کرواسی با رجحان مقابل روسیه مسافر جام جهانی شد؛ صعود شاگردان دالیچ با یک گل به خودی

به گزارش جعبه مهر، خبرگزاری خبرنگاران- کرواسی با شکست دادن روسیه، راهی جام جهانی 2022 شد.

کرواسی با رجحان مقابل روسیه مسافر جام جهانی شد؛ صعود شاگردان دالیچ با یک گل به خودی

به گزارش خبرنگاران، کرواسی در فینال جام جهانی 2018 در یک روز بارانی مغلوب فرانسه شد و نتوانست به عنوان قهرمانی جهان برسد اما این بار آن ها در یک روز بارانی در خانه، یک برد ارزشمند کسب کردند و با شکست دادن روسیه، راهی جام جهانی 2022 شدند. نائب قهرمان جام جهانی 2018 به لطف گل به خودی بازیکن حریف، مسافر قطر شد. کرواسی با پیروزی مقابل روسیه، به جام جهانی 2022 قطر راه پیدا کرد.

کرواسی در هفته آخر بازی های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر در گروه H پیروز شد در ملاقاتی سرنوشت ساز، روسیه را با نتیجه 1-0 و به واسطه گل به خودی فدور کودریاشوف شکست دهد و به عنوان تیم اول گروه، به صورت مستقیم به جام جهانی 2022 قطر صعود کند. روسیه با شکست در این ملاقات، در جایگاه دوم گروه H نهاده شد و به پلی آف رفت. هر نتیجه ای به جز پیروزی کرواسی در این ملاقات، منجر به صعود مستقیم روسیه می شد و کرواسی باید به پلی آف می رفت اما گل به خودی دفاع چپ روسیه، کرواسی را راهی قطر کرد تا روس ها راهی پلی آف شوند.. بدین ترتیب کرواسی برای ششمین بار در جام جهانی حاضر خواهد شد. کرواسی در ادوار قبلی جام جهانی پیروز به کسب یک نائب قهرمانی و یک عنوان سومی این رقابت ها شده است.

در فاصله کمتر از یک سال مانده به شروع رقابت های جام جهانی قطر، مسابقات انتخابی در قاره های مختلف به شکل بسیار داغی دنبال می گردد و رفته رفته تیم های حاضر در مهمترین تورنمنت فوتبال جهان معین می شوند. اروپا نیز از این قاعده مستثنی نبوده و طی روزهای گذشته رقابت های مقدماتی جام جهانی به شکل حساسی در این قاره پیگیری شده و حتی چند تیم نیز حضور خود را در قطر قطعی نموده اند که آخرین مورد آنها کرواسی است.

کرواسی امروز در یک بازی بسیار حساس و سرنوشت ساز میزبان روسیه بود؛ مسابقه ای که با توجه به شرایط جدول به یک ملاقات مرگ و زندگی تبدیل شده بود. در واقع روس ها تا قبل از این بازی با دو امتیاز بیشتر نسبت به کرواسی 20 امتیازی در صدر جدول قرار داشتند و تنها پیروزی در مسابقه امروز می توانست باعث صعود مستقیم شاگردان زلاتکو دالیچ به جام جهانی قطر گردد.

مطابق انتظار از همان شروع بازی این کرواسی بود که توپ و میدان را در اختیار داشت و حملات زیادی هم روی دروازه حریف خود ترتیب داد اما نهایتاً در دقیقه 81 گل به خودی فدور کودریاشف باعث شد که قفل دروازه روسیه شکسته گردد و شاگردان دالیچ با کسب پیروزی خفیف مقابل این روس ها راهی صدر جدول شده و به شکل مستقیم راهی جام جهانی شوند.

رقابت های مقدماتی جام جهانی در قاره های مختلف به دورهای خاتمهی خود رسیده و از این رو ضمن معین شدن چهره شش تیم راه یافته به این مسابقات که آلمان، برزیل و دانمارک، فرانسه، بلژیک و میزبان مسابقات قطر هستند، بعضی مدعیان نظیر انگلیس، آرژانتین، اکوادور و ... نیز راه زیادی را تا صعود طی نموده اند؛ در این میان اما مطابق معمول کشورهای زیادی هم هستند که در مراحل مقدماتی قبل تر یا مرحله نهایی مقدماتی حذف شان قطعی شده است.

لازم به ذکر است که جام جهانی 2022 قطر که البته با حرف و حدیث های زیادی بالاخره میزبانی آن در رقابت این کشور با آمریکا، ژاپن، کره جنوبی و استرالیا به شیخ نشین های حاشیه خلیج فارس رسید، آخرین جام جهانی 32 تیمی خواهد بود و از جام جهانی 2026 که قرار است به صورت مشترک در سه کشور آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار گردد، قرار است جام جهانی با حضور 48 تیم برگزار گردد.

در اروپا در حالی که آلمان و دانمارک صعودشان قطعی شده بود و بلژیک و فرانسه نیز صعودشان را شب گذشته قطعی کردند، همچنان رقابت فشرده ای در بعضی از گروه ها جریان دارد. در خاتمه مسابقات این مرحله، تیم های اول گروه های 10 گانه به صورت مستقیم راهی جام جهانی خواهند شد و تیم های دوم به همراه دو تیم برتر لیگ ملت های اروپا، سه گروه چهار تیمی را شکل خواهند داد تا پس از رقابتی که میان آنها انجام می گردد، سه تیم اول این سه گروه نیز به جام جهانی بروند و 13 سهمیه اروپا به همین ترتیب شکل خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11051

به "کرواسی با رجحان مقابل روسیه مسافر جام جهانی شد؛ صعود شاگردان دالیچ با یک گل به خودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرواسی با رجحان مقابل روسیه مسافر جام جهانی شد؛ صعود شاگردان دالیچ با یک گل به خودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید