راهنمای حمل و نقل عمومی در هنگ کنگ

به گزارش جعبه مهر، آیا می دانستید که به هنگ کنگ لقب شهر ارزان وسایل حمل و نقل عمومی را داده اند؟ شاید جالب باشد بدانید که تنها داشتن ویزای چین برای ورود به هنگ کنگ کافی نیست و باید جداگانه برای ورود به هنگ کنگ ویزا بگیرید. هنگامی که وارد این شهر شدید، باید به راحتی بتوانید خود را به مقصد و جاذبه مورد نظرتان برسانید. وسایل نقلیه ارزان و در مجموع حمل و نقل عمومی در هنگ کنگ به گردشگران بی شمار این شهر اجازه می دهد تا خود را به هر نقطه از شهر که می خواهند برسانند. همچنین پیشرفته بودن این وسایل و داشتن امکاناتی مانند تهویه مطبوع و هوای خنک از اذیت شدن شما در طول مسیرهای شهری جلوگیری می نماید. برای هنگ کنگ می توانید بلیط هواپیما و هتل خود را از خبرنگاران خریداری کنید و در نهایت با این راهنمای حمل و نقل در هنگ کنگ خود را به هر نقطه از شهر که بخواهید برسانید.

راهنمای حمل و نقل عمومی در هنگ کنگ

برای خواندن این مطلب، حدود 5 دقیقه زمان احتیاج دارید.

آشنایی بیشتر با وسایل نقلیه عمومی هنگ کنگ

جابه جایی و حمل و نقل در هنگ کنگ بسیار کارآمد و مالی است؛ به طوری که آن را به یکی از آسان ترین شهرهای دنیا برای گردش و تفریح تبدیل نموده است. روش های بسیاری برای رفتن از نقطه الف به نقطه ب در هنگ کنگ وجود دارد و همین موضوع انتخاب شما را راحت تر می نماید. اگر به یک وسیله نقلیه مانند تاکسی عادت نموده اید و تنها با همین وسیله حمل و نقل عمومی به مقصد می رسید، کمی عادات خود را کنار بگذارید. دیگر وسایل حمل و نقل عمومی در هنگ کنگ را هم امتحان کنید و مطمئن باشید که از آسانی و راحتی استفاده از آن ها متعجب خواهید شد. در ادامه راه های رفت و آمد در هنگ کنگ که بسیار کارآمد هستند و بیشتر گردشگران به سراغشان می روند را به شما معرفی خواهیم کرد.

به غیر از این موضوع، برای داشتن سفری راحت به این شهر، پیشنهاد می دهیم مطلب راهنمای سفر به هنگ کنگ را مرور کنید.

اما جدای از این ها، بسیاری از وسایل حمل و نقل عمومی در هنگ کنگ نوعی جاذبه محسوب می شوند و گاهی تجربه کردن سواری آن ها بسیار هیجان انگیز می گردد. گردشگرانی که به هنگ کنگ سفر می نمایند، به عنوان جاذبه به سراغ این وسایل می آیند. به طور مثال، بیشتر گردشگران برای رفتن به ویکتوریا به سراغ استار فری می روند. برای مسافرت در جزیره هنگ کنگ، ترامواهای دینگ دینگ سرگرم نماینده، ارزان و راحت هستند. اگر به دنبال یک شکل حمل و نقل بسیار منحصر به فرد هستید؟ پله برقی های محله Central-Mid-Levels را به شما پیشنهاد می دهیم.

وسیله ای که باید داشته باشید: کارت اختاپوس

اختاپوس کارت هنگ کنگ یک روش پرداخت راحت و سریع در این شهر است که انواع و اقسام وسایل حمل و نقل عمومی را در بر می گیرد. در نتیجه فقط برای ساکنین این شهر نیست و گردشگرانی که حتی یک روز را می خواهند در این شهر باشند، بهتر است آن را تهیه نمایند. چرا که بسیار ضروری و قابل استفاده است. این کارت در واقع همان کارت اتوبوس و کارت متروی ایران بوده که با نام انگلیسی Octopus Card در هنگ کنگ به فروش می رسد. خرید آن هم بسیار آسان است و از هر باجه ای در ایستگاه های حمل و نقل می توانید آن را تهیه کنید.

جالب اینجاست که این کارت تنها برای استفاده در حمل و نقل و رفت و آمد درون شهری نیست؛ بلکه از این کارت می توانید در خرید از تمام فروشگاه های کوچک و سوپرمارکت ها، در رستوران های فست فودی، دستگاه های خرید درون ایستگاه های مترو و هر جایی از شهر هم بهره ببرید. در حقیقت ما با خرید و شارژ کردن این کارت دیگر از حمل پول نقل راحت می شوید و می توانید تمام پرداخت هایتان را با این کارت انجام دهید.

متروی هنگ کنگ یا سیستم MTR

سیستم حمل و نقل عمومی در هنگ کنگ همانند هر شهر دیگری شامل سیستم مترو هم هست. سیستم متروی هنگ کنگ در بخش های شمالی جزیره هنگ کنگ، در تمام مناطق شهری مهم شبه جزیره کوولون (the Kowloon Peninsula) و بخش هایی از جزیره لانتائو (Lantau Island) وجود دارند. سیستم راه آهن و قطار هم شهر را به مرزهای خارج از شهر و قلمروی شهری مانند شهرهای معروف چین مرتبط می نماید. سیستم مترو در هر شهری، سریع ترین راه برای رفت و آمد در شهر و دسترسی به جاذبه های آن شهر است. پس برای رسیدن به جاذبه های هنگ کنگ و با قیمتی مناسب و امکانات عالی پیشنهاد می دهیم از این سیستم حمل و نقل شهری در هنگ کنگ بهره ببرید.

  • استفاده از متروی هنگ کنگ بسیار آسان است. می توانید نقشه های راهنمای مترو هنگ کنگ را به زبان انگلیسی دانلود کنید و از آن ها برای رسیدن به مقصد استفاده نمایید.

تاکسی های هنگ کنگ

برعکس دیگر شهرهای دنیا، گردشگرانی که تجربه سفر به هنگ کنگ را دارند، بیان می نمایند که تاکسی های این شهر، از ارزان ترین و پر تعدادترین وسایل حمل و نقل عمومی در هنگ کنگ هستند. تقریبا با تاکسی ها می توانید خود را به تمام نقاط شهر برسانید. وسیله ای که به راحتی مقصد خود را به راننده گفته و در نهایت در مقصد پیاده می شوید و دیگر احتیاجی به دانستن جهتهای دسترسی و خیابان ها ندارید.

تنوع تاکسی ها در هنگ کنگ

تاکسی های هنگ کنگ قیمت های معین و ارزانی برای جهتها دارند، البته اگر هوا بارانی باشد یا شما مسافری باشید که عجله دارد، ممکن است قیمت های تاکسی بالا برود. برای دریافت تاکسی بسیار خونسرد عمل کنید و به سراغ اولین راننده تاکسی که گران ترین قیمت را به شما می گوید نروید. با کمی صبر در پیدا کردن تاکسی خود، قیمت های مناسب تری خواهید پرداخت. تاکسی ها در این شهر با رنگ های مختلفی از یکدیگر تفکیک شده اند که مقصد آن ها را نشان می دهد. اگر می خواهید در جزیره هنگ کنگ و کوولون بگردید، باید تاکسی های قرمز رنگ را سوار شوید. تاکسی های آبی هنگ کنگ برای جزیره های دور افتاده هستند و تاکسی های سبز مسافران را به مناطق قلمرو جدید هنگ کنگ می برند.

  • به خاطر داشته باشید که برای قیمت حتما قبل از سوار شدن، با راننده صحبت نموده و کمترین قیمت ممکنه را پیشنهاد دهید.

هر چند که هنگ کنگ را از چین جدا می دانند اما اگر در تور چین شرکت نموده اید، می توانید سفری یک روزه برای تماشای دیدنی های این شهر هم داشته باشید. خواندن راهنمای سفر به چین را به افرادی که جزو سفر اولی ها هستند، توصیه می کنیم.

سیستم پله برقی های درون شهری با نام The Midlevels Escalator

یکی از جذابیت های حمل و نقل عمومی در هنگ کنگ پله برقی یا درست تر جهتهای متحرک برقی هستند که عابران پیاده را در طول خیابان ها حرکت می دهند. این پله برقی ها را در دیگر شهرهای دنیا کمتر می بینید. پله برقی های هنگ کنگ در مناطق مرکزی، غربی و شئونگ وان (Sheung Wan) قرار دارند و ساکنین شهر را در میان مناطق اداری و مسکونی این محله ها جابه جا می نماید. پله برقی هایی که تنها در طبقه اول پیاده روها و عموما به شکل افقی حرکت می نمایند، گردشگران و مردم هنگ کنگ را به بخش هایی مانند محله های پر از رستوران، پر کافه شاپ یا محله های خرید و بازارها راهنمایی می نمایند.

قایق و کشتی های مسافربری هنگ کنگ

با استفاده از قایق ها و کشتی هایی که جزوی از سیستم حمل و نقل عمومی در هنگ کنگ هستند، می توانید خود را به جزیره های دورافتاده برسانید. هر چند که سیستم متروی هنگ کنگ به قسمت هایی از لانتائو مخصوصا فرودگاه دسترسی دارد اما برای باقی مناطق جزیره، این قایق ها هستند که مناسبند. مطمئنا یکی از آسان ترین و پرکاربردترین راه های برای رفت و آمد از جزیره هنگ کنگ به زمین اصلی استفاده از قایق های ستاره است. این قایق ها به تنها یکی از جاذبه های گردشگری هنگ کنگ هستند که تنها با پرداخت هزینه ای ناچیز می توانید از آن ها بهره ببرید. اینجا هم مسافران را خواهید دید که برای قیمت های ارزان تر بلیط قایق های فری استار چانه زنی می نمایند تا کمی تخفیف بگیرند.

سیستمی از شبکه های قایق های مسافربری هستند که به ماکائو و کشور چین دسترسی ایجاد می نمایند و می توانید از به راحتی از آن ها بهره ببرید. رفت و آمد در هنگ کنگ با قایق بسیار جذاب و خاطره انگیز است. پس آن را از دست ندهید.

جاذبه ای به نام ترامواهای هنگ کنگ

اگر به شمال جزیره هنگ کنگ بروید، خطوط ترامواها را در وسط خیابان ها خواهید دید که از سمت شرق به غرب ادامه یافته اند و جهت گردشگری مناسبی را به وجود آورده اند. این ترامواها ارزان، سنگین و آهسته هستند. اما همین موضوع ها شاید از نظر برخی از افراد عیب به حساب آیند اما در واقع از مزیت های ترامواهای هنگ کنگ هستند. همین ویژگی ها باعث شده است تا گردشگران برای رفت و آمد و استفاده از حمل و نقل در هنگ کنگ از این وسیله نقلیه استفاده نمایند.

اگر وارد این شهر شدید، حتما سوار تراموای هنگ کنگ شوید. چرا که در میان وسایل نقلیه عمومی هنگ کنگ ترامواها جزو جاذبه های این شهر به حساب می آیند. از ترامواهای مشهور هنگ کنگ که بیشتر گردشگران به سراغش می روند، تراموایی است که به سمت قله ویکتوریا حرکت می نماید یکی از فونیکولارهای معروف دنیاست و نمایی از شهر را در پایین به شما نشان می دهد.

جالب است که بدانید مردم هنگ کنگ به خاطر صدای این ترامواها و بوقی که دارد، نام دینگ دینگ تراموا (Ding Ding Tram) را به آن داده اند.

اتوبوس ها و مینی بوس ها

اگر می خواهید به مناطق جنوبی جزیره هنگ کنگ بروید، باید از اتوبوس ها بهره ببرید. در حقیقت از وسیله های حمل و نقل عمومی در هنگ کنگ هیچ یک به جز اتوبوس ها را در مناطق جنوبی جزیره نخواهید یافت. اگر چه خطوط متروی آن در حال ساخت است اما هنوز دسترسی به مترو امکان پذیر نیست.

برای رفتن به جزیره هایی مانند استنلی یا ابردین در هنگ کنگ و قدم زدن در اطراف خطوط ساحلی آن ها، این اتوبوس ها هستند که دسترسی شما را امکان پذیر می نمایند. همچنین اتوبوس های توریستی هنگ کنگ از جمله اتوبوس هایی است که برای گردشگران این شهر، فوق العاده است. با این اتوبوس ها می توانید به راحتی خود را به تمام جاذبه های دیدنی شهر برسانید و در هر ایستگاهی که می خواهید پیاده شوید و دوباره از همان مکان سوار این اتوبوس ها شوید. می توانید بلیط های دو روزه یا گردش های یک روزه اتوبوس های هاپ آن هاپ آف هنگ کنگ را بگیرید و برنامه بازدید شهری بر طبق سلیقه خودتان داشته باشید.

  • نکته: اگر می خواهید به منطقه توریستی و پارک تفریحی اقیانوسی (Ocean Park) بروید، اتوبوس شماره 629 را سوار شوید.
  • مینی بوس ها هم جهتهایی را در شهر پشتیانی می نمایند که اتوبوس ها در آن جهتها، حرکت نمی نمایند.

ترانسفر فرودگاهی هنگ کنگ

برای ترانسفر فرودگاهی در هنگ کنگ بازه انتخابی خوبی دارید. هر یک از وسایل حمل و نقل عمومی در هنگ کنگ را در فرودگاه خواهید یافت و بسته به سلیقه خود به راحتی به سراغ هر یک از آن ها که خواستید، بروید. وسایلی مانند تاکسی، اتوبوس، شاتل فرودگاهی، مترو و حمل و نقل سریع فرودگاهی برای انتخاب وجود دارد و بسته به بودجه، زمانی که دارید، مقصد و راحتی خود یکی را انتخاب کنید.

هلیکوپترهای فرودگاهی هنگ کنگ

هلیکوپتر از جذاب ترین ترانسفرهای فرودگاهی در هنگ کنگ است. ترانسفری که اگر چه هزینه آن بالاست اما به دلیل اینکه تمام جهت، گردشگران کل شهر را از بالا نظاره می نمایند، می توانید جاذبه ای دیدنی و هیجان انگیز باشد. حتی بسیاری از افراد پولدار به سراغ هلیکوپتر می روند تا خود را به هتل مورد نظرشان برسانند.

کرایه ماشین در هنگ کنگ

برای کرایه ماشین در هنگ کنگ، به دنبال راننده انگلیسی زبان باشید. از مشهورترین شرکت های ماشین اجاره ای، شرکت تسلا اس (Tesla S) است که حتی ون هایی با راننده برای گروه های سفر پیشنهاد می دهد. در نتیجه خانواده هایی که بیش از 6 نفر باشند هم می توانند همگی با هم به گردش بروند. شرکت های بسیاری را در هنگ کنگ و حتی درون فرودگاه خواهید یافت که چنین خدماتی را ارائه می دهند. حتی بسیاری از این شرکت ها موتورسیکلت و دوچرخه هم برای کرایه به مشتریان خود دارند.

کرایه ون یا ماشین برای جهتهای برون مرزی

برای رسیدن راحت و آسان به شهرهای معروف چین مانند شنژن یا هانگژو می توانید ماشین شخصی، مینی ون یا حتی اتوبوس کرایه کنید. این وسایل نقلیه به همراه راننده ای انگلیسی زبان به یاری شما آمده و تور هنگ کنگ را به تور چین تبدیل می نماید. شما را به تماشای جاذبه های هانگژو یا شنژن می برد. با این ترانسفرها جدای از هانگژو می توانید به فرودگاه هنگ کنگ، جزیره، کوولون و قلمروهای جدید هنگ کنگ بروید.

از دیگر وسایل حمل و نقل عمومی در هنگ کنگ: اوبر

همانند دیگر کشورهای دنیا، اوبر را در هنگ کنگ هم خواهید یافت. استفاده از اوبر در این شهر همچنان با مشکلاتی روبروست و هنوز نتوانسته اند با چنین سیستمی به عنوان یکی از روش های حمل و نقل در هنگ کنگ کنار بیایند. با این وجود اگر توانستید از اوبر بهره ببرید، پس مطمئن باشید که کمترین هزینه را برای جهت خود می پردازید. با داشتن اپلیکیشن اوبر روی گوشی همراه و داشتن اینترنت می توانید تاکسی خود را گرفته و با هزینه ای بسیار کمتر از تاکسی به مقصد خود برسید.

برای آشنایی بیشتر با جزئیات هر یک از این وسایل حمل و نقل عمومی در هنگ کنگ می توانید به سراغ سایت hong-kong-traveller.com بروید.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: الی گشت
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2437

به "راهنمای حمل و نقل عمومی در هنگ کنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای حمل و نقل عمومی در هنگ کنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید