چگونه به اوکراین سفر کنم؟ (راهنمای کامل سفر به اوکراین)

به گزارش جعبه مهر، اوکراین یکی از کشورهای کمتر توسعه یافته در اروپا است که شاید دلیل آن تحت نفوذ و اشغال بودن این کشور توسط روسیه در طول تاریخ است. این کشور دارای اماکن تاریخی، فرهنگی و طبیعی فراوانی است که به یکی از مقاصد مهم گردشگری تبدیل شده است. در این مطلب شما را به طور کامل برای سفر به اوکراین آماده خواهیم کرد.

چگونه به اوکراین سفر کنم؟ (راهنمای کامل سفر به اوکراین)

راهنمای سفر به اوکراین

اوکراین یکی از کشورهای کمتر توسعه یافته در اروپا است که تاریخ تشکیل آن به سال 1991 بعد از استقلال یافتن از شوروی بازمی گردد و ایران اولین کشوری بود که این کشور را به رسمیت شناخت. متاسفانه امروزه هنوز هم روسیه دست بردار آن ها نیست و به تازگی منطقه کریمه را از این کشور جدا نموده است. این کشور واقع شده در شرق اروپا با روسیه، بلاروس، اسلواکی، لهستان، مجارستان، رومانی و مولداوی هم مرز است.

اگر روسیه را کنار بگذاریم، اوکراین با بیش از 603628 کیلومتر مربع بزرگ ترین کشور اروپا است و جمعیتی حدود 55 میلیون نفر دارند. میزان مصرف نوشیدنی های الکلی در این کشور به شدت بالا است و رتبه 6 در دنیا را به خود اختصاص داده اند.

در روزگار اوایل استقلال، شرایط اقتصادی اوکراین به شدت بد بود اما رفته رفته با انجام اصلاحات اقتصادی شدید این کشور به رشد اقتصادی قابل ملاحظه ای دست یافته است و اگر جنگ های داخلی چند سال اخیر نبود امروز اوکراین راستا رشد خود را بهتر طی می کرد. پایتخت اوکراین شهر کی اف است که بزرگ ترین شهر این کشور محسوب می گردد و رود دنیپر آن را به دو قسمت غربی و شرقی تقسیم نموده است. کی اف در واقع اهمیت بالایی به لحاظ تاریخی، فرهنگی و اقتصادی در اروپا دارد و هفتمین شهر پر جمعیت اروپا محسوب می گردد.

بیشتر بدانید: معرفی جاذبه های گردشگری کیف؛ پایتخت اوکراین

دریافت ویزا اوکراین

شهروندان ایرانی برای سفر به اوکراین باید ویزا دریافت نمایند برای این کار می بایست ابتدا وقت سفارت را به وسیله وب سایت آن گرفته و سپس در روز معین شده، خود فرد به همراه کلیه مدارک در این سفارت حضور یابد. زمان صدور ویزا می تواند تا 14 روز طول بکشد و هزینه آن نیز برای هر نفر 250 دلار است.

  • آدرس: تهران - میدان ونک - خیابان ونک - پلاک 120
  • تلفن: 88039476 - 88039965
  • http://iran.mfa.gov.ua/fa

پرواز به اوکراین

  • هواپیمایی ماهان Mahan Air Airlines

پروازهای رفت: هفته ای 2 پرواز از تهران به کی یف اوکراین در روز آدینه و یک شنبه در ساعت 17:15 AM از فرودگاه امام خمینی به فرودگاه بوربیسپیل کی یف اوکراین انجام می گردد

پروازهای برگشت: هفته ای 2 پرواز از کی یف به تهران در روز پنج شنبه و یک شنبه در ساعت 11:15 AM از فرودگاه بوریسپیل کی یف به امام خمینی انجام می گردد.

  • هواپیمایی تابان Taban Airlines

پروازهای رفت: هفته ای 1 پرواز از تهران به کی یف اوکراین در روز آدینه در ساعت 04:00 AM از فرودگاه امام خمینی به فرودگاه بوربیسپیل کی یف اوکراین انجام می گردد

پروازهای برگشت: هفته ای 1 پرواز از کی یف به تهران در روز پنج شنبه در ساعت 21:30 PM از فرودگاه بوریسپیل کی یف به امام خمینی انجام می گردد.

  • هواپیمایی اوکراین اینترنشنال Ukrain International Airlines

پروازهای رفت: هفته ای 3 پرواز از تهران به کی یف اوکراین در روزهای یکشنبه، چهارشنبه و آدینه در ساعت 05:25 AM از فرودگاه امام خمینی به فرودگاه بوربیسپیل کی یف اوکراین انجام می گردد.

پروازهای برگشت: هفته ای 3 پرواز از کی یف به تهران در روزهای شنبه، سه شنبه پنج شنبه در ساعت 20:10 PM از فرودگاه بوریسپیل کی یف به امام خمینی انجام می گردد.

  • هواپیمایی یو ام اکراین UM Airlines عبارتند از:

پروازهای رفت: هفته ای 1 پرواز از تهران به کی یف اوکراین در روز آدینه در ساعت 04:45 AM از فرودگاه امام خمینی به فرودگاه بوربیسپیل کی یف اوکراین انجام می گردد.

پروازهای برگشت: هفته ای 1 پرواز از کی یف به تهران در روز پنج شنبه در ساعت 21:30 PM از فرودگاه بوریسپیل کی یف به امام خمینی انجام می گردد.

هواپیمایی بلاویا Belavia Airlines: که در حال حاضر تنها از تهران پرواز دارد و پس از یک توقف در مینسک بلاروس به اکراین پرواز می نماید.

هواپیمایی آژین Aegean Airlines: که در حال حاضر تنها از تهران پرواز دارد و پس از یک توقف در آتن یونان به اکراین پرواز می نماید.

هواپیمایی آذربایجان (آزال) Azerbaijan Airlines: که در حال حاضر تنها از تهران پرواز دارد و پس از یک توقف در باکو آذربایجان به اکراین پرواز می نماید.

هواپیمایی ترکیش Turkish Airlines: که در حال حاضر از تهران - مشهد - شیراز - تیریز - اصفهان و اهواز پرواز دارد و پس از یک توقف در استانبول به اکراین پرواز می نماید.

هواپیمایی لوفتهانزا Lufthansa Airlines: که تنها در حال حاضر از تهران پرواز دارد و پس از یک توقف در فرانکفورت آلمان به اکراین پرواز می نماید.

هواپیمایی ایرفلوت Aeroflot Airlines: که در حال حاضر تنها از تهران پرواز دارد و پس از یک توقف در مسکو روسیه به اکراین پرواز می نماید.

هواپیمایی ایر عربیا Air Arabia Airlines: که در حال حاضر تنها از تهران - مشهد و شیراز پرواز دارد و پس از یک توقف در شارجه امارات به اکراین پرواز می نماید.

هواپیمایی اتریشی Austrian Airlines: که در حال حاضر تنها از تهران پرواز دارد و پس از یک توقف در وین اتریش به اکراین پرواز می نماید.

آب و هوای اوکراین

اوکراین کشوری با آب و هوای سرد است و بعضی شهرهای آن 3 ماه در سال را در یخبندان به سر می برند. تنها در بخش های جنوبی این کشور می توانید هوایی معتدلی پیدا کنید. در فصل زمستان هوا در بعضی از بخش های این کشور به منفی 30- درجه نیز می رسد. برای همین اگر می خواهید زمان مناسبی به اوکراین بخصوص شهرهای شاقتصادی آن مانند کی یف سفر کنید بهتر است تابستان را انتخاب کنید. در این فصل هوا در اوکراین به 20 درجه بالای صفر رسیده و برای مسافرت بسیار مطبوع است.

دیدنی های اوکراین

Khortytsia بزرگترین جزیره در رودخانه خروشان Dnipro

خورتیسا یکی از بزرگ ترین جزیره ها در رودخانه اوکراین است که در قرن 16 پایتخت قزاق ها بوده است. این جزیره از سال 1965 به منطقه ملی حفاظت شده تبدیل شد و در تمام طول سال قابل بازدید است.

  • آدرس: Khortytsia, Zaporizhia, Zaporizka oblast, Ukraine

کلیسای مقدس خارکف Annunciation Cathedral

این مکان یکی از بزرگ ترین کلیساهای شهر خارکف است که در سال 1901 در سبک معماری بیزانس ساخته شده است و ارتفاعی در حدود 80 متر دارد، همان طور که می بینید نمای بیرونی این کلیسا بسیار زیبا است و داخل آن نیز از سبک طراحی روسی استفاده شده است.

  • آدرس و تلفن: Kharkiv, Kharkiv Oblast, Ukraine, +380 57 712 47 37

پله های پوتمکین در اودسا Potemkin Stairs

اینجا نه تنها یکی از نمادهای شهر اودسا بلکه جز معروف ترین بناهای شناخته شده اوکراین است. این پله ها در واقع در گذشته دروازه ورودی به این بندر محسوب می شده که حدود 192 پله دارد.

  • آدرس و تلفن: Odessa, Odessa Oblast, Ukraine

موزه پیسانکا در کلمیا Pysanka Museum -Kolomyia

در ورودی این موزه یک تخم مرغ بزرگ رنگ شده را مشاهده می کنید که مخصوص عید پاک است و جز عناصر مهم فرهنگی این کشور به شمار می رود که به آن pysankas می گویند. این موزه شامل 6000 پیزانکا است که قدمت آن مطلق به قرن 19 و 20 است.

  • آدرس و تلفن: Kolomyia, Ivano-Frankivska oblast, Ukraine, +380 34 332 78 91

قلعه لوبارتس در لوتسک Lubarts Castle in Lutsk

این قلعه که یکی از بزرگ ترین بناهای تاریخی اوکراین است در قرن 14 ساخته شده است. این قلعه یک شاهکار معماری است که شامل بخش های مختلفی بوده و با تکه سنگ های بزرگ ساخته شده است؛ امروزه مراسم فرهنگی و هنری مختلفی در این مکان برگزار می گردد. شما می توانید عکس این قلعه را روی اسکنانس 200 UAH مشاهده کنید.

  • آدرس و تلفن: Lutsk, Volynska oblast, Ukraine, +380 33 272 45 88

پارک ملی شاتسکی

این محل طبیعی و منحصر به فرد در اوکراین است که در آن دریاچه بزرگ، جنگل های با شکوه، سواحل شنی و کلبه های جنگلی است که هر علاقه مند به طبیعت را شیفته خود می نماید.

  • آدرس و تلفن: Svitiaz, Volynska oblast, Ukraine, +380 33 552 95 15

Askania-Nova

این منطقه طبیعی که در جنوب اوکراین قرار گرفته، شامل یک باغ وحش و ژئوپارک طبیعی است که جز میراث طبیعی یونسکو نیز محسوب می گردد و علاوه بر وجود حیوانات بومی، چند گونه دیگر جانوری نیز از آسیا، اروپا، آفریقا، استرالیا و آمریکا برای نگهداری به این منطقه آورده شده است.

  • آدرس و تلفن: Khersonska oblast, Ukraine, +380 55 386 12 86

پیست اسکی Drahobrat

پیست اسکی دراهوبارت یک گوهر ارزشمند در اوکراین است که دارای تپه های مناسب برای فعالین این رشته است. قله این منطقه 1800 متر ارتفاع دارد و یکی از مرتفع ترین استراحتگاه های کوهستانی در کل اوکراین را به نام خود ثبت نموده است.

  • آدرس و تلفن: Drahobrat, Zakarpatska oblast, Ukraine

آبشار probiy

آبشار پروبی از رود پروت تشکیل شده که یکی از زیباترین رودهای سرچشمه گرفته از کوهستان های کارپات است. این آبشار یکی از معدود آبشارهای این رود است که به خاطر نزدیک بودن به شهر یرمیچ معروف شده است.

  • آدرس و تلفن: Yaremche, Ivano-Frankivska oblast, Ukraine

صومعه مقدس Dormition Pochayiv Lavra

این صومعه در نزدیکی شهر نوای پوچف در سال 1240 ساخته شده است که بزرگ ترین بنای کلیسا و صومعه اورتودکس در غرب اوکراین محصوب می گردد. این کلیسا حدود 56 متر ارتفاع دارد و درون آن مملو است از نقاشی های دیواری تاریخی است.

  • آدرس و تلفن: Pochaiv, Ternopilska oblast, Ukraine, +380 35 466 12 18

قلعه Pidhirtsi

از شواهد پیداست که این قلعه مربوط به قرن 12 است، هر چند که در قرن 20 آسیب های فراوانی به آن وارد شده اما هنوز هم این ساختمان باشکوه میزبان خیل بزرگ گردشگرانی است که به اوکراین سفر می نمایند.

  • آدرس و تلفن: Pidhirtsi Castle, Pidhirtsi, Lviv Oblast, Ukraine, +380 3266 30740

پارک ملی بوگ گارد bug guard

اگر شما اهل طبیعت گردی هستید، به قایق سواری علاقه دارید و یا می خواهید مناظر شگفت انگیز طبیعی را ببینید حتماً باید به پارک ملی بوگ گارد در اوکراین بروید.

  • آدرس و تلفن: Hrushivka, Mykolaivska oblast, Ukraine, +380 51 616 13 70

کوه های کارپات

رشته کوه های فوق العاده کارپات در غرب اوکراین در مرز رومانی، مجارستان، اسلواکی و لهستان قرار گرفته است و گردشگران برای گذراندن تعطیلات به این منطقه سفر می نمایند. کوه های کارپات 5 ماه از سال به طور کامل پوشیده از برف است اما شرایط اسکی در تپه های آن در طول 12 ماه سال فراهم است.

  • آدرس و تلفن: Carpathian Mountains, Ukraine

قلعه خوتین

این قلعه نمونه عالی از معماری دفاعی قرون وسطی و یکی از مهم ترین بناهای تاریخی اوکراین است که با توجه به موقعیت استراتژیکی که در راستا عبوری بوده، هدف بسیاری از دشمنان این سرزمین قرار گرفته است. همچنین مجاورت قلعه خوتین با رودخانه Dniester زیبایی خاصی به منطقه داده است.

  • آدرس و تلفن: Khotyn, Chernivetska oblast, Ukraine, +380 37 312 29 32

دندروپارک اسکندریه Alexandria Dendropark

این پارک زیبا در شهر بیلاتیرکوا قرار گرفته است که دارای 25 حوضچه و بیش از 2500 گونه گیاهی است که از گونه های بومی، آمریکای جنوبی، چین، ژاپن و دیگر نقاط دنیا گرد آوری شده است. و به محلی آرام بخش برای گذراندن تعطیلات با خانواده تبدیل شده است.

سوغات اوکراین

اگر بخواهیم به طور خلاصه به شما بگوییم که چه سوغاتی می توانید از این کشور تهیه کنید باید به تخم مرغ های رنگ شده عید پاک، عروسک معروف موتانکا، انواع شکلات و کاکائو، زیراندازهای دست دور با پشم گوسفندان، سرامیک تاتاری کریمه، لباس سنتی اشاره کنیم.

بهترین غذاهای اوکراین

اگر می خواهید با فرهنگ این کشور بهتر آشنا شوید باید حتماً غذاهای اوکراین را تجربه کنید. ما در ادامه 6 غذای معروف این کشور را که به شما معرفی خواهیم کرد:

Borscht: این غذا را به نام آبگوشت روسی نیز می شناسند، شکل سنتی این غذا متشکل از 30 ماده مختلف بود که در طول گذر دوران این مواد کم کم از آن خارج شده اند اما دستور پخت آن همچنان ثابت باقی مانده. آن ها ابتدا گوشت گاو را در آب سرد می خوابانند سپس گوشت را و با سایر مواد مورد نظر مانند آبگوشت می پزند و در آخر به آن سرکه و سیر اضافه می نمایند. در رسومات قدیمی اوکراین هر دختر قبل از ازدواج باید روش تهیه این غذا را بلد باشد.

Chicken Kiev: مرغ کی یف، غذایی است که در بیشتر اروپا شهرت دارد و ترکیبی ساده از یک فیله مرغ و کره است که آشپزان حرفه ای به خوبی این غذا را با مهارت خاصی تهیه می نمایند. اگر شما وارد شهر کی یف شوید اولین غذایی که مردم به شما پیشنهاد می نمایند همین مرغ کی یفی است.

Potato pancakes: پنکیک سیب زمینی غذایی است که معمولاً در صبحانه و شام مصرف می گردد و درون آن معمولاً سیب زمینی رنده شده، برش های پیاز، قارچ، سبزیجات و انواع ادویه وجود دارد و یک غذای کاملاً سبک و ساده به شمار می رود.

Stuffed cabbage rolls: رول کلم پرشده، یک غذای سنتی اوکراینی است که زحمت و زمان فراوانی برای پخت آن صرف می گردد و چیزی شبیه به دلمه ایرانی است که درون کلم را با مواد غذایی مورد نظر خود مانند گوشت، ادویه، قارچ، پیاز و.... پر می نمایند و درون فر گذاشته تا پخته گردد.

Banush: بانوش از جمله غذاهای مختص به بخش غربی اوکراین است که در ابتدا غذای مردم کم درآمد بود اما امروزه در بیشتر رستوران های این شهر به عنوان یک غذای سنتی سرو می گردد. در تهیه این غذا از ذرت، گوشت خوک سرخ شده و پنیر سنتی استفاده می نمایند.

Nalisniki: در واقع هر چیزی که درون یک پنکیک وجود دارد را می توانید در نالیسنیکی ببینید اما با این تفاوت که از مواد محلی مانند کشمش و پنیر نیز در آن استفاده می نمایند و راز آن پختن آرام این غذا روی شعله کم آتش است. بعضی از جهانگرد ها این غذا را با مربا و شکر می خورند.

توصیه های ضروری برای سفر ایرانیان به اوکراین

با ویزای اوکراین امکان سفر به دیگر کشورهای اروپایی وجود ندارد، همچنین شما باید رزرو هتل و بلیط برگشت خود را نیز گرفته باشید تا مرزبانی اجازه ورود شما به خاک اوکراین را بدهد. اگر داروهای مانند ترامادول یا سایر داروهای این دسته را باید با خود همراه داشته باشید حتماً قبل از سفر تاییده آن را از سفارت اوکراین در ایران دریافت کنید.

سعی کنید تا روز آخر خروج از اوکراین، برچسب و فاکتور وسایلی را که خریده اید به همراه داشته باشید. حمل مواد مخدر در اوکراین 12 سال حبس دارد پس مراقب باشید. به خاطر وجود زورگیرها و کیف قاپ ها بهتر است وسایل گران قیمتی را با خود جابجا نکنید.

این کشور متأسفانه به شدت درگیر بیماری ایدز است پس سعی کنید از رفتار جنسی پر خطر در اوکراین دوری کنید. چنانچه به هر مسئله ای در این کشور برخورد کردید بهتر است با سفارت ایران در اوکراین تماس بگیرید.

  • آدرس: کی یف - خیابان کروگلو اونیورسیتتسکا - شماره دوازده (No.12, krugLouniversytetskaya str., kiev, Ukraine)
  • کدپستی: 01901
  • کد کشور و محل: 0038044
  • تلفن نمایندگی: 2538543-2538501
  • بخش کنسولی: 2538828
  • فکس: 2538406
  • آدرس سایت: kiev.mfa.ir

اطلاعات ضروری

ساعت رسمی این کشور نسبت به ایران حدود 1.5 از ایران عقب تر است و مردم آن بیشتر به زبانی محلی اوکراینی و روسی صحبت می نمایند. شرایط برق این کشور نیز همان دوشاخه های 220 ولت معمول در ایران است که از این نظر مسئله ای نخواهید داشت. واحد پول این اوکراین گریونا است که امروز (1396) ارزش آن 2869 تومان است.

تلفن های ضروری در اوکراین

  • پلیس 02
  • آتش نشان 01
  • اورژانس 03
  • اطلاعات داروخانه 067
  • اطلاعات تلفن 09
  • اطلاعات راه آهن 005
  • اطلاعات مرکز تاکسی 058
  • اطلاعات پرواز و بلیطهای هواپیمایی با پیک ارسال می گردد 056
  • اطلاعات بلیطهای راه آهن با پیک ارسال 050
  • فکس: 4619146
  • کنسولی سفارت 2538828
  • کتابخانه ایران در کتابخانه ملی اوکراین 00380442644794
  • محل تهیه گوشت ذبح اسلامی 00380442031749
  • پلیس دیپلماتیک 2955307

منبع: theculturetri

گروه گردشگری خبرنگاران

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: setare.com
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8717

به "چگونه به اوکراین سفر کنم؟ (راهنمای کامل سفر به اوکراین)" امتیاز دهید

1 کاربر به "چگونه به اوکراین سفر کنم؟ (راهنمای کامل سفر به اوکراین)" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه به اوکراین سفر کنم؟ (راهنمای کامل سفر به اوکراین)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید