بالا رفتن از پله ها مغز را جوان نگه می دارد

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران، به گفته محققان کانادایی، تناسب اندام بیش از مطالعه بر داشتن ذهنی سالم تر در ایام پیری نقش دارد.

بالا رفتن از پله ها مغز را جوان نگه می دارد

یافته های محققان دانشگاه کونکوردیا مونترال نشان می دهد تحصیلات و فعالیت فیزیکی بر تفاوت بین پیش بینی سن فیزیولوژیکی و سن تقویمی تاثیر دارد و افراد می توانند با انجام کارهایی به جوان نگه داشتن مغزشان یاری نمایند.

جیسون استفنر، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: این موضوع بسیار ترغیب نماینده است چراکه اثبات می نماید یک کار ساده نظیر بالارفتن از پله ها می تواند یک عامل دخالتی در جهت تقویت سلامت مغز باشد.

محققان با استفاده از اسکن ام آر آی 330 فرد سالم در رده سنی 19 تا 79 سال، سلامت فیزیکی مغز آنان را آنالیز کردند. محققان دریافتند افرادی که پله های بیشتری را بالا می رفتند و دارای سطح تحصیلات بیشتری بودند، دارای مغزی جوان تری بودند.

به گفته محققان، بالا رفتن از پله، فعالیتی است که اغلب افراد در هر سنی که باشند، معمولا به طور روزانه آن را انجام می دهند. این نوع فعالیت بدنی تاثیر بسیار زیادی بر جوان ماندن مغز و اجتناب از ابتلا به بیماری های شناختی و مغزی ایفا می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3452

به "بالا رفتن از پله ها مغز را جوان نگه می دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالا رفتن از پله ها مغز را جوان نگه می دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید