اتم مصنوعی محاسبات کوانتومی را حل می کند

به گزارش جعبه مهر، پژوهش های جدید نشان می دهد دستیابی به موفقیت در اتم مصنوعی می تواند کلید جدیدی برای محاسبات کوانتومی باشد.

اتم مصنوعی محاسبات کوانتومی را حل می کند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، دانشمندان یک دانشگاه استرالیا پیشرفت بزرگی را در محاسبات کوانتومی ایجاد کرده و اتم های مصنوعی را ایجاد کرده اند که امکان کبیت با ثبات تر را فراهم می نماید.

مجموعه اهداف کنترلی برای اطلاعات و فناوری های مرتبط یا COBIT مجموعه ای از بهروش ها برای مدیریت فناوری اطلاعات است که توسط انجمن کنترل و ممیزی سیستم ها (ISACA) و سازمان راهبری فناوری اطلاعات (ITGI) در سال 1996 ایجاد شد.

COBIT برای مدیران، ممیزان و کاربران فناوری اطلاعات مجموعه ای از سنجه ها، معیارها، فرایندها و بهروش های قابل قبولی را ارائه می نماید تا به آنان در افزایش سود حاصله از بکارگیری فناوری اطلاعات و توسعه کنترل و راهبری فناوری اطلاعات کمک کند.

با تحقیق جدیدی که در مجله ارتباطات طبیعت منتشر شده، دوراک، محقق ارشد این مطالعه از دانشکده مهندسی برق دانشگاه نیو ساوت ولز (UNSW) و تیم وی توضیح دادند که اتم مصنوعی تا چه حد می تواند به محاسبات کوانتومی کمک کند.

به گفته کارشناسان، ایده ایجاد اتم های مصنوعی با استفاده از الکترون ها چیز جدیدی نیست، در حقیقت این موضوع نخستین بار در دهه 1930 به صورت تئوری مطرح شد و سپس به صورت تجربی در دهه 1990 نشان داده شد.

دوراک گفت: ما برای اولین بار در سال 2013 یک نسخه اساسی از آن را در سیلیکون ایجاد کردیم اما آنچه ما را در مورد آخرین تحقیقات هیجان زده میکند این است که اتم های مصنوعی با تعداد بیشتر الکترون ها نسبت به گذشته تصور می شوند بسیار قوی تر هستند، به این معنی که می توانند برای محاسبات در رایانه های کوانتومی استفاده شوند و قابل اعتماد باشند.

انتهای پیام/

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4754

به "اتم مصنوعی محاسبات کوانتومی را حل می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتم مصنوعی محاسبات کوانتومی را حل می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید