خبرنگاران موافقت با طرح اصلاحی خیابان کاج منطقه 7 پایتخت

به گزارش جعبه مهر، تهران-خبرنگاران- رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج شهر تهران گفت: در این کمیسیون با طرح اصلاحی خیابان کاج حد فاصل خیابان شهید مدنی تا خیابان شریعتی واقع در منطقه هفت پایتخت موافقت شد.

خبرنگاران موافقت با طرح اصلاحی خیابان کاج منطقه 7 پایتخت

به گزارش روز شنبه خبرنگاران به نقل از روابـط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، علی اشراقی اظهارداشت: در جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران درباره 20 مورد از معابر با عرض بیست متر و بیشتر و معابر دارای لایه کاربری تثبیت شده تصمیمات لازم گرفته شد و پس از توضیحات شهردار منطقه هفت و مشاور با طرح اصلاحی خیابان کاج حد فاصل خیابان شهید مدنی تا خیابان شریعتی موافقت شد.

وی گفت: همچنین در این جلسه طرح موضعی اراضی دره حسنک واقع در منطقه 2 شهرداری تهران مورد رسیدگی نهاده شد.

اشراقی اضافه کرد: این طرح دارای مساحتی بیش از یکصد و 43 هکتار است که حفظ حداکثری فضای موجود، ایجاد فضایی سبز و یکپارچه و تبدیل آن به بوستان عمومی مدنظر است و بر این مبنا قرار شد انجام هر گونه بارگذاری نیز هماهنگ با توان اکولوژیک این روددره باشد.

وی اظهارداشت: حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران موظف شد با توجه به رویکرد حفظ حداکثری فضای سبز موجود، ضمن تعدیل میزان بارگذاری، نسبت به اصلاح، بازنگری و معین تکلیف کل محدوده طرح اقدام نموده و در کوتاه ترین زمان ممکن نتیجه را به کارگروه فنی کمیسیون ماده پنج منعکس کند.

رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج شهر تهران اعلام کرد: همچنین در این جلسه موضوع پروژه موصوف به سیستانیکا در محدوده ای به وسعت حدود یک هکتار در منطقه 9 مورد بحث و رسیدگی نهاده شد که پس از توضیحات شهردار منطقه با احداث یک بنای مسکونی-تجاری در 10 طبقه موافقت شد.

اشراقی اضافه کرد: علاوه بر این موارد پس توضیحات شهرداران مناطق 6، 21 و 22 با احداث مجتمع اداری بانک تجارت واقع در منطقه 6، احداث یک بنای خدماتی-آموزشی واقع در منطقه 21 و احداث یک بنای خدماتی- مسکونی با رعایت دستورالعمل اراضی ذخیره توسعه و نوسازی در منطقه 22 موافقت شد.

جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران به ریاست پیروز حناچی شهردار تهران و با حضور اعضا، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شـهر تهران، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری و علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج تشکیل شد.

طبق قانون، وظیفه آنالیز و تصویب طرح های تفصیلی شهری بر عهده کمیسیون ماده پنج است و تصمیمات آن برای شهرداری لازم الاجراست.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6501

به "خبرنگاران موافقت با طرح اصلاحی خیابان کاج منطقه 7 پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران موافقت با طرح اصلاحی خیابان کاج منطقه 7 پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید