فیلتر کردن فضای مجازی درمانی موقت برای جلوگیری از آسیب ها است

به گزارش جعبه مهر، حمید گرمابی در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: گاهی در برابر آموزش، اهمیت پرورش از یادمان می رود و باید آنالیز کرد آیا خلاقیت، همکاری، کار تیمی و نوآوری در مدارس آموزش داده می گردد یا خیر?.

فیلتر کردن فضای مجازی درمانی موقت برای جلوگیری از آسیب ها است

وی اضافه نمود: متاسفانه در دانشگاه ها شاهد افزایشِ توصیه نامه هایی هستیم که دانشجویان به دنبال ادامه تحصیل در دانشگاه های کشورهای غربی هستند و امروزه به دلیل مشکلاتی که در کشور وجود دارد نخبگان ترجیح می دهند در خارج از کشور ادامه تحصیل بدهند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: بخش وسیعی از علم و تکنولوژیِ جهان در اختیار کشورهای غربی است و پیشرفته تر از کشور ایران هستند، اما 80 درصد دانشجویان دوره دکتری در دانشگاه های آمریکا و کانادا، غیر آمریکایی بوده و درصد قابل توجهی از آنها ایرانی هستند.

وی گفت: نکاتی که در پرسش نامه های این توصیه نامه های دانشگاه های خارج از ایران می بینیم جالب است. پرسش ها مربوط به وجود خلاقیّت، پشتکار، مستقل کار کردن در دانشجو است و این نشان می دهد چقدر این ویژگی ها برای توسعه یک کشور ضروری است.

گرمابی ابراز کرد: فضای مجازی هم نقاط قوت دارد و هم ضعف و نمی توانیم این فضا را نادیده بگیریم و صورت مسئله را پاک کنیم.

وی اضافه نمود: باید در این فضا حضور داشته و از آن به نفع فرزندان و کشور استفاده کنیم ، فیلتر کردن ممکن است راهی موقت برای درمان ضعف های آن باشد ولی راهی جز تسلّط و حضور و مدیریت آن نیست.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: طی آزمایشی بر روی دانشجویان معلوم شده که تدریس شفاهی دارای کمترین قدرت انتقال جهت یادگیری دانشجویان، آموزش تصویری در مرتبه بعدی، آموزش گفتگومحور و مباحثه، رتبه بالاتر و نهایتاً تجربه و آزمایش آنچه آموخته می گردد به عنوان بهترین روش آموزش شناخته شده است که باید این روش ها در مدارس کشور نهادینه گردد.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3661

به "فیلتر کردن فضای مجازی درمانی موقت برای جلوگیری از آسیب ها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلتر کردن فضای مجازی درمانی موقت برای جلوگیری از آسیب ها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید