کوشش کمیسیون اروپا برای اخذ مالیات سنگین از اپل

به گزارش جعبه مهر، به دنبال لغو حکم دادگاهی در اروپا برای دریافت مالیات 13 میلیارد یورویی از شرکت اپل، کمیسیون اروپا بر علیه این حکم تقاضای فرجام خواهی نموده است.

کوشش کمیسیون اروپا برای اخذ مالیات سنگین از اپل

با ما سفر کنید و با هزینه تورهای اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

کمیسیون اروپا حکم یادشده را غیرعادلانه توصیف نموده و با طرح استدلال هایی قضائی و حقوقی تصریح نموده که حکم یادشده به فرایندهای رقابتی در میان شرکت های تجاری در اتحادیه اروپا آسیب می زند.

به دنبال کشمکش های قضائی گسترده بر سر این موضوع، تصمیم گیری در خصوص آن به عالی ترین نهاد قضائی اتحادیه اروپا ارجاع داده شده بود. این دادگاه توافق مالیاتی اپل و مقامات مالیاتی کشور ایرلند را مورد آنالیز قرار داد تا معین گردد آیا این توافق غیرقانونی بوده یا خیر. مقامات کمیسیون اروپا می گویند اپل برای دور زدن قوانین مالیاتی اتحادیه اروپا و پرداخت مالیات کمتر فعالیت خود را در ایرلند متمرکز نموده تا با سوءاستفاده از قوانین خاص این کشور مالیات کمتری بپردازد. در مقابل اپل استدلال نموده که چنین کاری جرم نیست.

در نهایت کمیسیون اروپا با توجه به درآمد کلان اپل از محل فروش محصولات و خدمات مختلف در کشورهای اروپایی خواهان دریافت 13 میلیارد یورو مالیات از این شرکت شد. این درخواست با شکایت اپل توسط دادگاه عالی اتحادیه اروپا به علت فقدان شواهد و ادله کافی رد شد و حالا کمیسیون اروپا درخواست تجدیدنظر خود را تقدیم دادگاه نموده است.

رسیدگی به این پفراینده پیچیده مالیاتی از سال 2016 شروع شده و پیش بینی می گردد فرایند آنالیز مجدد آن نیز تا سال آینده میلادی به طول بینجامد. بعضی شرکت های فناوری دیگر امریکایی نیز با اتهامات مشابهی در خاک اتحادیه اروپا روبرو هستند.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 12 آبان 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7599

به "کوشش کمیسیون اروپا برای اخذ مالیات سنگین از اپل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش کمیسیون اروپا برای اخذ مالیات سنگین از اپل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید