تصویربرداری پزشکی با دریافت حمایت اقتصادی 1.6 میلیون دلاری بهبود می یابد

به گزارش جعبه مهر، موسسه ملی بهداشت با اختصاص مبلغ 1.6 میلیون دلار به شرکت مگنتیک اینسایت، یاری می نماید تا این شرکت برای بهبود کیفیت تصویربرداری پزشکی از نانوذرات مغناطیسی استفاده کند.

تصویربرداری پزشکی با دریافت حمایت اقتصادی 1.6 میلیون دلاری بهبود می یابد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، مگنتیک اینسایت (Magnetic Insight) مبلغ 1.6 میلیون دلار حمایت اقتصادی برای مطالعه روی روش جدید تصویربرداری از موسسه ملی بهداشت دریافت نموده است. قرار است با استفاده از این حمایت اقتصادی روی روشی به نام Color MPI c-MPI کار گردد.

c-MPI موجب اضافه شدن کنتراست جدیدی به تصاویر شده و در نهایت کنتراست کل تصویر را بهبود می دهد، چیزی که به عنوان یک چالش دهه ها محققان را درگیر نموده است.

استفاده از این روش می تواند به پزشکان یاری کند تا بیماری های خطرناک نظیر سرطان، سکته و بیماری های قلبی و عروقی را بهتر تشخیص دهند. این پروژه با عنوان روش جدید برای ارزیابی دینامیک و اتصال نانوذرات مغناطیسی در محیط زنده تعریف شده است.

پارتیک گودویل در این باره گفت: c-MPI در بخش فناوری به نام تصویربرداری ذرات مغناطیسی ایجاد می گردد که به طور مستقیم ردیاب اکسیدآهن را تشخیص می دهد و بافت را نمایش نمی دهد. از آنجا که c-MPI بافت را نمی بیند، ما می توانیم تصویربرداری ذرات مغناطیسی را با روش های تصویربرداری آناتومیکی مانند اشعه ایکس، CT یا MR جفت کنیم.

مگنتیک اینسایت در سال 1975 تاسیس شد و طیف گسترده ای از خدمات را ارائه می دهد. چندین دهه است که محققان سعی داشته اند تا با تزریق ردیاب های تصویربرداری مولکولی دو جزئی، یک عامل هدف گیر غیرقابل مشاهده، روش های تصویربرداری را بهبود دهند.

معمولا وجود ذرات گزارش دهنده غیراتصالی بیشتر از ذرات گزارش دهنده اتصالی است که این نسبت گاهی تا 100 برابر نیز می رسد. این موضوع موجب کاهش حساسیت و انتخاب گری می گردد و در حال حاضر روش های تصویربرداری نمی تواند میان ذرات اتصالی و غیراتصالی تفکیکی قائل گردد.

c-MPI می تواند میان ردیاب های اتصالی و غیراتصالی تفکیک قائل گردد و به طور خاص به بافت بیمار متصل می گردد. در این روش نانوذرات اتصالی و غیراتصالی قابل تشخیص خواهند بود.

گودویل اضافه نمود: این یاری هزینه اقتصادی به تحقیق الگوریتم بهبود تفکیک رنگ و تحقیقاتی روی نانوذرات به منظور بهبود ردیاب رنگ یاری نموده و همچنین آزمایش های درون تنی و برون تنی را امکان پذیر می نماید.

شرکت دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7885

به "تصویربرداری پزشکی با دریافت حمایت اقتصادی 1.6 میلیون دلاری بهبود می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویربرداری پزشکی با دریافت حمایت اقتصادی 1.6 میلیون دلاری بهبود می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید