برگزاری رزمایش مشترک فیلیپین و ژاپن در دریای چین جنوبی

به گزارش جعبه مهر، ژاپن و فیلیپین برای اولین بار طی ماه جاری میلادی در آب های دریای چین جنوبی و در نزدیکی مناطق مورد ادعای پکن رزمایش مشترک دریایی برگزار می نمایند.

برگزاری رزمایش مشترک فیلیپین و ژاپن در دریای چین جنوبی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (خبرنگاران)، به نقل از خبرگزاری رویترز، رزمایش امنیتی دریایی 12 مه که تمرینی برای درگیری های پیش بینی نشده در دریا محسوب می گردد، بخشی از توافقی است که در ماه ژانویه و با هدف تعمیق همکاری های امنیتی بین دو کشور به امضا رسید.

با این حال ماهیت این رزمایش چیزی نیست که چین را نگران کند چرا که پکن پیشتر رزمایشی مشابه و مشترک با آمریکا انجام داده بود اما حضور نیروی دریایی ژاپنی در دریای چین جنوبی بیانگر رشد تمایل ژاپن در منطقه است و این مساله ممکن است پکن را آزار دهد. در همین حال یکی از مقامات ژاپنی با اشاره به اشغال یکی از تپه های دریای چین جنوبی پس از سه ماه صف آرایی در مقابل فیلیپین اظهار کرد، این رزمایش در نزدیکی صخره اسکاربرو برگزار می گردد.

سخنگوی نیروی دریایی فیلیپین نیز بیان کرد، این رزمایش دو ساعته در حوزه آبی فیلیپین و در نزدیکی خلیج سوبیک برگزار می گردد و یک ناو جنگی ژاپن و یک ناوچه فیلیپینی در آن شرکت خواهند داشت.

این رزمایش در حالی برگزار می گردد که چین همزمان با ادعا نسبت به 90 درصد از آب های دریایی چین جنوبی فعالیت های خود را در این آب ها افزایش داده است.

فیلیپین، تایوان، مالزی، برونئی و ویتنام نیز ادعاهایی درباره این دریا دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3341

به "برگزاری رزمایش مشترک فیلیپین و ژاپن در دریای چین جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری رزمایش مشترک فیلیپین و ژاپن در دریای چین جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید