آنالیز اینترنت فیبرنوری آذرخش های وب

به گزارش جعبه مهر، نزدیک به یک سال است شرکت های وب سرویس اینترنت فیبرنوری آذرخش را راه اندازی نموده است.

آنالیز اینترنت فیبرنوری آذرخش های وب

سرویسی که ابتدا از شهر کرج و منطقه عظیمه و دنیا شهر استان کرج آغاز به کار کرد و بعد به تهران رسید و طبق گفته های های وب در انتها سال 1400 در بیش از 500 شهر ایران ارائه می گردد.

سرعت این سرویس FTTH در ابتدا 50 مگابیت بر ثانیه بود که اکنون به 100 مگابیت بر ثانیه رسیده است. همین طور، کف سرعت این سرویس 20 مگابیت بر ثانیه است.

ما در مطلب به طور مفصل درباره آذرخش های وب صحبت کردیم. از تعرفه بگیرید تا مودم و شرایط ثبت نام و مناطق تحت پوشش و مسایل دیگر!

اما همواره تجربه عملی و از نزدیک چیز دیگری است. یکی از خواننده های عزیز به نام علی کریمی در دو مقطع تجربه استفاده خود از اینترنت آذرخش های وب را برای ما گزارش نموده است.

ضمن تشکر ویژه از این دوست عزیز؛ ما بدون هیچ گونه دخل و تصرفی، مشاهدات و نتایچ تست های این دوست عزیز را برای شما در ادامه آوردیم تا با این سرویس اینترنت فیبرنوری که فعلا تنها رقیب جدی تانومای مخابرات است بیشتر آشنا شوید:

ماه نخست کار با اینترنت آذرخش های وب

دوستان من، سرویس آذرخش های وب را خریداری کردم. در این 1 ماهی که استفاده می کنم راضی هستم.

سرعت با کابل لَن به دستگاه گیمینگ حدودا 350 مگابیت هست، با لپ تاپ معمولی 150 مگابیت، اما متاستفانه سرعت مودم و استفاده از وای فای حدودا 50 مگابیت می گردد، آن هم بخاطر اینکه مودم نمی تواند بیشتر از 50 مگابیت را انتقال کند (مودم تک بانده 2.4 گیگاهرتز است و سرعتی بالاتر از 50 مگابیت ندارد)، سرعت دانلود هم روی لپ تاپ معمولی 13 مگابیت است(بدون استفاده از کابل شبکه LAN) و برای گیمینگ تا الان تست نکردم چون سیستم برای خودم نبود …

لپ تاپ گیمینگ لنوو: سرعت 336 مگابیت

درکل سیستمی که با آن تست می کنید خیلی مهم است؛ هرچی سیستم به روزتر و قوی تر باشه سرعت بیشتری به شما می دهد.

لپ تاپ گیمینگ MSI: سرعت 165 مگابیت

در مجموع راضی هستم. می توانید اینستاگرام را بدون کوچک ترین لگی میشه چک کنید. سایت ها را با سرعت خوبی باز می نماید و پینگ خوبی برای گیمرها دارد.

اما بزرگترین ایراد این سرویس، نصب و کابل کشی هست که موقع نصب اکثرا توی ذوق شما می خورد، اینکه می گویند احتیاج به خط تلفن ندارد و راه اندازی سریعی دارد بخاطر این است که مثل سیم ماهواره از نمای ساختمان کابل رو می کشند و داخل منزل می آورند و کابل کلا ول هست، اینکه هر لحظه ممکن است کابل را بدزدند یا پاره اش نمایند هست. وقتی باد باشد؛ دائما صدا می دهد و ما کلی کار انجام دادیم که خیلی کم تکان بخورد اما باز نمی گردد ثابت نگه داشت.

خدمات پس از فروش خوب هست، یکبار سرویس قطع شد اونم بخاطر این بود که کابل پیچ خورده بود و افت سرعت داشت. من تماس که گرفتم فردا آمدند درست کردند …

من طرح 210 گیگابایت 3 ماهه را خریدم (ماهی70 گیگابایت)، قیمت نسبت به ADSL خیلی بالاتر هست و گیگی 1000 تومن آب می خورد (بدون مالیات). اینکه می گویند سرعت بالا مصرف بیشتر می گردد هم بستگی به خودتان دارد. من ماه اول 50 گیگ مصرف کردم، ولی ترسم از این بود که مثل مصرف اینترنت موبایلم باشد

خط همراه اول سرعت داغون و بسته های گرونی دارد و در یک چشم به هم زدن سریع تموم می گردد ولی من برای ماه اول که تشنه دانلود بودم؛ مصرفم 50 گیگابایت شد و 20 گیگ اضافه آوردم. در آخر امیدوارم چیزی از قلم نیفتاده باشد و شرحاتم کمکی برای دوستانی که می خواهند این سرویس و خریداری نمایند؛ باشد.

ماه دوم کار با اینترنت آذرخش های وب

سلام دوستان

اگر بخواهم تجربه ماه دوم رو به آن اضافه کنم، متوجه این شدم که این سرویس اینترنت، سرعت بالا به شما می دهد؛ ولی فقط به این شرط که سیستم یا حتی موبایلی که استفاده می کنید؛ به روز و قوی باشد.

برای مثال یک تست با لپ تاپ خیل معمولی که سخت افزار قوی نداشت در حد اینکه در کلاس های آنلاین شرکت کنیم، حتی با کابل Lan هم نتوانستیم بیشتر از 40 مگابیت سرعت دریافت کنیم. بنابراین دوستانی که این سرویس را می خرند و سرعت مورد نظر را دریافت نمی نمایند؛ باید به این نکته توجه داشته باشند که باید سیستم سخت افزاری باید قوی داشته باشند.

تست با یک لپ تاپ معمولی: وای فای یا کابل شبکه LAN سرعت بیشتر از 40 مگابیت به دست نمی آید.

در تست با گوشی، آیفون 6 سرعتی که دریافت می نماید 30 مگابیت هست، آیفون ایکس 40 مگابیت و آیفون 12 پرو مکس که آخرین نسل گوشی های اپل است؛ حدودا 50 مگابیت را دریافت کرد. با آخرین نسل گوشی شیائومی هم تست گرفتیم؛ حدودا 45 مگابیت سرعت داشت. در شرحات قبلی اشاره نموده بودم که با وای فای بیشتر از 50 مگابیت نمی گردد سرعت گرفت …

این مثال ها را زدم تا دوستان کاملا متوجه نسل لپ تاپ ها یا گوشی ها بشوند که چقدر سرعت ها با هم تفاوت دارد. این را هم ذکر کنم که موقع تحویل سرویس خود نصاب نتوانست با گوشی خودش بیشتر از 32 مگابیت دانلود داشته باشد؛ در صورتی که شرکت های وب گفته بود سرعت 100 مگابیت رو تضمینی تحویل می دهند، یعنی حتی خود نصاب هم این مسائل را در جریان نبود که به من شرح بده و متقاعدم کند.

خودم تک تک این تست ها را با گوشی ها و سیستم های مختلف انجام دادم و متوجه شدم که سرویس سرعت مورد نظر را انتقال می دهد اما به شرط و شروطه ها.

نکته آخر و خیلی مهم؛ چند وقت دیگر باید برای سرویسم بسته خریداری کنم و بسته ها به شدت قیمت بالایی دارند که خیلی توی ذوق من خورد و فکر می کنم این سیاست های وب است برای اینکه هزینه نصب و راه اندازی رایگان را در طولانی مدت چند برابر از مشتری بگیرد.

ارزان ترین بسته 1 ماهه با سرعت 20 مگابیت و حجم 500 گیگابیت اینترنت بین الملل قیمت 150 تومان بدون مالیات

سرعت 30 مگابیت حجم 550 گیگابایت بین الملل قیمت 180 تومان بدون مالیات

سرعت 50 مگابیت حجم 650 گیگابابتی قیمت 200 تومان بدون مالیات

و در 3 ماهه و 6 ماهه هیچ فرقی در قیمت بسته ها و سرعت ها مشاهده نمی کنید؛ یعنی برای مثال سرعت 20 مگابیت با حجم 500 گیگابیت و قیمت 150 تومان ماهانه ، 6 ماهه می گردد حجم 3000 گیگابایت قیمت 855 هزار تومان … به نظر می رسد قیمت اینترنت فیبرنوری مخابرات خیلی خیلی بهتر از های وب باشد.

در آخر من می خواهم سرعت 20 مگابیت را خریداری و تست کنم؛ ببینم بستر سرعت یا همان پهنای باند های وب برای تمام مشترکین باز هست یا نه، چون من سرعت 100 مگابیت خریداری کردم و توانستم تا سرعت 350 مگابیت سرعت دریافت کنم. این سری هم میخواهم کمترین سرعت را خریداری کنم ببینم که می توانم سرعت بیشتری ازشان بگیرم یا خیر.

انشالله بعد از استفاده تجربه خودم را اینجا به اشتراک خواهم گذاشت. اگر بگردد با سرعت 20 مگابیت، سرعت بالاتری دریافت کرد؛ همواره همین سرعت رو انتخاب می کنم و بالاتر از این از نظر من پول دور ریختن است؛ چون واقعا 500 گیگابایت رو نمی گردد در 1 ماه تمام کرد و اگر سرعت باز باشد؛ چرا پول 50 مگابیت را بدهم با همین سرعت 20 هم می توانم سرعت بالاتری دریافت کرد.

امیدوارم که شرحاتم برای دوستان قانع نماینده باشد و در خرید سرویس تمام جوانب را در نظر بگیرند …

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: شبکه چی
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10236

به "آنالیز اینترنت فیبرنوری آذرخش های وب" امتیاز دهید

6 کاربر به "آنالیز اینترنت فیبرنوری آذرخش های وب" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز اینترنت فیبرنوری آذرخش های وب"

1 دیدگاه

محمد 25 بهمن 1401

مودم‌های رایگان بدرد سرعت بالا نمیخوره وافایشون بهتره یه روتر خوب بگیرید که شبکه رو مدیریت کنه و مودم فقط بریج باشه

پاسخ به محمد
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید