استرس کرونا را با یوگا خنثی کنیم

به گزارش جعبه مهر، ایرنا/ یک متخصص طب ورزش گفت : با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ایجاد عوامل گوناگون رفاهی و در نتیجه کمی تحرک، جنب و جوش و در زمان کنونی نیز با توجه به محدود شدن فعالیت های ورزشی افراد جامعه احتیاج به تخصیص ساعاتی از اوقات زندگی به حرکات بدنی کاملا احساس می گردد.

استرس کرونا را با یوگا خنثی کنیم

مهدی راغب پور گفت: در شرایط کنونی در میان استرس و هیجانات روحی روانی ناشی از قرار دریافت در بحران ویروس کرونا ورزش می تواند یکی از مهمترین راه های کاهش استرس و پیشگیری از بسیاری از بیماری ها باشد.

وی ادامه داد: تمرینات جسمی و تنفسی یوگا، انعطاف پذیری و قدرت عضلانی را افزایش می دهد، گردش خون و جذب اکسیژن و عملکرد سیستم هورمونی را بهبود می بخشد، علاوه بر این تمرینات یوگا، با افزایش مقاومت عضلات تنفسی در برابر خستگی، کارایی آن را افزایش می دهد.

راغب پور توضیح داد: تکنیک های یوگا باعث کاهش هیجانات روحی شده و این عامل باعث گشاد شدن برونشها و کاهش حساسیت در آنها شده و در نتیجه باعث افزایش ظرفیت های ریوی می گردد.

به گفته این متخصص طب ورزش، در این روزهای مواجهه با ویروس کرونا همه رسانه ها در حال دادن هشدار به سالمندان هستند ، باید آنها را دریابیم، دوران سالمندی زمانی است که انسان می تواند وقت بیشتری را به سلامتی و آرامش خود اختصاص دهد، هر چند این دوران می تواند با بروز بعضی مسائل جسمی همراه باشد، به همین علت سالمندان باید سلامت خود را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

متخصص طب ورزش اضافه کرد: هر چند تغییرات دوران سالمندی انجام بعضی ورزش ها را محدود می نماید، اما همین امر آنان را به سمت ورزش هایی مانند پیاده روی سریع و یوگا راهنمایی می نماید.

راغب پور اضافه کرد: یوگا یاری می نماید بدن متناسب تر، ذهنی آرام تر و روانی متمرکز تر شده و یاری می نماید با پذیرش و درک شرایطی که در آن قرار دارید رویکردی مثبت به زندگی داشته باشید، برحسب برنامه زمانی تمرین نموده، هرگز بیش از حد خود را کشش ندهید، حرکات را به صورت آهسته انجام دهید و به همان صورت آهسته در حالت مکث قرار گیرید و به آرامی از حالت مکث خارج شوید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همگردی
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5911

به "استرس کرونا را با یوگا خنثی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استرس کرونا را با یوگا خنثی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید