تبلیغات گوگل بیش ازپیش مشابه نتایج جستجو شده است

به گزارش جعبه مهر، گوگل از هفته گذشته ارائه رابط کاربری جدید مربوط به نتایج جستجو دسکتاپ را شروع نموده است که در این طراحی جدید، تفاوت بین تبلیغات و نتایج جستجو بسیار کمرنگ تر شده است. تنها فرقی که بین نتایج جستجو و تبلیغات وجود دارد، آیکون سیاه وسفید کوچک Ad است. بر اساس نخستین آنالیز های اجرا شده، به نظر می رسد گوگل با این کار به هدف خود رسیده و کلیک های مربوط به تبلیغات افزایش یافته است.

تبلیغات گوگل بیش ازپیش مشابه نتایج جستجو شده است

جهت دریافت مشاوره خدمات قالب طراحی بروشور از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

در گذشته، گوگل با بهره گیری از پس زمینه متفاوت برای تبلیغات، تشخیص آن ها را برای کاربران به کار ساده ای تبدیل می کرد. اما همانطور که در تصویر زیر می توانید ببینید، گوگل سال به سال مرز بین تبلیغات و نتایج جستجو را کمرنگ تر نموده و حالا در محیط دسکتاپ هم فقط یک آیکون کوچک تنها تفاوت بین آن ها محسوب می گردد.

این رویکرد جدید سال گذشته برای موبایل عملی شد و گوگل در وبلاگ خود نوشته بود که با این کار، کاربران راحت تر از گذشته به وسیله آیکون سایت های مختلف می توانند مطالب موردنظر خود را پیدا نمایند. اما در همان مطلب اشاره چندانی به رویکرد جدید در قبال تبلیغات دیده نمی گردد. اگرچه در نمایشگرهای موبایل تشخیص تفاوت آن ها راحت تر است، اما در محیط دسکتاپ بسیاری از کاربران فرق بین آن ها را تشخیص نمی دهند.

هرچند گوگل برای این طراحی جدید دلایلی مانند بهبود تجربه کاربری را مطرح می نماید، اما کاملا واضح است که این شرکت می خواهد درآمد مربوط به تبلیغات خود را افزایش بدهد. کسب وکار گوگل اساسا مبتنی بر تبلیغات است. در سه ماهه سوم 2019، کمپانی آلفابت حدود 34 میلیارد دلار درآمد از جانب تبلیغات گوگل کسب نموده و کل درآمد این کمپانی 40 میلیارد دلار بوده است. در چنین مقیاس وسیعی، این تغییرات کوچک می تواند تاثیر زیادی در افزایش درآمد گوگل داشته باشد.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4540

به "تبلیغات گوگل بیش ازپیش مشابه نتایج جستجو شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبلیغات گوگل بیش ازپیش مشابه نتایج جستجو شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید