ال کلاسیکو روی هوا ، احتمال سلب میزبانی از بارسا

به گزارش جعبه مهر، جلسه ای در فدراسیون فوتبال اسپانیا به دلیل عدم تضمین های امنیتی برای روز ال کلاسیکو تشکیل شده و حتی احتمال سلب میزبانی از نوکمپ مطرح است.

ال کلاسیکو روی هوا ، احتمال سلب میزبانی از بارسا

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ورزش 3، یک هفته دیگر قرار است در نوکمپ تیم های بارسلونا و رئال مادرید در دیداری عقب افتاده به مصاف هم بروند. دیداری که قرار بود 4 آبان برگزار گردد ولی به دلیل ناآرامی های بارسلون به تعویق افتاد اما هنوز هم نمی توان با قاطعیت گفت که این بازی برگزار خواهد شد.

این روزها پلاتفرم دیجیتال سونامی دموکرات، در حال جمع آوری امضا برای راه پیمایی اعتراضی در روز برگزاری ال کلاسیکو است و هزاران نفر قرار است در این اعتراضات حاضر شوند. دیروز سونامی دموکرات با انتشار بیانیه ای تایید کرد که تاکنون 18 هزار نفر آمادگی خود برای حضور در تجمع اعتراضی را اعلام نموده اند. این تجمع قرار است در 4 نقطه در اطراف استادیوم نوکمپ و از ساعت 16 به وقت محلی یعنی 4 ساعت به آغاز ال کلاسیکو برگزار گردد.

در این بیانیه آمده است که بسیاری از کسانی که بلیت بازی را تهیه نموده اند و نیز اعضای باشگاه در این تجمع شرکت خواهند کرد و به آنها در خصوص شعارها و برنامه های تجمع نیز آگاهی های لازم داده شده است.

گفته می گردد گروهی نیز قرار است در جهت حرکت اتوبوس حامل بازیکنان رئال از فرودگاه تا هتل اختلال ایجاد نمایند و معین نیست که با برگزاری این تجمع، تضمین های امنیتی لازم به رئال داده خواهد شد یا خیر.

در پی تشدید موج شایعات تجمع اعتراضی در اطراف استادیوم نوکمپ، امروز در فدراسیون فوتبال اسپانیا جلسه ای بدون حضور نمایندگان دو باشگاه برگزار گردید. در این جلسه بحث دریافت میزبانی از بارسا و انجام مسابقه در زمینی بی طرف نیز مطرح شده است. بر اساس بند 43.2 اساسنامه فدراسیون فوتبال اسپانیا اگر امنیت لازم برای برگزاری یک بازی وجود نداشته باشد، ممکن است بازی به یک زمین دیگر منتقل گردد و شرایط برای ال کلاسیکو نیز فعلا اینگونه است.

تا روز گذشته پلیس محلی بارسلونا حاضر نشده بود تضمین های امنیتی لازم را بدهد و البته ساعتی پیش چندین منبع ادعا کردند که امروز پلیس بارسلونا به فدراسیون فوتبال اسپانیا تعهدات لازم را داده است و تضمین نموده است که مسئله ای برای برگزاری بازی وجود نخواهد داشت.

باشگاه رئال مادرید نیز تاکید نموده است که هرگز از هیچ نهادی درخواست ننموده تا بازی به زمین بی طرف منتقل گردد با این حال انتظار دارد تا از سوی پلیس به انها تضمین های امنیتی لازم داده گردد.

در نهایت و پس از اتمام جلسه فدراسیون فوتبال اسپانیا تصمیم گرفت که بازی در مکان و زمان از پیش مشخص شده برگزار گردد اما در صورتی که در روز بازی مسائل امنیتی در بیرون استادیوم بر سر راه برگزاری ال کلاسیکو ایجاد گردد، تصمیمات جدید اتخاذ خواهد شد ضمن اینکه در صورت اخلال در برگزاری بازی در درون استادیوم داور موظف است تا با استناد به قوانین تصمیم گیری کند.

استقلال طلبان به ال کلاسیکو به عنوان بهترین فرصت برای به گوش رساندن اعتراضات خود نگاه می نمایند و رئال را به نوعی نماینده حکومت مرکزی اسپانیا می دانند. با این اوصاف معین نیست که چهارشنبه بعد شاهد برگزاری ال کلاسیکو خواهیم بود یا خیر.

  • هفته 16 لالیگا؛ برد نه چندان درخشان رئال مقابل تیم انتهای جدول
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4212

به "ال کلاسیکو روی هوا ، احتمال سلب میزبانی از بارسا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ال کلاسیکو روی هوا ، احتمال سلب میزبانی از بارسا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید