این یک جنگ بر سر تبلیغات است نه کیفیت!

کارگردان نمایش مردی به نام اوهه گفت: تا سال های قبل می گفتند اگر کاری خوب باشد مخاطب خود را در هفته اول اجرا به دست می آورد. ممکن است اکنون مردم از لحاظ مالی شرایط خوبی نداشته باشند اما هزینه می نمایند و پای نمایش هایی می نشینند که شکل و شمایل خاصی دارد و افراد بخصوصی در آن ایفای نقش می نمایند و بعد هم برایشان مایه افتخار است که چنین هزینه ای نموده اند.

این یک جنگ بر سر تبلیغات است نه کیفیت!

بهرام سروری نژاد کارگردان تئاتر مردی به نام اوهه در گفت وگو با خبرنگاران درباره این نمایش اعلام کرد: این نمایش فضایی کاملا فانتزی دارد و در آن نماهایی از کمدی طنز و سیاه و همچنین مسائل اجتماعی و ... وجود دارد.

او ادامه داد: این متن سال ها پیش ترجمه شده بود و نام دیگری داشت اما ما برای نمایش خودمان از ترجمه دیگری استفاده کردیم و نام آن نیز تغییر داده شد. البته این نمایش هیچ ارتباطی به داستان و همچنین فیلم مردی به اوه ندارد و فقط نامشان تا حدودی شبیه است.

او درباره نحوه انتخاب بازیگران و حضور حمید گلی و علی فروتن در این نمایش، شرح داد: تمامی بازیگران که در این اثر نمایشی حضور دارند از افراد تحصیل نموده و با سابقه در حوزه تئاتر و یا بازیگری هستند اما حضور حمید گلی و علی فروتن به دلیل سابقه فعالیت در تلویزیون و مخصوصا حوزه کودک از بقیه بازیگران بیشتر به چشم می خورد. این دو هنرمند علاوه بر کار کودک در سابقه فعالیتشان بازی در تئاترهای جدی را هم دارند. آنها اکنون از وادی کودک دور شده اند و فکر می کنم برای مخاطب جذاب باشد که آنها را در یک موقعیت کاملا متفاوت ببینند.

سروری نژاد با تاکید بر اینکه مخاطب این نمایش بزرگسالان هستند، اظهار کرد: ما در پوستر این نمایش اعلام نموده ایم که تئاتر مردی به نام اوهه برای بالای 14 سال است، زیرا درک این داستان برای سنین کمتر از 14 سال سخت خواهد بود. همچنین بیم این میرفت که به دلیل حضور این دو هنرمند چنین تصوری پیش بیاید که این نمایش یک کار کودک است به همین دلیل ما اعلام کردیم تا مسئله ای پیش نیاید.

این هنرمند که نمایشش را در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه برده است درباره میزان استقبال از این تئاتر و همچنین شرایط این تماشاخانه گفت: ما اصلا از نظر تعداد مخاطبی که برای تماشای این نمایش می آیند راضی نیستیم. متاسفانه به نظر می آید تماشاگرانی که به طور معمول تئاتر می دیدند تعدادشان بسیار کم شده. تا سال های قبل می گفتند اگر کاری خوب باشد مخاطب خود را در هفته اول به دست می آورد اما با گسترش سالن های خصوصی دیگر جنگ کیفیت نیست بلکه جنگ تبلیغاتی است. در این جنگ هم بخشی سالن سهیم است و بخشی کارگردان.

او افزود: برخی سالن های خصوصی امکانات وسیع تبلیغاتی در اختیار دارند مثل بنری که در خیابان می زنند و مانند یک بیلبورد شهری عمل می نماید ولی برخی سالن ها مثل نوفل لوشاتو چنین امکاناتی ندارند. بنابر این وقتی امکانات تبلیغات ضعیف باشد دیده نمی شوی. نکته این است که همه ما می دانیم راهکارهای جذب مخاطب چیست و چگونه باید عمل کنیم اما همه اینها مستلزم هزینه کرد است که چون برای روی صحنه بردن یک نمایش هزینه بسیاری می گردد دیگر بودجه ای برای کارگردان باقی نمی ماند تا بتواند تبلیغات هم انجام دهد. در این میان علاوه بر اجاره بهایی که برای سالن خصوصی باید پرداخت کنیم هزینه های جاری بسیاری هم داریم، خوشبختانه اعضای گروهم همراهی بسیار خوبی با من داشته اند. اما این برای تئاتر فاجعه است که به صورت میانگین تعداد تماشاگرانش بین 15 تا 20 نفر باشند در صورتی که ظرفیت سالن 103 نفر است.

او همچنین اضافه نمود: ممکن است اکنون مردم از لحاظ مالی شاید شرایط خوبی نداشته باشند اما با این حال هزینه می نمایند و پای نمایش هایی می نشینند که شکل و شمایل خاصی دارد و افراد به خصوصی در آن ایفای نقش آفرینی می نمایند. جالب اینجاست که بعدها برای خودشان هم باعث افتحار است که تئاتری را دیده اند که بلیتش خیلی گران بوده و این برایشان جذاب است.

سروری نژاد در انتها یادآور شد: از هفته ابتدایی اجراهای این نمایش برای دانشجویان 50 درصد تخفیف در نظر گرفته شده همچنین تخفیف های گروهی هم وجود دارد و با توجه به جایگاه جایگاه ها در سالن تفاوت قیمت وجود دارد. امیدوارم در یکی دو هفته آینده شرایطمان تغییر کند.

به گزارش خبرنگاران، بازیگرانی که در این نمایش ایفای نقش می نمایند شامل سامان توحیدی، شایان خدامی، محمدجواد ذوالقدر، آتوسا راستی، عسل سادات اصفهانی، بهرام سروری نژاد، هورداد سروری نژاد، محمدرضا قلمبر، کامیار محبی، ندا نوری و علی فروتن و حمید گلی می گردد.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به نویسنده: اسلاومیر مروژک، مترجم: نوید ادیبی فرد، کارگردان: بهرام سروری نژاد، طراح صحنه: سارا پژمانفر، طراح لباس: نرگس روشن، طراح گریم: سمیه فراهانی، طراح پوستر: امسن جعفری، گروه موسیقی و صدا، گیتار الکتریک: امیرحسین محمدخانی، ساکسفون و ساخت قطعات باکلام: گلنوش حمیدی ، سینت سایزر و افکت: سیاوش نوروزی، شاعر: ساغر مختاری، مدیر اجرا: ساغر مختاری، دستیاران کارگردان: سینا شجاعی، حنا کاظمی، منشی صحنه و برنامه ریز: عسل سادات اصفهانی، مشاور تبلیغات: محمد قناعتی، مدیر روابط عمومی: سعیده دادگر، عکاس: امیر خدامی، ساخت تیزر: امسن جعفری، گلنوش حمیدی (آنتراکت استودیو)

در خلاصه داستان این اثر آمده است: در منزل مردی به نام پیوتر اوهه اتفاق عجیب و غریبی می افتد. ببری در لوله حمام پیدا می گردد! این خبر توسط کارمند رسمی به خانواده داده می گردد و این تازه شروع ماجراست. اقشار مختلف جامعه از این اتفاق سواستفاده می نمایند تا جایی که برای تفریح یک مهاراجه منزل اوهه را تبدیل به جنگل و سیرک می نمایند. در نهایت برای خدشه دار نشدن روابط دو کشور ...

این نمایش از 18 آذر تا 13 دی ماه، هرشب ساعت 21 در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "این یک جنگ بر سر تبلیغات است نه کیفیت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این یک جنگ بر سر تبلیغات است نه کیفیت!"

نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید