می کنم که اخلاق حرفه ای را رعایت نمایند و باعث تسکین آلام مردم شوند.

رئیس سازمان نظام پزشکی ادامه داد: هجمه علیه پزشکان درست نیست و رسانه ها باید در جهت ارتقای اعتماد مردم به جامعه پزشکی گام بردارند زیرا ما نگرانیم که اعتماد بین بیماران و پزشکان از بین رود.

ظفر قندی با اشاره به اینکه اعتماد بین پزشک و بیمار یک سرمایه محسوب می گردد، ادامه داد: اخلاق پایه و اصول پزشکی بوده و در درمان یاری نماینده است.

ویزیت رایگان بیماران در 4 منطقه تهران به مناسبت روز پزشک

صدیقه اعتماد سعید رئیس رادیو سلامت در گفت وگو با خبرنگار ، اظهار کرد: طرح ویزیت رایگان بیماران و مراجعه نمایندگان به مناسبت روز پزشک با همکاری وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی در 4 منطقه تهران انجام می گردد و در این طرح 30 متخصص از رشته های مختلف اقدام به معاینه رایگان افراد می نمایند.

کاهش سن افراد ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی

ریحانه شعبانی پزشک متخصص قلب در گفت وگو با خبرنگار ، گفت: متأسفانه مسائل قلبی عروقی در بین مردم ایران افزایش پیدا نموده و سن بیماران قلبی به زیر 40 سال رسیده است که علت اصلی این امر کم تحرکی، تغذیه ناسالم، زندگی شهری محسوب می گردد.

شعبانی گفت: امیدوارم مردم به سمت مصرف غذایی سالم و سبک زندگی مناسب بروند تا دچار مسائل عدیده و بیماری های قلبی و عروقی نشوند.

جای خالی چکاپ های دوره ای در دوران مدرسه

در ادامه مراسم صدیقه تهرانچی متخصص بچه ها در گفت وگو با خبرنگار ، گفت: بچه ها کشورمان تا قبل از 8 سالگی مورد معاینه و چکاپ قرار می گیرند، اما متأسفانه بعد از ورود به مدرسه برنامه ای خاص در زمینه چکاپ دوره ای بچه ها وجود ندارد.

مصرف فست فود عامل چاقی ایرانیان

احمد اسماعیل زاده متخصص تغذیه گفت: از اینکه در طرح رایگان ویزیت بیماران با هدف حفظ و ارتقای سلامت شرکت نموده بسیار خوشحالم و امیدوارم که مردم ایران هیچوقت بیمار نشوند.

او ادامه داد: متأسفانه مردم کشورمان و به خصوص جوانان به سمت مصرف غذا های فست فودی و رایگان رفته اند و اگر غذای سنتی مصرف می نمایند معمولاً پرنمک و چرب است که برای سلامتی بدنشان ضرر دارد.

اسماعیل زاده گفت: مصرف زیاد فست فود باعث افزایش وزن و چاقی می گردد و این مسئله عامل مهمی در ابتلای افراد به انواع سرطان ها می گردد.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2797

به "ویزیت رایگان 30 متخصص در پایتخت به مناسب روز پزشک، پزشکانی که عشق را مشق می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزیت رایگان 30 متخصص در پایتخت به مناسب روز پزشک، پزشکانی که عشق را مشق می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید