بیش از 15 هزار دانشجوی خارجی دانشگاه های داخل به کشور خود بازگشتند

به گزارش جعبه مهر، مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم گفت: در ایام تعطیلات دانشگاهی به مناسبت مقابله با بحران کرونا تعداد 15680 دانشجو به کشور خود بازگشته اند.

بیش از 15 هزار دانشجوی خارجی دانشگاه های داخل به کشور خود بازگشتند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از سازمان امور دانشجویان، عبدالحمید علیزاده گفت: در نخستین روز های شیوع کرونا در ایران، با همکاری و هماهنگی اجرا شده میان سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی و بعضی مراجع ذیصلاح، زمینه ای فراهم شد تا دانشجویان بین المللی بتوانند در کمترین زمان ممکن و بدون تشریفات مرسوم اداری از کشور خارج شوند و صدور پیغام پیغام قدردانی وزیر امور خارجه هند از مسئولان ایرانی به همین دلیل اجرا شده است.

وی افزود: با اقدامی که در هفته اول اسفندماه برای تسهیل خروج دانشجویان غیر ایرانی صورت گرفت حدود 15000 نفر دانشجو به کشور خود بازگشتند که رضایت خاطر مسئولان کشور های مبدا و خانواده های این دانشجویان را در پی داشت.

مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات دانشگاهی به مناسبت مقابله با بحران کرونا تعداد 15680 دانشجو به کشور خود بازگشته اند گفت: البته گفتنی است علیرغم خروج از کشور این دانشجویان همانند دانشجویان ایرانی در حال حاضر به صورت مجازی و آنلاین آموزش های دانشگاهی خود را دنبال می نمایند.

علیزاده گفت: پیغام وزیر امور خارجه هند در قدردانی از مسئولان ایرانی به علت مساعدت در خروج بدون تشریفات دانشجویان هندی نشانه اهمیت دیپلماسی علمی در تقویت دیپلماسی عمومی است.

سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند در یک پیغام توییتری، از مسئولان کشورمان و سفیر هند در ایران و گروه سفارت هند به مناسبت تسهیل در بازگشت مسافران و دانشجویان هندی از ایران قدردانی نموده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5286

به "بیش از 15 هزار دانشجوی خارجی دانشگاه های داخل به کشور خود بازگشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 15 هزار دانشجوی خارجی دانشگاه های داخل به کشور خود بازگشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید