تجربیات موفق یزد برای کانون های مساجد کشور قابل بهره برداری است

به گزارش جعبه مهر، سعید سعادتی در مصاحبه با خبرنگاران در پاسخ به سئوالی در مورد ارزیابی فعالیت های فرهنگی و هنری در کانون های مساجد استان یزد گفت: یزد به واسطه سبقه دینی و فرهنگی استان، مردم متدین، مساجد قدیمی، تاریخی و تاثیرگذار همچنین شخصیت های تاثیرگذار استان یزد، از مساجد بسیار پرشور و جریان سازی برخوردار است.

تجربیات موفق یزد برای کانون های مساجد کشور قابل بهره برداری است

وی مطرح نمود: مساجد پرشور و جریان ساز یزد سبب شده کانون های فرهنگی و هنری یزد نیز که برخواسته از مساجد هستند، فعالیت هایی داشته باشند که در سطح کشور کم نظیر است.

سعادتی با اشاره به جذب جوانان نخبه، خلاق و پرتحرک به مساجد یزد، اضافه کرد: یکی از ویژگی های کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد، سبقه هنری کانون های فرهنگی و هنری هم در رشته تئاتر و هم در رشته سرود است.

معاون فرهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: نمایش آزادراه یک نمونه از اقدامات کانون های مساجد یزد در حوزه هنر تئاتر است که در نوع خود بی نظیر است و ویژگی شاخص این نمایش این است که صندلی تئاتر مسجد را به اثبات رسانده است.

سعادتی مطرح نمود: در رشته سرود نیز یکی از کانون های روستایی یزد توانسته نزدیک به 300 نوجوان و جوان را در قالب یک سرود به مسجد جذب کره و به مسجد پیوند دهد که به طور قطع این حضور علاوه بر انجام کار هنری، حرکت در مسیر تربیت دینی و اعتقادی را نیز به دنبال دارد.

وی همچنین یادآور شد: یکی از کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد نیز در عرصه های مختلف به زبان های مختلف فارسی، انگلیسی، عربی و .... برنامه هایی دارند که در نوع خود بی نظیر است به نحوی که بسیاری از سرودها و برنامه هایی که در کانون های مساجد یزد فراوری شده، از شبکه های استانی، ملی و بین المللی پخش می گردد و در فضای مجازی نیز مورد اسقبال قرار گرفته است.

سعادتی با تاکید بر اینکه این حجم از فعالیت در یزد بی نظیر است، اضافه کرد: بقیه استان هایی هم که می خواهند در این عرصه فعالیت نمایند با سفر به یزد از نزدیک با برنامه های استان یزد آشنا شوند و از این تجربیات موفق بهره برداری و الگو برداری نمایند.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 664

به "تجربیات موفق یزد برای کانون های مساجد کشور قابل بهره برداری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربیات موفق یزد برای کانون های مساجد کشور قابل بهره برداری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید