استفاده از ماسک های غیراستاندارد منشأ ایجاد بیماری است

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران/بوشهر رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: استفاده از ماسک های غیراستاندارد می تواند منشأ ایجاد بیماری در افراد گردد.

استفاده از ماسک های غیراستاندارد منشأ ایجاد بیماری است

ماریا خویش دوست با بیان این موضوع اظهار کرد: حدود سه هفته از ورود ویروس کرونا به کشور می گذرد و حالت اضطرار و مراقبت از خود کم کم با سبک زندگی مردم عجین شده است.

وی توضیح داد: البته این روزها تا حدودی از ترس و اضطراب ابتدایی این معضل کاسته شده و اغلب مردم به شستشو و ضدعفونی کردن مداوم دست ها و سطوح عادت نموده اند اما هنوز تقاضای بیش از حد برای بعضی اقلام بهداشتی پابرجا است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان به ماسک های بهداشتی و الکل که تقاضای زیادی در این روزها دارد اشاره نمود و توضیح داد: هرچند از سوی رسانه ها مکرراً اعلام شده که نیازی به استفاده از ماسک جهت تمامی مردم نیست لیکن تقاضا زیاد برای استفاده از ماسک باعث شده عده ای اقدام به فراوری ماسک در شرایط غیراستاندارد نمایند.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به اینکه اصلی ترین راه انتقال ویروس کرونا به وسیله دست های آلوده است، ازآنجاکه ممکن است فراوری ماسک در شرایط غیراستاندارد و توسط افراد دارای علائم بیماری و در تماس با دست آلوده فراوری گردد می تواند باعث انتقال بیماری گردد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مطرح کرد: ماسک باید در شرایط بهداشتی فراوری و پس از آن در بسته های تکی، استریل و سپس از آن استفاده گردد که متأسفانه بیشتر ماسک هایی که به صورت فله در بازار موجود است فاقد این شرایط هستند و همچنین ماسک های استریلی که توسط دست توزیع می شوند نیز قطعاً در معرض آلودگی مجدد هستند.

ماریا خویش دوست تأکید کرد: مراکز دارای مجوزهای دولتی از جمله داروخانه ها و کالا پزشکی به هیچ عنوان اجازه توزیع و فروش ماسک غیراستاندارد را به شکل فله ای ندارند و در صورت مشاهده چنین مواردی، طبق مقررات پیگیری می گردد.

وی از مردم خواست در صورت نداشتن علائم بیماری از استفاده از ماسک خودداری نمایند و اعلام کرد: مردم در صورت لزوم از ماسک ها استاندارد استفاده نمایند و موارد تخلف داروخانه ها و کالا پزشکی ها را با شبکه بهداشت و درمان در میان بگذارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5292

به "استفاده از ماسک های غیراستاندارد منشأ ایجاد بیماری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از ماسک های غیراستاندارد منشأ ایجاد بیماری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید