جاروبرقی و جارو شارژی خوب دارای چه مشخصاتی است؟

به گزارش جعبه مهر، همان طور که می دانید امروزه جاروبرقی و یا حتی جاروهای شارژی جزو لوازم خانگی اصلی در هر خانه محسوب می شوند، مطمئناً نظافت منزل بدون آن ها کار بسیار سخت و دشواری است.

جاروبرقی و جارو شارژی خوب دارای چه مشخصاتی است؟

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام فروشگاه اینترنتی 20 بخر، به همین دلیل ما برای انتخاب و تهیه یک جاروبرقی و یا جارو شارژی مناسب احتیاج به این داریم که بدانیم یک جاروبرقی و یا جارو شارژی باید دارای چه خصوصیاتی باشد تا به راحتی بتوانیم در میان انبوهی از برندها و مدل های مختلف که در بازار وجود دارد، بهترین مدل را بر اساس احتیاج و بودجه خود تهیه کنیم، به همین دلیل ما در ابتدا به آنالیز امکانات و مشخصات جاروبرقی می پردازیم و در ادامه در خصوص یک جارو شارژی مناسب صحبت خواهیم کرد.

درست است که عملکرد اصلی یک جاروبرقی قدرت مکش آن است اما موارد دیگری نیز وجود دارد که به هنگام خرید باید به آن دقت کنیم در این متن ما مواردی را که شما باید در زمان خرید جاروبرقی باید به آن دقت کنید را بیان خواهیم کرد.

در ابتدا شما باید انتخاب کنید: جاروبرقی کیسه ای یا جاروبرقی بدون کیسه؟ جاروبرقی مخزنی یا همان بدون کیسه همان طوری که از اسمش هم پیداست تفاوت در مخزن زباله آن است، زمانی که شما از جاروبرقی بدون کیسه استفاده می کنید دیگر احتیاج به کیسه ندارید اما محققان این جاروبرقی بدون کیسه را برای کسانی که مشکل تنفسی دارند پیشنهاد نمی نمایند؛ چرا که این دسته از جاروهای برقی در درازمدت باعث به وجود آمدن بیماری های تنفسی در افراد می شوند به همین دلیل است که اکثر برندها تعداد مدل های جاروبرقی بدون کیسه یا همان مخزنی کمتری دارند.

اما مهم ترین فاکتوری که اکثر افراد برای انتخاب جاروبرقی به آن توجه می نمایند وات آن است که از 500 وات آغاز می گردد تا 3000 وات؛ باید دقت داشته باشید که این عدد نشان قدرت مکش جاروبرقی محسوب نمی گردد، چرا که توان مکش بر اساس AirWatt محاسبه می گردد، هر چند که مسلماً موتوری که وات بیشتری دارد قدرت مکش بیشتری نیز خواهد داشت اما اگر دو جاروبرقی با وات یکسان را با یکدیگر مقایسه کنید متوجه می شوید که قدرت مکش آن ها می تواند کاملاً با یکدیگر متفاوت باشد، چرا که قدرت مکش به طراحی پارویی، اتصالات لوله ها و عایق بندی بدنه ارتباط مستقیم دارد، پس بهتر است وات را با این حال مهم است در ابتدا بیشتر یک عدد فرض کنیم و تنها به آن اکتفا نکنیم و مدل، برند و موارد دیگر را نیز در مدنظر قرار دهیم.

یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم در یک جاروبرقی مناسب، داشتن فیلتر هواست که هوای خروجی را تمیز می نماید چرا که عدم این وجود این فیلتر هوا می تواند باعث به وجود آمدن آلرژی و بیماری های تنفسی گردد؛ از بهترین نوع این فیلتر هوا می توان فیلتر با اشاره نمود که در بیشتر مدل های جاروبرقی بوش نیز دیده می گردد. نکته بعدی جنس لوله خرطومی جارو است چرا اکثر افراد برای جابه جا کردن جارو آن را روی زمین می کشند و این موضوع باعث پاره شدن لوله خرطومی می گردد؛ لوله های کنفی دیگر این مشکل را ندارند و هیچ وقت شکسته و یا پاره نمی شوند پس به این گونه موارد نیز توجه لازم را داشته باشید.

حال کلیتی را درباره جارو شارژی آنالیز کنیم؛ در ابتدا که جاروهای شارژی وارد بازار شدند، بسیار زیاد مورد استقبال افراد قرار گرفتند اما به دلیل آن که قدرت مکش بسیار کمی داشتند و علاوه بر عمر کم باطری، مدت زمان شارژ آن ها نیز بسیار کم بود؛ بسیاری از مصرف نمایندگانش، رضایت مندی باید را از جارو شارژی ها نداشتند. با گذر زمان همه چیز تغییر کرد؛ امروزه با استفاده از باطری های جدید در جارو شارژی دیگر مشکل مدت زمان شارژ وجود ندارد و عمر آن ها نیز به طور چشم گیری افزایش پیدا کرد تا جایی که بسیاری از افراد حتی بجای جاروبرقی از جارو شارژی در منزل خود استفاده می نمایند؛ چرا که این جاروها بدون سیم با قابلیت جابه جایی راحت، وزن و صدای بسیار کم احتیاج آن ها را رفع کرد.

در این میان اگر بخواهیم از پرفروش ترین جاروهای شارژی بگوییم، می توانیم جارو شارژی بوش را نام ببریم که با تکنولوژی های به روز توانست در مدت زمانی کوتاه جای خود را در بازار جهان پیدا کند. جارو شارژی ها امروزه به دو دسته کلی تقسیم می شوند جارو شارژی دستی و جارو شارژی عصایی اما توجه داشته باشید که بسیاری از مدل های جارو شارژی دسته بلند و یا عصایی به دو شکل دستی و عصایی قابل استفاده هستند. برای درک بهتر این مدل های موجود و جدید می توانید به فروشگاه اینترنتی بیست بخر مراجعه کنید و حتی اگر قصد خرید جاروبرقی و یا جارو شارژی برای منزل خود دارید با کمترین قیمت از این فروشگاه آنلاین تهیه کنید و آن را درب منزلتان دریافت کنید.

انتهای رپرتاژ خبری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1506

به "جاروبرقی و جارو شارژی خوب دارای چه مشخصاتی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاروبرقی و جارو شارژی خوب دارای چه مشخصاتی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید