پیشرفت 50 درصدی مرمت موزه ادب و عرفان اهر

به گزارش جعبه مهر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از پیشرفت 50 درصدی مرمت موزه ادب و عرفان اهر خبرداد.

پیشرفت 50 درصدی مرمت موزه ادب و عرفان اهر

جهت دریافت خدمات تعمیرات ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگار آبدار مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه پروژه موزه ادب و عرفان اهراز زمان عقد قرار داد تاکنون، 50 درصد پیشرفت داشته است، گفت: میزان اعتبار تخصیص یافته برای مرمت و سامان دهی باغ مزار شیخ شهاب الدین اهری بالغ بر 220 میلیون تومان است.

او با بیان اینکه آنالیز و پایش مستمر وضعیت موزه ها استان در دستور کار اداره کل قرار گرفته است، گفت: تکمیل مرمت و ساماندهی باغ مزار شیخ شهاب الدین اهری (موزه ادب و عرفان) یکی از مهمترین پروژه های اداره کل در حوزه موزه هاست.

او با اشاره به اینکه این باغ مزار از عناصر هویتی بسیار ارزنده استان محسوب می گردد، اضافه نمود: ادامه استحکام بخشی و مقاوم سازی دیوار های گنبدخانه، ایوان و سردر ورودی و اجرای اندود دیوار های داخلی و رنگ آمیزی از اقدامات اولیه در راستای مرمت و ساماندهی باغ مزار شیخ شهاب الدین اهری بود.

آبدار از تداوم مراحل تکمیلی مرمت باغ مزار شیخ شهاب الدین اهری اطلاع داد و گفت: با توجه به ارزش و اهمیت تاریخی این باغ مزار، کارشناسان میراث فرهنگی اداره کل استان برای مرمت و ساماندهی آن همچنان در کوشش هستند.

بر اساس این گزارش، نخستین موزه ادب و عرفان کشور که پس از زلزله ورزقان به دلیل خسارات عمده کالبدی تعطیل شده بود، در اردیبهشت امسال همزمان با هفته میراث فرهنگی به همت اداره کل میراث فرهنگی استان بازگشایی شد.

ش

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3376

به "پیشرفت 50 درصدی مرمت موزه ادب و عرفان اهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت 50 درصدی مرمت موزه ادب و عرفان اهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید