تصویر قاب آیفون 13 پرو از ماژول دوربین بزرگتر و بدنه ضخیم تر خبر می دهد

به گزارش جعبه مهر، به تازگی تصاویری از قاب محافظ سری آیفون 13 منتشر شده است که ما را به شکل بهتری با ویژگی ها و تغییرات ظاهری اتفاق افتاده در نسل بعدی آیفون آشنا می نماید. همان گونه که می دانید تنها چند هفته تا زمان رونمایی از سری آیفون 13 به جای مانده است. اطلاعات منتشر شده درباره سری آیفون 13 نشان می دهند که خانواده آیفون های 13 شامل چهار عضو آیفون 13 مینی، آیفون 13، آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس است.

تصویر قاب آیفون 13 پرو از ماژول دوربین بزرگتر و بدنه ضخیم تر خبر می دهد

اگر این تصاویر و ابعاد نشان داده شده در آن ها درست باشند، باید بگوییم که ماژول دوربین به کار رفته در تمامی مدل های آیفون 13 در مقایسه با سری آیفون 12، بزرگتر شده است. برای مقایسه باید بگوییم که قطر ماژول دوربین به کار رفته در آیفون 13 مینی در حدود 4 سانتیمتر است که در مقایسه با قطر ماژول دوربین آیفون 12 مینی، 3.7 سانتیمتر، %8.1 افزایش یافته است. بعلاوه مقدار ماژول دوربین استفاده شده در آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس هم در مقایسه با همین آیفون های از سری آیفون 12، %15.4 افزایش یافته و از 3.9 سانتیمتر به 4.5 سانتی متر رسیده است.

اطلاعات منتشر شده نشان می دهند که اپل در تمامی سری آیفون 13 از ماژول دوربین مجهز به لرزشگیر تصویر با حرکت سنسور استفاده خواهد نمود. انجام این کار باعث می گردد که فیلم ها و تصاویر ثبت شده با سری آیفون 13 دارای لرزش کمتری باشند.

همچون تکنولژی OIS که با استفاده از حرکت لنز لرزش موجود در تصاویر را در هنگام عکاسی و فیلم برداری کاهش می دهد، فناوری حرکت سنسور هم با استفاده از حرکت سنسور لرزش های به وجود آمده در هنگام عکاسی و فیلم برداری را حذف می نماید.

تحلیلگر باسابقه محصولات اپل، مینگ چی کو، درباره ماژول دوربین به کار رفته در سری آیفون 13 گفته است که اپل دوربین فوق عریض به کار رفته در این آیفون های 13 را بهبود خواهد داد و این دوربین دارای قابلیت فوکوس اتوماتیک و لنز با شش المان اپتیکی است. اپل در دوربین فوق عریض استفاده شده در سری آیفون 12 از لنزی با 5 المان اپتیکی استفاده نموده است.

نگاهی به تصاویر منتشر شده از این قاب ها نشان می دهند که قاب های توسعه داده شده برای سری آیفون 13 در حدود 0.2 میلی متر ضخیم تر هستند. پیش بینی می گردد که سری آیفون 13 در مقایسه با نسل های قبلی خود اندکی ضخیم تر باشند.

به نظر می رسد که اپل در سری آیفون 13 از نمایشگر ProMotion با نرخ نوسازی 120 هرتز، پشتیبانی از فناوری ارتباطی 5G، باتری با ظرفیت بیشتر استفاده کند. به احتمال زیاد آیفون 13 پرو مکس اولین آیفونی خواهد بود که در آن از یک باتری با ظرفیت بیشتر از 4000 میلی آمپرساعت استفاده شده است.

گزارش های منتشر شده نشان می دهند که ظرفیت باتری استفاده شده در آیفون 13 پرو مکس 4352 میلی آمپرساعت است که در مقایسه با ظرفیت 3687 میلی آمپرساعتی باتری استفاده شده در آیفون 12 پرو مکس، در حدود %18 افزایش یافته است.

این گزارش ها بعلاوه نشان می دهند که ظرفیت باتری استفاده شده در آیفون 13 و آیفون 13 پرو 3095 میلی آمپرساعت است که در مقایسه با سال گذشته در حدود 10% افزایش یافته است. اپل در آیفون 12 و آیفون 12 پرو از باتری با ظرفیت 2815 میلی آمپرساعت استفاده نموده بود. در نهایت باید بگوییم که ظرفیت باتری استفاده شده در آیفون 13 مینی هم افزایش %8 را داشته و از 2227 میلی آمپرساعت به 2409 میلی آمپرساعت رسیده است.

بدون شک رخ دادن این اتفاق و افزایش ضخامت بدنه سری آیفون 13 خبر خوشی برای کسانی خواهد بود که به استفاده از باتری با ظرفیت بیشتر در آیفون ها علاقه مند هستند. تصاویر این قاب ها بعلاوه نشان می دهند که دکمه پاور و دکمه های مربوط به تنظیم مقدار صدای استفاده شده در سری آیفون 13 در حدود یک چهارم اینچ (6.4 میلی متر) پایین تر آمده اند.

ضمناًً اطلاعاتی وجود دارند که نام می نمایند که مقدار ناچ به کار رفته در سری آیفون 13 کاهش یافته و عرض آن از 3.45 سانتیمتر به 2.57 سانتیمتر رسیده است که کاهشی %25 است.

همان گونه که می دانید استفاده از نمایشگر با نرخ نوسازی بالا باعث افزایش مصرف انرژی خواهد شد. البته نمایشگر به کار رفته در آیفون های 13 دارای فناوری LTPO است که باعث می گردد نمایشگر با توجه به نوع محتوا در حال نمایش نرخ نوسازی را تنظیم کند.

به نام نمونه اگر کاربران در حال اجرا بازی های ویدیویی باشند که دارای انیمیشن های زیادی هم باشد نمایشگر در هنگام انجام این کار نرخ نوسازی را بر روی 120 هرتز تنظیم خواهد نمود. بعلاوه اگر کاربری در حال مطالعه متن یا محتوای ثابت باشد در هنگام انجام این کار نمایشگر این نوع محتوا را با نرخ نوسازی بسیاری کمی نمایش خواهد داد.

به احتمال زیاد سری آیفون 13 اولین آیفونی خواهد بود که اپل در آن از نمایشگر ProMotion استفاده خواهد نمود. اپل هم اکنون از نمایشگر 120 هرتز ProMotion در آیپد های پرو استفاده می نماید. با توجه به اینکه هم اکنون گوشی های اندرویدی بسیاری دارای نمایشگر های 90 و 120 هرتزی هستند، اپل هم مجبور است که از نمایشگر 120 هرتز در سری آیفون 13 استفاده کند.

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 شهریور 1400 بروزرسانی: 4 شهریور 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10863

به "تصویر قاب آیفون 13 پرو از ماژول دوربین بزرگتر و بدنه ضخیم تر خبر می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویر قاب آیفون 13 پرو از ماژول دوربین بزرگتر و بدنه ضخیم تر خبر می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید