خلیفه: با شرایط فعلی احتمال برگزاری المپیک بسیار ضعیف است، با به سرانجام رساندن لیگ جلوی ضرر را خواهیم گرفت

به گزارش جعبه مهر، عضو کمیته آموزش فدراسیون جهانی تکواندو گفت: با شرایط فعلی احتمال برگزاری المپیک بسیار ضعیف است و حتی احتمال لغو کامل مسابقات وجود دارد.

خلیفه: با شرایط فعلی احتمال برگزاری المپیک بسیار ضعیف است، با به سرانجام رساندن لیگ جلوی ضرر را خواهیم گرفت

نعمت خلیفه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در مورد برگزاری ویدئو کنفرانس اعضای کمیته آموزش فدراسیون دنیای با دکتر چو، رئیس فدراسیون دنیای تکواندو گفت: با توجه به شرایط کرونایی دنیا، دکتر چو بعد از ویدئو کنفرانس با هیئت رئیسه، در هفته گذشته نیز با اعضای کمیته آموزش جلسه ای را برگزار کرد. از چند روز قبل نیز در مورد برگزاری این جلسه اطلاع رسانی شده بود تا اعضا بتوانند برنامه ها و نظرات خود را برای روزهای پسا کرونا ارائه بدهند.

وی توضیح داد: بر همین اساس در اوایل هفته گذشته جلسه ای با محمد پولادگر داشتم و نقطه نظرات ایشان را برای اعلام به دکتر چو جویا شدم. فدراسیون تکواندو در روزهای کرونایی زمینه برگزاری آزمون، کلاس هماهنگی مربیان و مسابقات پومسه آنلاین را فراهم نموده بود و من این تجربیات و اقدامات خوب را در جلسه با رئیس فدراسیون دنیای تکواندو مطرح کردم.

عضو کمیته آموزش فدراسیون دنیای تکواندو اعلام نمود: رئیس فدراسیون دنیای از شنیدن برنامه های فدراسیون تکواندو ایران استقبال کرد. تقریبا هر کاری که فدراسیون دنیای تصمیم به انجام آن را دارد، فدراسیون ایران آن را انجام و تجربه اش را دارد. دکتر چو بعد از اینکه متوجه شد 4634 نفر در کلاس هماهنگی آنلاین فدراسیون تکواندو ایران حضور داشتند با تعجب مجددا در این خصوص از من سوال پرسید وپس از اطمینان از این تعداد شرکت کننده، بسیار مسرور شد.

خلیفه در مورد اینکه فدراسیون دنیای غیر از برگزاری مسابقات دنیا نوجوانان، برنامه ای برای برگزاری مسابقات دیگر در سال 2020 خواهد داشت، گفت: در حال حاضر هیچ برنامه ای برای امسال میلادی اعلام نشده است و احتمال لغو مسابقات قهرمانی نوجوانان دنیا نیز وجود دارد. فدراسیون دنیای منتظر اظهار نظر و تصمیم باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک در مورد برگزاری یا عدم برگزاری المپیک است. با شرایط فعلی احتمال برگزاری المپیک بسیار ضعیف است و حتی احتمال لغو کامل مسابقات وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت لغو المپیک این اتفاق چه تاثیری روی ورزش دنیا خواهد داشت، تاکید نمود: در طول تاریخ رقابت های المپیک تنها در سه دوره این مسابقات برگزار نشده است .نخستین بار در 1916 و به خاطر جنگ دنیای اول و بعد از آن نیز در سال ها 1940 و 1944 به خاطر جنگ دنیای دوم المپیک برگزار نشد. اگر المپیک توکیو نیز برگزار نگردد برای نخستین بار در 100 سال اخیر خواهد بود و قطعا این موضوع تبعات زیادی نیز خواهد داشت. گفته می گردد باخ تا دو هفته آینده قرار است نظر نهایی خود را اعلام کند.

سرمربی تیم تکواندو دانشگاه آزاد تاکید نمود: عدم برگزاری المپیک می تواند یک نسل از جوانان را دچار مشکل کند. جوانانی که معلوم نیست در 4 سال آینده مجددا توانایی رقابت و کسب سهمیه المپیک پاریس را خواهند داشت یا نه. حدود 25 هزار ورزشکار قرار است در رقابت های المپیک حضور داشته باشند و در صورت عدم کشف واکسن کرونا، مبارزه با این ویروس در زمان برگزاری مسابقات هزینه سنگینی روی دست برگزار کنندگان مسابقات خواهد داشت.

خلیفه در مورد سرنوشت رقابت های لیگ برتر تکواندو عنوان نمود: هدف از برگزاری لیگ پشتوانه سازی برای تیم های ملی است. در حال حاضر تیم ملی وجود ندارد و قرار نیست مسابقات برگزار گردد. لیگ باید اسفندماه به انتها رسید، اما با توجه به شرایط هنوز مسابقات به انتها نرسیده و در این شرایط باشگاه های حق و حقوق ورزشکاران را پرداخت نکردند. اتفاقی که باعث خواهد شد ورزشکاران و مربیان متضرر شوند. از طرفی بحث بودجه سال آینده باشگاه ها نیز وجود دارد.

وی در انتها گفت: شرایط حال حاضر استثنایی است و ما در این شرایط می توانیم از سرنوشت لیگ های دیگر استفاده و با انتها رساندن مسابقات جلوی ضرر را بگیریم. کش دادن مسابقات به لیگ فصل آینده نیز آسیب خواهد رساند. فدراسیون تکواندو همواره پیشتاز بوده است و باید در سریعترین زمان تصمیمی را اتخاذ کند تا باشگاه ها متضرر نشوند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6361

به "خلیفه: با شرایط فعلی احتمال برگزاری المپیک بسیار ضعیف است، با به سرانجام رساندن لیگ جلوی ضرر را خواهیم گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلیفه: با شرایط فعلی احتمال برگزاری المپیک بسیار ضعیف است، با به سرانجام رساندن لیگ جلوی ضرر را خواهیم گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید