جالب ترین وسایل نقلیه دور جهان

به گزارش جعبه مهر، هر کشوری چه وسایل نقلیه ای دارد؟

تفاوت های فرهنگی یک کشور با کشورهای دیگر باعث شده تا در هر منطقه ای از جهان یک نوع وسیله نقلیه رواج داشته باشد. برخی از این وسایل نقلیه خنده دار و شبیه نقاشی های دوران کودکیمان هستند! و برخی را هم فقط در نقاط خاصی از جهان می توان پیدا کرد. همین باعث شده تا این موضوع برای ما که در ایران زندگی می کنیم، مجذوب کننده باشد و به همین علت خبرنگاران بر آن شد تا مطلبی از جالب ترین وسایل نقلیه جهان جهان را برای شما تهیه کند. با هم سری به دور جهان برای تماشا این جالب ترین وسایل می زنیم:

جالب ترین وسایل نقلیه دور جهان

جیپنی در فیلیپین

بعد از خاتمه جنگ دنیای دوم، آمریکایی ها اتوبوس های به نام جپنی را که استفاد نموده بودند به محله های فیلیپین انتقال دادند و از همان زمان بود که استفاده از آنها در خیابان ها، رایج شد. البته این وسایل خاص خیلی به شکل قدیم حفظ نشده اند و مردم محلی در آن ها تغییراتی داده اند که باعث شده کمی متفاوت تر از گذشته باشند و شکل تازه بگیرند.

اتوبوس مرغی در پاناما

این اتوبوس های معروف، در آمریکا به عنوان سرویس مدارس استفاده می شوند و به شکل های خاصی تزیین می شوند. اما چرا به آن اتوبوس مرغی می گویند در حالیکه هیچ شباهتی به مرغ ندارد؟ در واقع در گذشته از این اتوبوس ها برای جا به جایی مرغ ها استفاده می نموده اند.

چپوا اکسپرس در اکوادور

اینها همان اتوبوس های قدیمی در آمریکای لاتین هستند که حالا مردم روی آنها کمی تغییر داده اند و این اتوبوس ها، روی ریل حرکت می نمایند. یکی از هیجان انگیزترین و پر طرفدارترین وسایل نقلیه این کشور که گردشگر ها عاشق سوار شدن روی آن هستند، چپوا اکسپرس است.

سورتمه در آلاسکا و نروژ

یکی از به نام ترین روش های حمل و نقل و جابه جایی روی جاده های یخی، سورتمه هایی اند که به وسیله سگ یا گرگ هایی کشیده می شوند. سورتمه سواری بسیار لذت بخش است و گردشگر هایی که به منطقه ها گفته شده سفر می نمایند، برای سوار شدن روی آن ها، لحظه شماری می نمایند.

سورتمه مونت در مادیرا

این یکی واقعا عجیب غریب است! سورتمه مونت یکی از بامزه ترین و پر شورترین وسایل حمل و نقل در دنیا است و متشکل از یک سورتمه چوبی است که باز هم روی آن تغییراتی داده شده تا بتواند به راحتی روی آسفالت کشیده و لیز بخورد. در پشت سورتمه، 2 نفر که راننده های آن هستند سوار می شوند تا کنترل آن را داشته باشند. تاریخچه ابداع سورتمه مونت به قرن نوزدهم می رسد که یکی از برترین راه ها برای پایین رفتن از شیب های تند بود. این وسیله نقلیه دارای سرعت 50 کیلومتر در ساعت است اما آیا به نظرتان می تواند حریف شیب های سر بالا گردد؟

جوگاد در هند

جوگاد وسیله ای برای حمل و نقل در شمال هند است که در همان ابتدا باید بگوییم هیچ امنیتی ندارد اما بسیار مقرون به صرفه است. جوگاد درواقع یک 3 چرخه یا 4 چرخه خاص است که می تواند در هر راستا بین 12 تا 15 نفر را حمل کند.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11120

به "جالب ترین وسایل نقلیه دور جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جالب ترین وسایل نقلیه دور جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید