خبرنگاران کتاب دانشنامه تبرستان و مازندران رونمایی شد

به گزارش جعبه مهر، تهران- خبرنگاران- کتاب دانشنامه تبرستان و مازندران با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و احمد حسین زادگان استاندار مازندران رونمایی شد.

خبرنگاران کتاب دانشنامه تبرستان و مازندران رونمایی شد

به گزارش دوشنبه شب خبرنگار فرهنگی خبرنگاران از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشنامه عظیم مازندران با مدیریت احمد محسن پور قادیکلایی و با سرپرستی جهانگیر نصری به چاپ رسیده است.

این مجموعه پنج جلدی نخستین دائرة المعارف جامع مازندران است.

این دانشنامه که تألیف آن از سال 1380 شروع و ساختار مبنایی و نظام مند آن از سال 1390 در فرهنگخانه مازندران با مدیریت احمد محسن پور قادیکلایی و با سرپرستی جهانگیر نصری اشرفی شروع شد، با حمایت مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار مازندران و سایر مسوولان استانی و ملی منتشر شده است.

دانشنامه تبرستان و مازندران در یک نگاه

دانشنامه تبرستان و مازندران پس از سال ها با کوشش نخبگان مازندران منتشر شد.

دانشنامه عظیم مازندران به سرپرستی جهانگیر نصری اشرفی در 3300 دوره 5 جلدی به چاپ رسید.

این مجموعه پنج جلدی نخستین دائرة المعارف جامع مازندران است که بیش از هزار و 200 مؤلف و دانشور طی حدود یک دهه فعالیت گردآوری شده است.

جلد نخست مجموعه در قالب دیباچه است که در آن به طور کامل درباره دانشنامه توضیح داده می گردد و در جلد دوم سرفصل های تاریخ، اقوام، جغرافیای طبیعی و محیط زیست، باستان شناسی و معماری واقع شده است.

جلد سوم این دانشنامه به سرفصل های شهرستان ها و شهرها، نظام های اداری، آموزشی و فرهنگی، اقتصاد و نام آوران پرداخته شده است.

زارع جلد چهارم این کتاب را مربوط به سرفصل فرهنگ و مردم نگاری در حوزه فرهنگ ناملموس و فرهنگ ملموس و جلد پنجم به سرفصل های زبان، ادبیات، موسیقی، رسانه و ارتباطات و افزوده های دیگر اختصاص دارد.

دانشنامه تبرستان و مازندران در ثبت، ضبط و حفظ دستاوردهای باستانی، تاریخی، جغرافیایی، زیست محیطی، مالی، فرهنگی و هنری و میراث مادی و معنوی این سرزمین توانسته پیروز باشد.

از سویی گستره اطلاعات دانشنامه، حوزه های فرهنگ تبری زبان از جمله استان گلستان، البرز، تهران، گیلان، قزوین و مازندران را در بر می گیرد که در نوع خود قابل ستایش است.

شرکت دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8812

به "خبرنگاران کتاب دانشنامه تبرستان و مازندران رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کتاب دانشنامه تبرستان و مازندران رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید