خبرنگاران کیت های سنجش کرونای اهدایی انستیتو رابرت کُخ آلمان تحویل ایران شد

به گزارش جعبه مهر، تهران - خبرنگاران - سازمان جهانی بهداشت، کیت های آزمایشگاهی اهدایی انستیتو رابرت کُخ آلمان را برای انجام بیش از 67 هزار و 500 تست الایزا برای شناسایی و اندازه گیری پادتن کووید19 به جمهوری اسلامی ایران تحویل داد تا برای مقاصد پژوهشی و غربالگری استفاده گردد.

خبرنگاران کیت های سنجش کرونای اهدایی انستیتو رابرت کُخ آلمان تحویل ایران شد

به گزارش روز دوشنبه خبرنگاران از روابط عمومی نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در ایران، بخشی از کیت ها به توصیه کارگروه سرواپیدمیولوژی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سازمان ملی انتقال خون ایران تحویل داده شد تا در ارزیابی کیفیت پلاسماهای اهدایی مورداستفاده قرار بگیرد.

تعدادی از کیت ها نیز جهت تحقیق بر روی ایمنی جمعیت های حساس و ارزیابی کیفیت کیت های فراوری داخل به انستیتو پاستور ایران و همچنین به مرکز تحقیقات عفونی اطفال در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به منظور انجام تحقیق در خصوص شیوع کووید 19 در بین بچه ها تحویل داده شد.

بقیه کیت ها نیز در انبار سازمان ملی انتقال خون نگهداری می شوند تا بر اساس تصمیمات کمیته توزیع شوند.

این در حالیست که به تازگی با تایید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور هماهنگی مطالعات سرواپیدمیولوژی در کشور کارگروه جدیدی در کمیته اپیدمیولوژی قرارگاه ملی مقابله با کرونا تشکیل شده است. دکتر علی اکبر حق دوست، معاون آموزش وزارت بهداشت و رییس کمیته ملی اپیدمیولوژی کووید19 گفت که طبق هماهنگی های به عمل آمده قرار است این کیت ها جهت مطالعات سرواپیدمیولوژی در گروه های مختلف در استان های کشور مورد استفاده قرار گیرد تا شناخت بهتری از شیوع بیماری درگروه های مورد مطالعه کسب کنیم.

کریستوف هملمن نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران نیز در این رابطه خاطر نشان کرد: مطالعات سرواپیدمیولوژیک بر روی سارس-کووی-2 (کروناویروس 2019) روز به روز اهمیت بیشتری می یابد زیرا می تواند در راهنمایی موثر اقدامات بهداشتی، شناخت بهتر پاسخ های ایمنی، فراوری واکسن و یافتن درمان های مناسب تر یاری کننده باشند.

وی همچنین تاکید نمود که سازمان جهانی بهداشت، به همراه دیگر شرکای خود، از جمله انستیتو رابرت کُخ، به همکاری کامل با وزارت بهداشت در این حوزه ها ادامه خواهد داد.

امید زمانی مسئول بیماری های عفونی در نمایندگی سازمان جهانی بهداشت نیز گفت: این نخستین بار است که سازمان جهانی بهداشت از سازمان انتقال خون ایران در حوزه پاسخ به کووید19 پشتیبانی می نماید؛ البته طی 10 سال اخیر این سازمان به وسیله پالایش فرآورده های خونی و ارائه مشاوره به اهداکنندگان جهت تضمین سلامت خون های اهدایی، به کنترل ایدز، هپاتیت و دیگر بیماری های منتقله از خون یاری شایانی نموده است.

معمولا در دوره ابتلا به کووید19 پادتن بر ضد کروناویروس در بدن بیماران فراوری می گردد.

در نبود واکسن، این پادتن ها نشان می دهند که فرد در گذشته یا در حال حاضر به بیماری مبتلا شده است فارغ از اینکه فرد به بیماری خفیف یا شدید یا حتی عفونت بدون علامت دچار شده باشد. هنوز تعیین نیست که تا چه مدت پس از ابتلا پادتن های فراوریی در خون فرد قابل شناسایی خواهد بود یا به چه میزان به مصونیت در مقابل ویروس یاری می نماید.

موسسه عالی آموزشی و پژوهشی طب انتقال خون سازمان ملی انتقال خون از شهریور 1392 تا به امروز به عنوان یکی از مراکز همکار سازمان جهانی بهداشت شناخته شده است.

سازمان انتقال خون وظیفه غربالگری اهداکنندگان خون در کشور را بر عهده داشته و کیت های پلاسمادرمانی برای درمان بیماران مبتلا به کووید19 را نیز فراهم می سازد.

شرکت دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7522

به "خبرنگاران کیت های سنجش کرونای اهدایی انستیتو رابرت کُخ آلمان تحویل ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کیت های سنجش کرونای اهدایی انستیتو رابرت کُخ آلمان تحویل ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید