خودروهای میلیاردی باید مالیات بدهند ، جزئیات تصویب آیین نامه اجرایی

به گزارش جعبه مهر، خودروهای میلیاردی از این پس شامل پرداخت مالیات خواهند شد. رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: اطلاعات کامل خودروهای لوکس بر اساس قانون بودجه سال جاری برای دریافت مالیات در اختیار سازمان امور مالیاتی نهاده شد.

خودروهای میلیاردی باید مالیات بدهند ، جزئیات تصویب آیین نامه اجرایی

با ما همراه باشید و درباره بهترین نوا بیشتر بدانید.

خبرنگاران - امیدعلی پارسا در حاشیه مراسم روز مالیات در جمع خبرنگاران اضافه نمود: آئین نامه اجرایی مربوط به مالیات بر خودروهای میلیاردی و لوکس که قبلاً به دولت فرستاده شده بود دیروز در کمیسیون مالی دولت به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه در صورتی که این آئین نامه در هیأت دولت تصویب و ابلاغ گردد برای وصول تا بهمن امسال فرصت داریم، گفت: مالیات مشمول را به کسانی که مشمول این قانون می شوند اعلام می کنیم.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور بعلاوه درباره طرح جامع مالیاتی اضافه نمود: در سال 99 کار عظیمی را نهایی کردیم و آن خروجی و هدف طرح جامع مالیاتی بود.

60 درصد خوداظهاری از سوی مردم

پارسا با اشاره به اینکه پارسال حدود 60 درصد خوداظهاری مردم را بدون رسیدگی پذیرفتیم و امروز حدود یک میلیون و 600 هزار خوداظهاری مؤدیان مربوط به مشاغل خرد را که روز آخر خوداظهاری آن بود پذیرفتیم گفت: پارسال و امسال حدود 80 درصد اظهارنامه های مردم را آن طور که خودشان گفتند پذیرفتیم بنابراین سازمان امور مالیاتی تمرکز خود را روی 20 درصد بقیه گذاشته است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور بعلاوه درباره سامانه مؤدیان و سرانجامه فروشگاهی هم گفت: قرار است اطلاعات همه کسب و کارهای کشور، عظیم و کوچک، شهر و روستا، مشمول و غیر مشمول به سازمان امور مالیاتی وصل گردد که این کار عظیمی است و بحث های فنی و پیچیده دارد.

وی اضافه نمود: مهم تر از همه این ها همراهی مردم و ایجاد فضای فرهنگی مناسب برای اجرای این کار است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه اجرای این طرح به صورت تدریجی و در طول امسال انجام می گردد گفت: این طرح تا سرانجام سال اجرایی خواهد شد و طراحی ها و زیرساخت های آن اجرا شده و در حال تکمیل است.

پارسا گفت: بر اساس این طرح در فروشگاه های تک کالایی مثل (فروشگاه های پوشاک و میوه فروشی) دستگاه کارت خوان به سرانجامه های فروشگاهی تبدیل می گردد.

وی اضافه نمود: 70 درصد از کسب و کارها در حال اتصال به این سامانه تک کالایی هستند که با دستگاه کارت خوان موجود قابل تبدیل به سرانجامه فروشگاهی است.

منبع: مهر

عکس: پیمان جهانی

منبع: بیت ران
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10525

به "خودروهای میلیاردی باید مالیات بدهند ، جزئیات تصویب آیین نامه اجرایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروهای میلیاردی باید مالیات بدهند ، جزئیات تصویب آیین نامه اجرایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید