تازه ترین ایده های طراحی آپارتمان کوچک

به گزارش جعبه مهر، دلایل زیادی برای تمایل به زندگی در آپارتمان های کوچک وجود دارد. برای مثال قیمت اجاره این آپارتمان ها به نسبت کم تر بوده و معمولا زندگی در آن ها برای خانواده های کم جمعیت راحت می باشد. با این حال برای بسیاری از افراد طراحی دکوراسیون چنین آپارتمان هایی امری سخت و چالش برانگیز می باشد. اشتباهی که بیش تر افراد در طراحی آپارتمان های کوچک با آن روبه رو می شوند این است که تصور می کنند به دلیل کوچک بودن آپارتمان باید از طراحی سبک مینیمالیست استفاده کنند. اما این تصور درست نیست. کوچک بودن آپارتمان محل زندگی شما به این معنی نیست که نمی توانید سبک دلخواه خود را در آن پیاده سازی کنید. به همین منظور در این جا نکاتی برای طراحی آپارتمان های کوچک و تبدیل آن به محیطی دلنواز ارائه خواهیم کرد.

تازه ترین ایده های طراحی آپارتمان کوچک

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

استفاده از رنگ های روشن

استفاده از طیف رنگی مناسب در طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان های کوچک از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این گونه آپارتمان ها بهتر است از رنگ های روشن استفاده نمایید، چرا که این رنگ ها باعث بزرگ تر نشان دادن خانه می شوند. این در حالی است که استفاده از رنگ های تیره تاثیری مخالف دارد. استفاده از رنگ های خنثی مانند رنگ بژ و رنگ سفید نیز انتخاب های مناسبی تلقی می شوند.

ساخت کمدهای عمودی

اگر در نظر دارید نهایت استفاده از فضای آپارتمان خود را داشته باشید، ساخت کمدهای عمودی این امکان را برای شما فراهم می نماید. این کمدها با اشغال کم ترین فضا، بهترین فضای ممکن برای نگهداری از وسایل را فراهم می نمایند. استفاده از قفسه های کتاب، جایگزینی انواع درب قدیمی با درب های کشویی نیز از ایده هایی هستند که می توا از آن ها در طراحی آپارتمان های کوچک استفاده کرد.

استفاده از مبلمان و وسایل چند منظوره

سعی کنید به دنبال وسایلی باشید که بتوانید از آن ها استفاده چند منظوره داشته باشید. برای مثال به جای استفاده از مبلمان هایی با ابعاد بزرگ، می توانید از انواع کاناپه هایی که قابلیت تخت شدن دارند، استفاده نمایید. در قسمت زیرین بعضی از انواع مبلمان ها نیز محلی برای قرار دادن وسایل اضافه تعبیه شده است. استفاده از چنین مبلمانی نیز برای آپارتمان های کوچک بسیار مناسب می باشد.

استفاده از آینه

استفاده از آینه در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن، کاربرد زیادی دارد. استفاده از آینه ها در خانه های کوچک نیز تاثیر بسزایی در زیبایی خانه دارد. هم چنین استفاده از آن ها باعث می گردد نور بازتاب نموده و روشنایی فضا دو چندان گردد و در نتیجه فضای خانه و اتاق بزرگ تر از آن چه که هست به چشم آید. هرچه ابعاد آینه بزرگ تر باشد، بهتر است. بهترین نقطه برای نصب آینه در نقطه مخالف پنجره می باشد. استفاده از قاب های نقره ای برای آینه نیز به زیبایی آن می افزاید.

استفاده از یک دیوار به عنوان گالری هنری

استفاده از یک دیوار برای قرار دادن قاب عکس، نقاشی و کارهای هنری باعث ایجاد زیبایی در خانه می گردد. برای ایجاد چنین دیواری از خلاقیت خود استفاده نمایید. به بهترین مکانی که می توانید از آن برای قرار دادن عکس ها استفاده نمایید، فکر کنید. برای انجام این کار سعی کنید از قاب های زیبا و ترجیحا با رنگ های تیره بهره ببرید.

استفاده از وسایل منحنی شکل

طراحی بیشتر آپارتمان های کوچک به این گونه است که ظاهری شبیه به مربع دارند. استفاده از وسایل منحنی شکل باعث در هم شکستن این یکنواختی می گردد. برای مثال استفاده از میزهای قهوه خوری دایره ای شکل می تواند نمونه ای از این وسایل باشد. در هنگام خرید وسایل تزئینی نیز به این امر توجه داشته باشید. برای مثال خرید آینه های منحنی شکل و وسایل روشنایی دایره ای تاثیر زیبایی در طراحی آپارتمان های کوچک دارد.

به کارگیری طراحی تاثیرگذار

توجه داشته که در هنگام طراحی آپارتمان خود به عمق بخشی فضا فکر کنید. استفاده از انواع المان های تزئینی مانند کوسن ها، فرش و یا یک کار هنری زیبا می تواند در این زمینه به شما یاری کند. در طراحی آپارتمان، تعادل سازی را رعایت کنید. استفاده از کوسن های رنگ خنثی نیز می تواند در ایجاد چنین فضایی به شما یاری کند. استفاده از وسایل تزئینی در ابعاد بزرگ نیز از جمله مواردی است که می توان برای عمق بخشی به فضا از آن ها استفاده کرد. تاثیر آن ها مشابه تاثیر استفاده از آینه های بزرگ می باشد. استفاده از باکس های چوبی در آپارتمان های کوچک تاثیر بهتری نسبت به انواع شلف های ساده دارد. بهتر است به جای استفاده از فرش های سنتی از یک فرش کوچک و مدرن استفاده نمایید.

استفاده از وسایل روشنایی مناسب

طراحان دکوراسیون داخلی بر این عقیده اند که در طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان های کوچک نه تنها از وسایل روشنایی در سقف، بلکه بهتر است از وسایل روشنایی که بر روی دیوار نصب می شوند نیز استفاده کرد.

مرتب بودن فضای آپارتمان

شاید در نظر بسیاری از افراد ساماندهی وسایل در آپارتمان های کوچک کمی سخت باشد. برای انجام این کار بهتر است به فکر استفاده از فضای مخفی برای نگهداری از وسایل باشید. استفاده از سبدهای تزئینی برای نگهداری وسایل از ایده های کاربردی در آپارتمان های کوچک می باشد و علاوه بر آن باعث ایجاد زیبایی در خانه نیز می گردد.

چگونگی چیدمان مبلمان

آن چه که در خصوص چیدمان مبلمان در آپارتمان های کوچک و به طور کلی در طراحی دکوراسیون داخلی اهمیت دارد، توجه به قرار دادن مبلمان ها در فاصله حداقل 10 سانتی متری دیوار می باشد. این کار باعث بزرگ تر نشان دادن اتاق نیز می گردد.

استفاده از اِلمان های طبیعی

وجود نور طبیعی و تهویه هوای خوب هر دو در ایجاد فضایی مناسب نقش دارند. در این میان استفاده از گیاهان نیز تاثیر بسزایی در زیبایی و ایجاد سرزندگی در آپارتمان دارد. اگر فکر می کنید فضای کافی برای نگهداری از گیاهان ندارید، می توانید از گلدان های تزئینی که به دیوار نصب می شوند برای نگهداری از آن ها استفاده نمایید.

تمیز نگه داشتن فضای خانه

نگهداری و تمیز کردن آپارتمان های کوچک باید طی یک برنامه مداوم صورت گیرد. بهتر است با آغاز سال جدید به وسایل خود نگاهی نموده و هر آن چه که در این مدت بدون استفاده بوده است را دور بریزید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4246

به "تازه ترین ایده های طراحی آپارتمان کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تازه ترین ایده های طراحی آپارتمان کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید