پرسپولیس بدون یار دوازدهم در سخت ترین بازی فصل، صف آرایی استقلال خوزستان در یک بازی حیثیتی

به گزارش جعبه مهر، دو نماینده کشورمان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با شرایط سختی میزبان حریفان قطری و عربستانی خود خواهند بود.

پرسپولیس بدون یار دوازدهم در سخت ترین بازی فصل، صف آرایی استقلال خوزستان در یک بازی حیثیتی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در دومین روز از مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا دو کننده دیگر کشورمان سه شنبه به مصاف رقبای سرسخت خود خواهند رفت. پرسپولیس در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی میزبان لخویا قطر است و استقلال خوزستان نیز مجبور شده در ورزشگاه سلطان قابوس عمان از الهلال پذیرایی کند.

پرسپولیس - لخویا

بدترین اتفاق برای پرسپولیس در بازی سرنوشت ساز و حساس مقابل لخویا، می توانست همین محرومیت از داشتن تماشاگران باشد؛ اتفاقی که رخ داد و کنفدراسیون فوتبال آسیا در زمانی حکم محرومیت هواداران پرسپولیس را صادر کرد که این باشگاه کمترین زمان را برای اعتراض به این حکم داشت. از این رو بعید است رأی اعلام شده به نفع کننده کشورمان تغییر کند. برانکو ایوانکوویچ غیر از یار دوازدهم تیمش، کمال کامیابی نیا را هم در اختیار نخواهد داشت. در تمرینات اخیر سرخپوشان پیدا بود که این مربی کروات در نظر دارد محسن ربیع خواه را در پست هافبک دفاعی جایگزین شماره 11 مصدوم تیمش کند.

پرسپولیس در بازی آخر خود مقابل الوحده روز با شکوهی را در ورزشگاه آزادی رقم زد و حالا هواداران این تیم امیدوارند تیم برانکو از این مرحله هم به سلامت عبور کند تا برای مرحله بعد لیگ قهرمانان این شانس را داشته باشد با تقویت خود یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی آسیا باشد. بیشتر کارشناسان اعتقاد دارند این پرسپولیس توانایی کسب عنوان در آسیا را دارد و اگر بازی های خوب خود را فردا هم تکرا کند می تواند از سد لخویا به سلامت بگذرد.

لخویا در شرایطی به تهران می آید که بعد از کسب عنوان قهرمانی در لیگ ستارگان قطر در مرحله نیمه نهایی امیر کاپ قطر برابر الریان شکست خورد تا همه توان و تمرکز خود را روی بازی با پرسپولیس بگذارد. همانطور که مهدی طارمی با 18 گل آقای گل لیگ ایران شد، در لیگ قطر یوسف العربی با 24 گل توانست نقش عمده ای در قهرمانی تیمش داشته باشد.

یوسف العربی، مهاجم اهل مراکش است که سابقه بازی در تیم های گرانادا اسپانیا و کان فرانسه را در کارنامه خود دارد. او زوج خیلی خوبی را در خط حمله با ادگار برزیلی تشکیل داده است. قهرمان قطر در خط دفاع هم بازیکنانی چون چیکو فلورس اسپانیایی، یوسف آیمن و احمد یاسر را در اختیار دارد. ضمن اینکه قاسم برهان دروازه بان تیم ملی قطر هم از دروازه این تیم حراست می کند. در خط هافبک لخویا یک بازیکن سرعتی کره ای به نام، نام تائه هی بازی می کند که وظیفه بازیسازی را به عهده دارد. همچنین علی عفیف نیز از بازیکنان با تجربه و مسلط در خط هافبک تیم ملی فوتبال قطر است.

قضاوت دیدار پرسپولیس و لخویا که از ساعت 19:30 فردا برگزار می شود بر عهده والنتین کوالنکو از ازبکستان خواهد بود. مامور سعید قاسموف کمک اول و حص الدین شادمونف کمک دوم او در این مسابقه هستند.

استقلال خوزستان - الهلال عربستان

بازیکنان استقلال خوزستان باید راضی می شدند حتی بدون دریافت مطالبات شان مقابل الهلال حاضر شوند. بازیکنانی که همه به آنها حق می دهند؛ بازیکنانی که از ابتدای فصل یا دستمزد نگرفته اند یا اگر به بخشی از آن رسیده اند، با رنج و سختی پولی دریافت کردند. می توان گفت یکی از مظلوم ترین تیم های این فصل فوتبال ایران استقلال خوزستان بود که پس از قهرمانی در لیگ پانزدهم، حضور پیروز در آسیا و صعود به مرحله حذفی، توجه زیادی به بازیکنان و کادرفنی این تیم نشد. با توجه به همین شرایط بود که بازیکنان این تیم پس از دیدار با الجزیره امارات دست به اعتصاب زدند و دیگر در تمرینات حاضر نشدند.

شاید کسی فکر نمی کرد بازیکنان استقلال خوزستان در آستانه یک بازی حساس و به نوعی بازی ملی، از سفر کردن امتناع کنند، اما آنها این کار را برای رسیدن به حق شان کردند. در آستانه بازی حساس با الهلال بازیکنان استقلال خوزستان برای رسیدن به مطالبات شان پای پرواز حاضر نشدند تا در نهایت با پادرمیانی های فراوان اعضای این تیم با یک روز تأخیر راهی عمان شود. هرچه بود گذشت و بازیکنان استقلال خوزستان حالا با کمترین تمرین، اما بیشترین غیرت خود را آماده دیدار با الهلال کرده اند. تیمی که در مرحله گروهی هم مسائل مالی داشت، اما بازیکنانش با تمام وجود بازی کردند و توانستند از گروه خود صعود کنند. حالا حریف آسانی مقابل استقلال خوزستان قرار نمی گیرد. الهلال عربستانی که یکی از بزرگ ترین نام ها در فوتبال آسیاست. تیمی که در مرحله گروهی دو بار مقابل پرسپولیس حاضر شد و تقابل آنها پیروزی نداشت و حالا استقلال خوزستان می تواند طلسم را بکشند و با شکست الهلال بازهم شگفتی ساز شود. بازیکنان استقلال خوزستان بیش از هر تیمی دیگری حیثیتی بودن دیدار با الهلال عربستان را درک می کنند و این می تواند رمز پیروزی آنها باشد. این ددیار ساعت 20:30 فردا برگزار می شود.

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: تسنیم
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4724

به "پرسپولیس بدون یار دوازدهم در سخت ترین بازی فصل، صف آرایی استقلال خوزستان در یک بازی حیثیتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسپولیس بدون یار دوازدهم در سخت ترین بازی فصل، صف آرایی استقلال خوزستان در یک بازی حیثیتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید