بحران مهاجرت مرز پرو و برزیل را در شرایط اضطراری قرار داد

به گزارش جعبه مهر، صدها نفر از مهاجران اهل هائیتی که قصد عزیمت از برزیل به پرو را داشتند با بسته بودن مرزها به دلیل شیوع ویروس جهش یافته برزیلی روبرو شده و در منطقه مرزی سرگردان شده اند.

بحران مهاجرت مرز پرو و برزیل را در شرایط اضطراری قرار داد

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

روزنامه ال پائیس اسپانیا نوشت: بیش از 400 مهاجر به دلیل بیکاری، هراس از گونه جهش یافته برزیلی و تب دنگی از یک هفته پیش تا کنون به دلیل بسته بودن مرزها در منطقه مرزی آمازون بین برزیل و پرو آواره شده اند.

مهاجران که عمدتا از هائیتی هستند به علاوه اتباع بورکینافاسو، سنگال، بنگلادش، هند و پاکستان سعی داشتند تا از پل مرزی بین دو کشور خود را به پرو برسانند که ارتش و نیروهای پلیس این کشور از ورود آن ها به شدت ممانعت کردند.

مقام های شهر مرزی آسیس (Assis) در ایالت آکره (Acre) برزیل به عنوان محل اسکان این گروه مهاجران از مقام های دو کشور، حل بحران پیش آمده را خواهان شدند. به این ترتیب برزیل روز پنجشنبه با اعزام نیروهای نظامی، کنترل مرزی را به مدت 60 روز به دست گرفت.

با شناسایی گونه های جهش یافته ویروس کرونا، پرو ورود مسافران از برزیل، انگلیس و آفریقای جنوبی را ممنوع نموده است.

رسانه های محلی هر دو کشور گزارش کردند که آوارگان در تلاشند تا با سفر به شمال پرو، به اکوادور و سایر کشورها وارد شوند.

به نوشته ال پائیس، در جریان درگیری نیروهای نظامی پرو و مهاجران، شماری از آوارگان به ویژه زنان و بچه ها مصدوم شدند که توسط کادر درمانی پرو تحت درمان قرار گرفتند. همچنین به دنبال آزمایش مثبت کووید-19 سه نفر از از مهاجران، این افراد به برزیل بازگردانده شدند.

ایالت آکره که یک دهه پیش (2010) به موجب زلزله مهیب هائیتی و به جا گذاشتن بیش از 220 هزار کشته، دروازه ورود جمعیت آوارگان هائیتی هایی به برزیل بود، امروز با همان معضل هرچند معکوس به عنوان شاهراهی برای ورود به پرو روبرو است. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8987

به "بحران مهاجرت مرز پرو و برزیل را در شرایط اضطراری قرار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران مهاجرت مرز پرو و برزیل را در شرایط اضطراری قرار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید