فراوری تخت های بیمارستانی هوشمند در کشور

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، احمد مختاری مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: فعالیت هایمان را با تحقیق و پژوهش در خصوص مسائل و خلاء های موجود در زمینه های مهندسی پزشکی و صنعت شروع کردیم و با تلاشی 10 ساله، خدماتمان را در این حوزه و با ارائه سامانه هوشمند خدمات بیمارستانی ارائه می کنیم.

فراوری تخت های بیمارستانی هوشمند در کشور

وی، پروژه سیستم هوشمند خدماتی و درمانی بیماران را یکی از دستاوردهای این واحد دانش بنیان عنوان می نماید و می گوید: این پروژه با هدف تأمین احتیاج بیماران در دوره نقاهت و درمان ارائه شد.

وی بیان نمود: سیستم هوشمند یا IPS مجموعه ای است که به بیمار، خدمات درمانی و بهداشتی را به صورت هوشمند به بیمار ارائه می نماید. این کار با 13 سال پژوهش دانشگاهی و به یاری تعدادی از اعضای هیأت علمی دانشگاهی به نتیجه رسید. این سامانه در قالب تخت بیمارستانی پیشرفته شناخته می گردد، خدمات مختلف مثل استحمام، سرویس بهداشتی، ماساژ ایستادن و طب فیزیکی را به بیمار ارائه می نماید.

مختاری با بیان این که سامانه هوشمند بیمارستانی، به مبتلایان گرفتگی های عضلانی و زخم بستر یاری می نماید گفت: ویژگی این محصول دانش بنیان وجود سامانه ای هوشمند و جامع برای گردآوری اطلاعات بیمار است. به وسیله این سامانه، اطلاعات حیاتی بیمار گردآوری و در سرور نگهداری می گردد. به ازای هر بیمار فهرست جامع تغییرات فیزیکی و سابقه وی ثبت و نگهداری می گردد. این اطلاعات در قالب مختصات بیمار، می تواند به حل مسائل بیمار و یاری به توسعه درمان یاری کند.

به گفته وی، مهم ترین ویژگی این محصول قابل رقابت بودن مزیت های آن با نمونه های تولیدی برترین شرکت های اروپایی و امریکایی است. این سامانه احتیاج یک پرستار به ازای هر تخت بیمار را تا یک پرستار به ازای 30 تخت کاهش می دهد.

وی با اشاره به اینکه بازار داخلی و اروپایی دارای ظرفیت بسیار خوبی برای این محصول دانش بنیان است، گفت: اغلب نمونه های بی کیفیت و با ویژگی های کم توسط دلالان به بازار عرضه می گردد که رونق فروش محصولات ایران ساخت را با مسائل جدی روبرو می نماید. بازارهای اروپایی تشنه این محصول هستند و حضور آن در بازارهای اروپایی، می تواند ارزآوری را به همراه داشته باشد. حمایت از این نوع محصول می تواند ضمن یاری به رونق اشتغال، یک خدمت مطلوب را به یاری محصولی با کیفیت به بیمار ارائه دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2017

به "فراوری تخت های بیمارستانی هوشمند در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری تخت های بیمارستانی هوشمند در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید