اپل در سال 2021 از چندین کامپیوتر مک با پردازنده های ARM رونمایی می نماید

به گزارش جعبه مهر، روز گذشته تحلیلگر مشهور محصولات اپل، مینگ چی کو، در جدیدترین گزارش خود خاطرنشان کرد که اپل در سال 2021 میخواهد چندین کامپیوتر دسکتاپ و لپ تاپ مک را با پردازنده ARM ساخت خود روانه بازار کند. کو معتقد است که پردازنده های مبتنی بر معماری ARM به طور قابل توجهی مزیت رقابتی کامپیوترهای مک را افزایش خواهند داد و به اپل اجازه می دهند مدل های مک را بدون اتکا به رویکردهای شرکت اینتل به بازار عرضه کند. از دیگر مزیت ها هم می توان به کاهش 40 تا 60 درصدی هزینه پردازنده ها و تمایز سخت افزاری بیشتر نسبت به کامپیوترهای ویندوزی اشاره نمود.

اپل در سال 2021 از چندین کامپیوتر مک با پردازنده های ARM رونمایی می نماید

مدتی قبل، این تحلیلگر گفته بود که نخستین مک بوک های مبتنی بر این پردازنده ها در سه ماهه چهارم سال 2020 یا اوایل 2021 عرضه خواهند شد. در مقایسه با پردازنده های x86 ساخت اینتل یا AMD، طراحی های ARM معمولا در گجت هایی مانند گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرند که بخشی از این موضوع به بهینه بودن مصرف انرژی آن ها برمی گردد. به همین خاطر محصولاتی مانند آیپد بدون احتیاج به داشتن فن می توانند عمر باتری بالایی برای کاربران به ارمغان بیاورند. با توجه به اینکه تراشه های سری A اپل روزبه روز قدرتمندتر می شوند، بهره گیری از این تراشه ها برای کامپیوترهای مک رویکرد منطقی به نظر می رسد.

در هر صورت با توجه به این خبرها، به نظر می رسد سال آینده قرار است کامپیوترهای مک مبتنی بر پردازنده های ARM، سروصدای زیادی راه بیندازند. اپل معمولا چنین خبرهایی را در کنفرانس سالانه WWDC اعلام می نماید که بخش حضوری کنفرانس سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد و قرار است در یک تاریخ نامشخص به صورت آنلاین برگزار گردد.

منبع: The Verge

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5414

به "اپل در سال 2021 از چندین کامپیوتر مک با پردازنده های ARM رونمایی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل در سال 2021 از چندین کامپیوتر مک با پردازنده های ARM رونمایی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید