خبرنگاران مجلس آمریکا با ایالت شدن واشنگتن دی سی موافقت کرد

به گزارش جعبه مهر، نیویورک- خبرنگاران- مجلس نمایندگان آمریکا با 232 رای مثبت، موافقت کرد که واشنگتن دی سی به عنوان یک ایالت جدید شناخته گردد.

خبرنگاران مجلس آمریکا با ایالت شدن واشنگتن دی سی موافقت کرد

در این رای گیری که عصر آدینه انجام شد، 180 جمهوریخواه هم به این طرح رای منفی دادند که نتوانست با آرای مثبت اکثریت دموکرات مقابله کند. تنها یک نماینده دموکرات با این طرح مخالفت کرد.

نخستین باری بود که مجلس نمایندگان آمریکا به ارتقای صندلی منطقه ویژه پایتخت آمریکا به ایالت پنجاه و یکم رای مثبت داد که باعث توانمندسازی ساکنان آن در رای گیری های کنگره می گردد.

درخواست های برای ارتقای صندلی واشنگتن دی سی در بحبوحه اعتراض های گسترده در سطح آمریکا در پی قتل جورج فلوید سیاهپوست، مطرح شد.

این رای گیری به طور گسترده ای نمایشی است چرا که سنای آمریکا با اکثریت جمهوریخواه با آن مخالفت خواهند کرد و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هم گفته بود به هر شکلی اگر این طرح به دفترش برسد، وتو خواهد نمود.

گفته می گردد اقدام دموکرات ها در تصویب چنین طرحی، افزایش پایگاه انتخاباتی خود برای انتخابات آبان ماه و کاهش فشار عدالت خواهانه پس از مرگ فلوید و درخواست از کنگره برای انجام اقدامی برای قدرتمندسازی آمریکایی های آفریقایی تبار و دیگر اقلیت ها بوده است.

اکثریت جمعیت واشنگتن دی سی را در طول دهه ها، اقلیت ها تشکیل داده اند.

نانسی پلوسی ساعتی پیش از رای گیری، در مجلس نمایندگان گفت: مردم منطقه کلمبیا مالیات می پردازند، در جنگ های ما می جنگند و زندگی خود را برای دموکراسی ما به خطر می اندازند. با این حال، آنها هنوز در مجلس نمایندگان یا سنا حق رایی در خصوص اینکه آیا به جنگ برویم، چگونه این مالیات ها مصرف شوند، ندارند.

مطابق مصوبه امروز مجلس نمایندگان آمریکا،منطقه واشنگتن دی سی، یک نفر در این مجلس و 2 نفر برای سنا، کرسی خواهد داشت. در قانونی فعلی، این منطقه تنها یک نماینده در کمیته ها دارد اما در صحن مجلس نماینده ای ندارد. همچنین واشنگتن دی سی فاقد سناتور است.

جمهوریخواهان در مخالفت، مصوبه امروز را مغایر قانون اساسی می دانند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6588

به "خبرنگاران مجلس آمریکا با ایالت شدن واشنگتن دی سی موافقت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مجلس آمریکا با ایالت شدن واشنگتن دی سی موافقت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید