آمریکا به تایوان سلاح های جدید می فروشد

به گزارش جعبه مهر، یک رسانه آمریکایی گزارش داد که کاخ سفید طی یک اعلامیه غیررسمی به کنگره آمریکا اطلاع داده که میخواهد سلاح های جدیدی به تایوان بفروشد.

آمریکا به تایوان سلاح های جدید می فروشد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، شبکه خبری سی ان ان به نقل از منابع مطلع در کنگره آمریکا گزارش داد که دولت ترامپ تصمیم خود برای فروش سلاح های جدید به تایوان را به صورت غیررسمی به اطلاع کنگره رسانده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این منابع مطلع به سی ان ان گفته اند که دولت ترامپ میخواهد سلاح های جدیدی شامل سامانه های راکت انداز دارای قابلیت تحرک بالا (هیمارس) با برد بیش از 300 کیلومتر، موشک های کروز هواپایه SLAM-ER با برد 270 کیلومتر و غلاف سنسور خارجی برای جنگنده های اف-16 را به تایوان بفروشد.

سفارت چین در واشنگتن و دفتر نمایندگی مالی و فرهنگی تایپه در آمریکا درخواست سی ان ان برای مصاحبه درباره این موضوع را رد نموده اند.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا نیز درباره فروش سلاح های جدید به تایوان به سی ان ان گفت: طبق رویه های سیاسی موجود، تا زمانی که این مسئله رسماً به اطلاع کنگره نرسد ما در موردش اظهارنظر نمی کنیم.

فروش سلاح از سوی آمریکا به تایوان همیشه جزو اختلافات واشنگتن و پکن بوده است. مقامات چین تأکید دارند که فروش سلاح به تایوان نقض حاکمیت ملی چین محسوب می گردد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7761

به "آمریکا به تایوان سلاح های جدید می فروشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به تایوان سلاح های جدید می فروشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید