چین به دنبال افزایش نفوذ ارزی خود در جنوب شرق آسیا

به گزارش جعبه مهر، یک نشریه ژاپنی از احتمال افزوده شدن یوان چین و ین ژاپن به شبکه امن سواپ ارزی کشورهای عضو اتحادیه آ.سه.آن اطلاع داد.

چین به دنبال افزایش نفوذ ارزی خود در جنوب شرق آسیا

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از راشاتودی، 10 کشور عضو این اتحادیه شامل: تایلند، مالزی، سنگاپور، برونئی، لائوس، کامبوج، فیلیپین، میانمار، اندونزی و ویتنام در حال مذاکره با چین، ژاپن و کره جنوبی برای تقویت ذخایر ارزی خود هستند. در سال 2000 و برای عدم تکرار بحران ارزی سال 1997، اعضای آ. سه. آن تصمیم گرفتند یک شبکه امن ارزی مطمئن بر حسب دلار ایجاد نمایند که به اعضا هنگام وقوع بحران اجازه استفاده به منابع ارزی را می داد.

استفاده از یوان و ین می تواند به کاهش وابستگی کشورهای آسیایی در زمان بحران به دلار گردد و سهم آن ها را از ذخایر ارزی کشورهای عضو افزایش دهد. چین اخیراً کوشش های گسترده ای را برای جهانی سازی یوان و تشویق دیگر کشورها به استفاده از این ارز آغاز نموده است.

یوان از سال 2016 به عنوان ارز جهانی در کنار ین ژاپن، پوند انگلیس، یورو و دلار آمریکا پذیرفته شد. به گفته کین وی یانگ، کارشناس مسائل مالی در مؤسسه آموندی است منیجمنت توافق سواپ ارزی در نتیجه رایزنی های بانک مرکزی چین با کشورهای عضو آ. سه. آن به دست آمده است و مقامات چینی خواستار ایفای نقش پررنگ تر یوان در عرصه بین المللی هستند.

ایده کاهش وابستگی به دلار به یک فرایند جهانی تبدیل شده است و بسیاری از کشورها از جمله روسیه، چین، ژاپن، ایران، ترکیه و ونزوئلا در حال کاهش وابستگی خود به دلار هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4322

به "چین به دنبال افزایش نفوذ ارزی خود در جنوب شرق آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین به دنبال افزایش نفوذ ارزی خود در جنوب شرق آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید