آنالیز مچ بند هوشمند آنر بند 6: یک شبه ساعت هوشمند دوست داشتنی

به گزارش جعبه مهر، مدت ها بود می خواستم یک مچ بند هوشمند برای خودم بخرم. ساعت سنتی و قدیمی ام باتری اش تمام شده بود و همین شد بهانه ای که سراغ مثلا ساعت های هوشمند و مچ بندها بروم. اصلا هم برنامه نداشتم زیاد هزینه کنم و می خواستم با حدود یک میلیون تومان چیزی به درد به خور بخرم و به دستم ببندم.

آنالیز مچ بند هوشمند آنر بند 6: یک شبه ساعت هوشمند دوست داشتنی

اهل ورزش و تمرین و ورک اوت سنگین هم نیستم و ته اش روزی نیم ساعت پیاده روی کنم یا اگر حالش باشد و هوای خوزستان هم اجازه بدهد؛ کمی بدوم. به همین علت، اصلا قابلیت های ورزشی و ورک اوت مچ بند برایم مهم نبودند ولی در عوض دوست داشتم ببینم چه کسی با گوشی ام تماس گرفته یا تازهترین پیامکی که دینگ صدایش را شنیدم؛ چیست!

این نکته را هم بگویم که اصلا از فرم فکتور مچ بندهای باریک خوشم نمی آمد و دوست داشتم چیزی به مچ دستم ببندم که صفحه نمایش عظیم تر و شکلی مربعی یا مستطیلی داشته باشد. به طور معین، از ظاهر مچ بند شیائومی می بند 6 اصلا خوشم نمی آمد؛ اگرچه همه سایت های می گفتند که نسخه گلوبال است و بهتر از آنر بند 6 کار می نماید.

در نهایت میان دو مچ بند هوشمند آنر بند 6 و هواوی بند 6 باید یکی را انتخاب می کردم. هرچه بیشتر آنالیز کردیم؛ دیدم آنر بند 6 همان هواوی بند 6 است ولی ارزان تر. پس، آنر بند 6 را با قیمت حدود یک میلیون تومان خریدم و اکنون یک ماهی می گردد شبانه روز به دستم بستم و این هم خلاصه تجربه کاربری یک ماهه ام با این مچ بند هوشمند:

طراحی و ظاهر: عظیم و شیک مانند ساعت های هوشمند

تصور از مچ بندها خیلی عظیم تر و گسترده تر بود. وقتی جعبه آنر بند 6 به دستم رسید و بازش کردم؛ حسی داشتم انگار به یک بچه ساعت مچی پلاستیکی هدیه دادند.

درون جعبه که هیچ چیزی نبود جز خود مچ بند و کابل شارژ مغناطیسی! روی جعبه هم کلی حروف چینی نوشته شده بود و اصلا معلوم نبود چی نوشته شده است. درون جعبه چندین دفترچه راهنمای انگلیسی و عربی و چینی و غیره هم بود ولی چه کسی حوصله دارد این ها را بخواند؟

وقتی آنر بند 6 را به دستم بستم؛ اولین چیزی که متنفر شدم و تا الان هم هنوز برایم حل نشده است؛ بند سگکی آن است که به سختی بسته و باز می گردد و مرا یاد ساعت های دوران کودکی می اندازد. اصولا من زیاد ساعت را باز و بسته می کنم و از دستم درمی آوردم و دوباره دستم می کنم. مثلا دوست ندارم ساعت را با خود به دستشویی ببرم! حالا تصور کنید روزی ده بار و شاید هم بیشتر باید این ساعت با بند سگکی را باز و بسته کنم. البته، تحقیق کردم دیدم مچ بندها و ساعت های هوشمند همین محدود قیمتی همگی چنین بندی دارند و چاره ای نیست.

ظاهرا ساعت شیک است و دقیقا آن چیزی که دوست داشتم. صفحه نمایش مستطیل شکل و عظیم است و مقدار نسبتا خوبی دارد. روی دست قشنگ می نشیند و شما واقعا احساس می کنید یک ساعت هوشمند دارید. کیفیت رنگ و رابط کاربری صفحه نمایش هم خوب است. مقدار صفحه نمایش لمسی آن 1.47 اینچ و آمولد است و رزولوشن 368 در 194 پیکسل با تراکم پیکسلی 283 پیکسل بر اینچ دارد.

جنس ساعت زیاد مطمئن نیست؛ همواره این استرس را دارم بخورد به در و دیواری و بکشند یا بند ساعت پاره گردد. راستی، اگر بند ساعت خراب گردد؛ در ایران جایی هست که بند را عوض کنیم یا تعمیر نمایند؟

در کناره سمت راست مچ بند آنر بند 6 یک دکمه قرمز رنگ دیده می گردد چه کاربری چندگانه دارد. در بدنه پشتی هم سنسورها هستند. کناره سمت راست هم لوگوی برند آنر حک شده است.

باتری این مچ بند ظرفیتی 180 میلی ساعت دارد و آن طور که گفته بودند؛ نزدیک به دو هفته شارژ نگه می دارد که خیلی خوب است. اگر تمام روز به دست بسته باشید و با آن ورزش هم بکنید؛ 7 الی 8 درصد شارژ خالی می نماید. سرعت شارژ باتری آنر بند 6 خوب است و تقریبا دو ساعته شارژ می گردد.

مزایا و چیزهایی که دوست داشتم

پس از یک ماه کار با این مچ بند می توانم بگویم که سنسورهای قوی دارد و ضربان قلب، سطح اکسیژن خون، شرایط خواب، شرایط فعالیت بدنی و تحرک و نظایر این ها را خیلی خوب شناسایی و مقدار گیری می نماید.

اگر بیش از یک ساعت یک جا نشسته باشم که بیشتر اوقات این طور است؛ هشدار می دهد که باید بلند شوم و کمی تحرک داشته باشم.

ورزش هایی مانند دویدن و پیاده روی را به خوبی سریعا تشخیص می دهد و آغاز به مقدار گیری پارامترهای لازم می نماید؛ به طوری که شما پس از یک ساعت پیاده روی، اگر مچ بند را به گوشی وصل نموده باشید؛ ده ها آیتم گزارشی خواهید داشت که شرایط فعالیت بدنی و تمرین و تحرک شما را نشان می دهد. از مسافت طی شده و سرعت تا جهت طی شده، کالری سوزانده شده، رکوردهای تازه، میانگین سرعت و تمرین و سبک ورزشی و کلی اطلاعات دیگر که برای ورزش کاران قطعا مفید است.

نزدیک به 10 تمرین و ورزش را به طور اتوماتیک شناسایی خواهد نمود که در مقایسه با شیائومی می بند 6، بسیار کم است و شاید برای ورزشکارهای حرفه ای بهتر باشد که مچ بند شیائومی را خریداری نمایند.

سیستم پایش خواب هم آن دقیق است. نمی دانم چگونه ولی دقیقا یک دقیقه پس از اینکه می خوابم؛ آغاز به پایش خواب می نماید و دقیقا تا همان دقیقه که بیدار می شوم! بعد می توانید گزارش کاملی از شرایط خواب خود را به همراه توصیه ها و پیشنهادات و مقدار ساعت خواب کاملی که در شبانه روز داشتید را روی گوشی مشاهده کنید. کافی است نصف شب یک بار بلند شوید و بروید یک لیوان آب بخورید یا دست شویی بروید؛ صبح که از خواب بلند شوید؛ در گزارش خواب شما هست و توصیه می نماید شب کمتر مایعات بخورید تا مجبور نشوید وسط خواب بیدار شده و دوباره بخوابید!

اگر ظهر و وسط روز بخوابید؛ اصطلاحا Naps یا چرت حساب می نماید و اصلا روی خواب کامل شبانه روزی نمی آورد و توصیه می نماید چرت شما نباید بیشتر از 15 تا 30 دقیقه باشد. بهتر است آدینه ها به دست نبندید تا بتوانید با خیال راحت یکی دو ساعت خواب نیم روزی را تجربه کنید.

رابط کاربری ساده ای دارد. در ابتدا نگران بودم که حالا کی وقت کنم کار کردن با این مچ بند را یاد بگیرم ولی این قدر ساده و کم گزینه بود که دو سه روزه، کل تنظیماتش را از حفظ شدم. تنظیماتی مانند قرار دادن روی حالت خاموش صفحه نمایش برای زمان خواب یا خاموش کردن حالت ژست حرکتی برای بیدار شدن و روشن شدن صفحه نمایش را دارد. انواع تایمرها و زنگ هشدارها را می توانید تنظیم کنید و به صورت پیش فرض چندین واچ فیس مجذوب کننده دارد. گفتند می گردد واچ فیس های بیشتری روی آن نصب کرد ولی من هنوز پیروز نشدم این کار را بکنم.

برای اتصال مچ بند به گوشی هم کافی است نرم افزار هواوی Health را داشته باشید. به سادگی سریعا شناسایی می نماید و بعد می توانید گزارش های مفصل یا بعضی تنظیمات را به وسیله اپلیکیشن انجام دهید. سرعت اتصال گوشی و مچ بند خیلی خوب است و مسئله ای برای اتصال گوشی به مچ بند نیست!

هنزو فرصت نکردم که گوگل فیت را نصب کنم و آن را با هواوی Health مقایسه کنم تا ببینم کدام یک اطلاعات بیشتری ارائه می دهند ولی گفته می گردد به خاطر مسایل تحریم هواوی، این مچ بند به سختی با گوگل فیت سینک می گردد.

یک سیستم ارزیابی استرس دارد و از استاندارد IP68 برخوردار است که اجازه می دهد تا عمق 50 متری آب از این دستبند هوشمند بهره ببرید. هنوز با آن شنا نرفتم تا ببینم خراب می گردد یا خیر!

معایب و چیزهایی که دوست نداشتم

گفتم واقعا بند این مچ بند آزارم می دهد و ای کاش بند راحت تری داشت.

امکان رد تماس را دارید ولی نمی توانید یک تماس را وصل کنید که بابت نداشتن این ویژگی خیلی غصه می خورم!

می توانید پیامک ها را روی مچ بند ببینید و از زبان فارسی پشتیبانی می نماید ولی اگر در پیامک ها مقداری عدد و علایم باشد؛ مانند پیامک های واریز وجه، کلا همه چیز به هم می ریزد و شما نمی توانید پیامک را بخوانید!

احساس می کنم خیلی ظریف و حساس است و اگر مواظب اش نباشم؛ باید به زودی دوباره یک مچ بند تازه بخرم؛ آن هم حالا که دارم معتادش می شوم!

سنسور مقدار گیری سطح اکسیژن خون آن اگرچه خوب کار می نماید ولی مقداری تاخیر دارد و باید منتظر بمانید و بعضی اوقات هم خطا می دهد و باید دو یا سه بار دیگر و هر بار در حد یک دقیقه منتظر بمانید!

نرم افزار هواوی Health چندان جالب نیست و تنظیمات بسیار کم و غیرقابل انعطافی دارد. گفته می گردد با هواوی فیت هم به سختی سینک می گردد.

GPS یا NFC ندارد و برای کارهایی مانند دویدن و پیاده روی که احتیاج به جی پی اس دارید؛ باید دائم به گوشی تلفن همراه اندروید وصل باشد.

شبه ساعت هوشمندی ارزان

آنر بند 6 یک مچ بند هوشمند یا ردیاب تناسب اندام یا من می گویم یک شبه ساعت هوشمند دوست داشتنی و جمع وجور است. به نسبت قیمت اش، ویژگی ها و امکانات زیادی به شما می دهد که برای بسیاری از افراد کافی هستند.

برای افرادی که با ساعت های هوشمند رده بالای اپل و سامسونگ و هواوی کار نموده باشند؛ قطعا مچ بند آنر بند 6 کافی نیست یا برای ورزشکاران حرفه ای، چیز تازه ای ندارد ولی برای کاربران عادی و افرادی که تازه می خواهند وارد جهانی مچ بندها و ساعت های هوشمند شوند؛ گزینه آغاز بسیار خوبی است.

مقدار صفحه نمایش عظیمی دارد و مستطیلی شکل است که بیشتر شبیه به یک ساعت می گردد؛ عمر باتری دو هفته ای می دهد؛ سنسورهای خوبی دارد و می تواند سطح اکسیژن خون، ضربان قلب، 10 تمرین و ورزش، کیفیت خواب و استرس شما را مقدار گیری کند.

اما نباید فراموش کنید که آنر بند 6 یک ردیاب تناسب اندام کامل نیست یا برترین مچ بند هوشمند جهان نیست و فقط با قیمت یک میلیون تومان، ارزش خرید را دارد.

منبع: شبکه چی
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10902

به "آنالیز مچ بند هوشمند آنر بند 6: یک شبه ساعت هوشمند دوست داشتنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز مچ بند هوشمند آنر بند 6: یک شبه ساعت هوشمند دوست داشتنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید