تمبر یادبود حاج حسین ملک رونمایی شد

به گزارش جعبه مهر، تمبر یادبود واقف عظیم آستان قدس رضوی و موسس موزه و کتابخانه ملک در سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) رونمایی شد.

تمبر یادبود حاج حسین ملک رونمایی شد

به گزارش ، روز سه شنبه یکم تیر 1400 تمبر یادبود حاج حسین ملک؛ واقف عظیم آستان قدس رضوی و موسس موزه و کتابخانه ملک با حضور سید محمد حسینی وزیر اسبق ارشاد و رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و حسن عمیدی مدیرکل دفتر مدیرعامل و ارتباطات شرکت ملی پست و رئیس موزه ارتباطات در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک رونمایی شد .

حاج حسین ملک، واقف و بنیانگذار کتابخانه و موزه ملی ملک در 11 ربیع الاول سال 1288 ه.ق (1250خورشیدی) در تهران به دنیا آمد.او دستیاری پدرش در اداره املاک خراسان را برعهده داشت و بعدتر وقتی در نیشابور نسخه ای از دیوان ابن یمین فریومدی (شاعر سده ششم هجری) را بدست آورد، فکر بنیاد یک کتابخانه عظیم به ذهنش خطور کرد. کتابخانه ای که ملک از حدود سال 1278 خورشیدی فراهم آورد، ابتدا در مشهد بود و سپس به خانه پدری او در بازار بین الحرمین تهران منتقل شد تا در اختیار اهل فضل و دانش قرار گیرد. آن گاه در سال 1316 تقدیم آستان امام رضا (ع) شد.

حسین ملک بعلاوه املاک و مستغلات زیادی را در تهران و خراسان وقف امور خیریه و عام المنفعه نموده و بدین ترتیب در صندلی عظیم ترین واقف تاریخ معاصر ایران نشسته است.این واقف عظیم و دوستدار فرهنگ در چهارم مردادماه سال 1351 خورشیدی در 101 سالگی چشم از دنیا فروبست و در حرم امام رضاعلیه السلام به خاک سپرده شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 شهریور 1400 بروزرسانی: 2 شهریور 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10861

به "تمبر یادبود حاج حسین ملک رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمبر یادبود حاج حسین ملک رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید