چرا همکاری نزدیک تر وان پلاس و اوپو نگران کننده و هیجان انگیز است؟

به گزارش جعبه مهر، وان پلاس از مدت ها قبل با اوپو در ارتباط بوده و قدمت این ارتباط به سال های اولیه شکل گیری این شرکت برمی شود. ارتباط این دو شرکت که هر دو زیرمجموعه هلدینگ BBK هستند در سال های اخیر عمیق تر شده و مدتی قبل هم خبر ادغام تیم های تحقیق و توسعه خود را اعلام کردند.

چرا همکاری نزدیک تر وان پلاس و اوپو نگران کننده و هیجان انگیز است؟

حالا به تازگی وان پلاس اعلام نموده که بیش از پیش با اوپو یکپارچه می گردد. اگرچه هنوز جزئیات زیادی از این افزایش همکاری منتشر نشده، اما مدیرعامل وان پلاس گفته که این برند کماکان مستقل باقی می ماند. در هر صورت باید بگوییم که برای این همکاری نزدیک تر هم هیجان انگیز و هم نگران نماینده است و در ادامه به دلایل این موضوع می پردازیم.

چرا هیجان انگیز است؟

احتمال بهبود شرایط آپدیت ها

یکی از مهم ترین مزایای این افزایش همکاری، افزایش سرعت انتشار آپدیت های نرم افزاری برای گوشی های وان پلاس است. در حقیقت مدیرعامل وان پلاس در بیانیه مربوط به این همکاری به طور تعیین به این موضوع اشاره نموده است. چنین تعیینه ای بدون شک مورد استقبال کاربران گوشی های وان پلاس قرار می گیرد.

باید خاطرنشان کنیم وان پلاس اخیراً در این زمینه از دوران اوج خود فاصله گرفته و بعضی از آپدیت ها هم به دلیل داشتن مسائل زیاد با نارضایتی کاربران روبرو شده اند. از طرف دیگر این شرکت اعلام نموده که رابط کاربری Oxygen OS همچنان برای نسخه های دنیای گوشی های این شرکت مورد استفاده قرار می گیرد و این یعنی قرار نیست رابط کاربری اوپو جایگزین آن گردد.

دسترسی به منابع و متخصصان بیشتر

از دیگر جنبه های مثبت این افزایش ارتباط می توانیم به بهره گیری وان پلاس از منابع و متخصصان اوپو اشاره کنیم. باید خاطرنشان کنیم اوپو یکی از عظیم ترین سازندگان موبایل در دنیا محسوب می گردد و در زمینه منابع و متخصصان حرف زیادی برای گفتن دارد.

البته وان پلاس از مدت ها قبل به استفاده از بعضی منابع اوپو روی آورده و مثلا می توانیم به چندین گوشی وان پلاس اشاره کنیم که مبتنی بر گوشی های اوپو بوده اند و فقط بعضی تغییرات بر روی آن ها اعمال شده است. خوشبختانه دسترسی بیشتر به منابع و متخصصان به این معنی است که وان پلاس می تواند طرح های بهتری را بدون کپی برداری از محصولات اوپو ارائه کند.

اوپو همچنین همیشه بودجه زیادی را به توسعه فناوری های جدید اختصاص می دهد و از نتایج این سرمایه گذاری می توانیم به معرفی گوشی مفهومی مبتنی بر نمایشگر رول شونده و تکنولوژی دوربین دارای زوم متغیر اشاره کنیم. گفته می گردد اوپو میخواهد وارد حوزه طراحی تراشه ها گردد که در صورت افزایش تنش بین چین و آمریکا چنین اقدامی مزایای گسترده ای خواهد داشت.

افزایش دسترسی به گوشی های این دو شرکت

گوشی های اوپو در بسیاری از بازارهای دنیای حضور گسترده ای دارند و از طرف دیگر وان پلاس هم در بعضی بازارهای کلیدی مورد توجه زیادی قرار گرفته است. اما در این میان، گوشی های اوپو در بازار آمریکای شمالی حضور ندارند و از طرف دیگر گوشی های وان پلاس هم راهی بازار آفریقا و آمریکای لاتین (به غیر از مکزیک) نمی شوند. بنابراین افزایش همکاری این دو شرکت می تواند منجر به ارائه گوشی های آن ها در بازارهای بیشتری گردد.

چرا نگران نماینده است؟

آیا فقط نام OxygenOS حفظ می گردد؟

با افزایش همکاری بین وان پلاس و اوپو، این نگرانی وجود دارد که رابط کاربری OxygenOS تا حد زیادی مشابه رابط کاربری ColorOS گوشی های اوپو خواهد شد. تغییرات نسخه یازدهم OxygenOS باعث شده شباهت بیشتری به ColorOS پیدا کند و این موضوع با اعتراض های زیادی روبرو شده و حالا این احتمال وجود دارد که تفاوت بین آن ها کم رنگ تر از گذشته گردد.

با این حال شاید هم وان پلاس به خواسته کاربران خود توجه می نماید و فاصله رابط کاربری خود را از ColorOS حفظ خواهد نمود. البته از طرف دیگر شاید در آینده نزدیک ColorOS به طور کامل جایگزین OxygenOS گردد. اگرچه مدیرعامل وان پلاس فعلا این موضوع را رد نموده، ولی شاید در آینده نزدیک این اتفاق رخ دهد. باید خاطرنشان کنیم همین حالا گوشی های وان پلاس در چین با رابط کاربری ColorOS راهی بازار می شوند.

احتمال افزایش تعداد گوشی های ری برند شده

از دیگر نگرانی های این افزایش همکاری می توانیم به احتمال کاهش تعداد طرح های جدید گوشی های وان پلاس اشاره کنیم. اگرچه این شرکت طی سال های گذشته بعضی از گوشی های اوپو را با نامی جدید راهی بازار نموده، اما این موارد بیشتر استثنا محسوب می شوند تا قانون. درست مانند شرایط نرم افزار، ما نگران این هستیم که وان پلاس برای بعضی از گوشی های خود-به خصوص گوشی های ارزان قیمت و میان رده-از همان طرح های گوشی های اوپو استفاده کند.

افزایش تعداد گوشی ها

وان پلاس در ابتدا عملکرد مشابه اپل داشت و فقط تعداد محدودی مدل جدید معرفی می کرد. در سال 2019 این شرکت از 4 گوشی رونمایی کرد (بدون احتساب مدل های 5G و مدل مک لارن) که دو مدل پرچم دار در نیمه نخست سال معرفی شدند و دو مدل هم در نیمه دوم سال از راه رسیدند. در این میان، سال قبل از آن وان پلاس فقط 2 مدل جدید را معرفی نموده بود (که اگر مدل مک لارن 6T را در نظر بگیریم تعداد آن ها به سه عدد می رسد).

اما وان پلاس در سال 2020 از 6 گوشی جدید رونمایی کرد و خبر از تغییر استراتژی این شرکت می داد. در سال 2021 هم این فرایند ادامه پیدا می نماید و به عنوان مثال می توانیم به معرفی گوشی های نورد N200 و نورد CE در هفته های گذشته اشاره کنیم. همچنین به زودی گوشی نورد 2 هم از راه می رسد.

یکی از عوارض جانبی افزایش تعداد گوشی ها این است که وان پلاس وقت کمتری برای پشتیبانی نرم افزاری از آن ها صرف خواهد نمود. در خصوص گوشی های نورد N10 و N100 هم شاهد این موضوع بودیم و وان پلاس خاطرنشان کرد این گوشی ها فقط یک آپدیت اصلی اندروید را دریافت می نمایند.

تبدیل اوپو به بازیگر اصلی

وان پلاس ابتدا به عنوان سازنده گوشی های مقرون به صرفه توجهات زیادی را جلب کرد و توانست سروصدای زیادی راه بیندازد. اما این شرکت طی سال های گذشته با شیب ملایم قیمت گوشی های خود را افزایش داده اما پرچم داران خود را در دو مدل به دست کاربران می رساند. مدل استاندارد قیمت پایین تری دارد و کاربران خواستار بهره گیری از امکانات بیشتر می توانند مدل پرو را خریداری نمایند.

این نگرانی وجود دارد که اوپو گوشی های سری فایند ایکس را به عنوان پرچم داران اصلی ارائه کند و این کار منجر به حاشیه رفتن پرچم دار وان پلاس گردد. در این میان باید به تمرکز وان پلاس بر روی گوشی های ارزان قیمت هم اشاره کنیم که این رویکرد نشان می دهد وان پلاس بیش از پیش می خواهد به این حوزه توجه کند.

اگرچه یک برند ارائه نماینده گوشی های مقرون به صرفه به خودی خود هیچ اشکالی ندارد اما با توجه به اینکه وان پلاس بعد از سال ها کوشش به یک برند مهم در زمینه گوشی های پرچم دار تبدیل شده، تبدیل شدن آن به یک برند مختص گوشی های ارزان قیمت تأسف آور خواهد بود.

منبع: Android Authority

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10310

به "چرا همکاری نزدیک تر وان پلاس و اوپو نگران کننده و هیجان انگیز است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا همکاری نزدیک تر وان پلاس و اوپو نگران کننده و هیجان انگیز است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید